دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

روايت کارگردان «رادیو هفت» از مسلمانان اسپانيا

منصور ضابطیان

سینماپرس - گروه تلویزیون/ مستند «آشناها» ساخته منصور ضابطيان با هدف به تصوير كشيدن زندگي مسلمانان جنوب اسپانيا در شبكه مستند سيما توليد شد و به زودي پخش مي شود.

به گزارش سینما پرس، «آشناها» روايت سفري است به سرزمين گرانادا در اسپانيا كه نزديك به يك ميليون مسلمان دارد و تاثير حضور اين مسلمانان در بفات تاريخي، هنري، روابط اجتماعي و علم و صنعت اين ناحيه به چشم مي خورد. و همچنين سهم ايرانيان در رشد اين منطقه بخصوص علوم پزشكي و جراحي اين ديار را بررسي مي كند.

 

«آشناها» ضمن گفت و گو با مسلمانان و مردم گرانادا، تاريخچه اين شهر و زيبايي هاي معماري و بافت فرهنگي و هنرهاي اسلامي باقي مانده در اين سرزمين را به تصوير مي كشد.

 

عوامل توليد اين مستند عبارت اند از: تحقيق، روايت و تصوير: منصور ضابطيان. تدوين و صداگذاري: امير وحيد آزاد. گويندگان: ابوالفضل اينانلو، محمد سلوكي، احسان كرمي و محمد حسين اميدي . انتخاب موسيقي: محمد آردانه. تهيه شده در شبكه مستند سيما

 

همچنین قابل ذکر است: سه مستند جديد و جذاب «مكان هاي رام نشدني»، «بچه هاي شگفت انگيز» و «اسرار تمدن هاي باستان» سه شنبه و چهارشنبه اين هفته، هشتم و نهم مرداد ماه به روي آنتن مي روند.

 

«مكان هاي رام نشدني» به كارگرداني تاد هرمان نمايشگر طبيعت بكر و دست نخورده ي قاره آمريكاست و بيابانها ، جنگل ها و آبهاي اين قاره را به تصوير مي كشد. اين مستند جذاب سه شنبه و چهارشنبه اين هفته، ساعت ۱۸ از شبكه مستند پخش مي شود.

 

قسمت اول «بچه هاي شگفت انگيز» نيز  كه در سه قسمت ۶۰ دقيقه اي آماده شده است، سه شنبه اين هفته، ساعت ۲۱ به روي آنتن مي رود. اين مستند محصول سال ۲۰۱۱ جهان به زندگی نوزادان حيوانات ناياب، نادر و بسيار زيبا مي پردازد. اين مستند درباره‌ی عجایب حس مادری و فرزندی حیوانات و روش‌های اعجاب‌انگیز پرورش نوزاد حیوانات تهیه شده است و به سراغ حیواناتی می‌رود که غریزه مادری را به گونه جالبی در ذات خود بروز می‌دهند.


«اسرار تمدن‌های باستان» نيز چهارشنبه ساعت ۲۳:۱۵ از شبكه مستند پخش مي شو و به پنج تمدن بسیار بزرگ چین، مصر، یونان، اینکا و هندوستان می‌پردازد و پرده از اسرار آنها برمی‌دارد. رازهای تمدن باستان در این مستند مورد بررسی قرار می‌گیرند. این مستند محصول کره جنوبی است.

 

 

انتهای پیام/ ع.ن/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.