چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳

«وقتش است پدربزرگ» به تئاتر شهر برود

حسن باستانی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ نویسنده و کارگردان تئاتر از اتمام نگارش نمایشنامه ای با عنوان «وقتش است پدربزرگ» و تصمیمش برای ارائه این نمایشنامه به سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبر داد.

حسن باستانی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس اظهار داشت: «وقتش است پدربزرگ» عنوان نمایشنامه ای است که به تازگی کار نگارش آن به اتمام رسیده است و تصمیم دارم که در صورت مهیا بودن شرایط آن را برای اجرا به جشنواره تئاتر فجر ارائه بدهم.

 

این کارگردان در مورد موضوع این نمایشنامه تصریح کرد: «وقتش است پدربزرگ» نمایشی طنز است که با نگاهی تمثیلی به اشغال سرزمین ها توسط اشغالگران (برای مثال اشغال فلسطین)در طول تاریخ به نگارش در آمده است.

 

باستانی ادامه داد: ایده نگارش این نمایشنامه با دیدن یک فیلم کوتاه ارمنی با نام «پدربزرگ مارکار» در ذهن من شکل گرفت و در واقع در این فیلم کوتاه به نوعی بحث اشغال سرزمین ها به تصویر کشیده شده بود.

 

وی با بیان اینکه اگر اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر فجر میسر نشد به طور یقین برای اجرای عمومی اش تلاش خواهد کرد، در این رابطه ادامه داد: تصمیم دارم که این نمایش را برای اجرا در سال آینده به مجموعه تئاتر شهر پیشنهاد بدهم البته من چند نمایشنامه دیگر را هم نوشته ام و تصمیم دارم که برای اجرای آنها نیز تلاش کنم.

 

باستانی افزود: «داش آکل» نام یکی از نمایشنامه هایم است که به اجرای آن علاقمند هستم، که تصور می کنم بتوانم این نمایش را در تالار سنگلج به روی صحنه ببرم، این نمایش اقتباسی از داستانی با همین نام از صادق هدایت است.

 

وی خاطر نشان کرد: پیش از این نمایشنامه «داش آکل» را برای اجرا در اختیار مصطفی عبدالهی قرار داده بودم اما از آنجا که علاقه ایشان کار در فضای اساطیری است به همین دلیل این همکاری بین ما اتفاق نیافتاد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.