شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷

فیلمی از آلبر لاموریس

«باد صبا» در جشنواره مستند به وزش در می آید

باد صبا

سینماپرس - گروه تلویزیون/ جشنواره فیلم های مستند شبکه چهار این هفته مستندهایی با موضوع فرهنگ و هنر را به نمایش در می آورد.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما: « فرش پرنده»، «خاک حافظه»، « همراه باد در دل تنهايي كوير»، « پوت »، «باد صبا» و « در جست‌وجوی پلنگ ایرانی » عناوین فیلم های مستندی هستند که از ۱۲ تا ۱۷ مرداد به روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت.

 

كارگرداني مستند «فرش پرنده» را ژوان ماريوگرلو كارگردان صاحب نام پرتغالي برعهده دارد . فرش ايراني در اين فيلم به عنوان يك هنر ناب معرفي گردد. ضمن اينكه در خلال اين فيلم شاهد تاثير گذاري فرش ايران بر روند روبه رشد هنر اروپا در دوران رنسانس خواهيم بود.


«خاک حافظه» به کارگردانی مسعود امینی تیرانی، به موضوع تاریخ طراحی، شکل و نقوش روی سفال‏‌ها از دوران پیش از تاریخ تا زمان حاضر و بررسی تغییرات این نقوش در طول تاریخ می‏‌پردازد.  «همراه باد در دل تنهايي كوير»به کارگردانی منوچهر طیاب به معرفی کویرهای ایران می پردازد.

 

«پوت» به کارگردانی الهام اسدی مروري  بر روند سنتي و اصيل شکل گيري قاليهاي دستباف ايراني از پشم‌چيني و نخ‌ريسي و رنگ‌رزي تا قالي‌بافي و پرداختِ قالي‌هاي دست‌بافتِ ايراني می باشد.

 

مستند «باد صبا» فيلمي از آلبر لاموريس است.باد صبا چهار گوشة ايران را زير پا مي‌گذارد، و بيننده همراه باد در اين سفر نماهاي بكر و اصيلي از هر جا و همه جاي ايران پيش چشم خود مي‌بيند .این فیلم نامزد دريافتِ جايزة اسكارِ بهترين فيلمِ بلند مستند درپنجاه‌ويكمين دورة جوايزِ آكادمي شده است.

 

«در جست‌وجوی پلنگ ایرانی» فیلمی از فتح‌الله امیری،گوشه‌هایی از زندگی پلنگ ایرانی از جمله رفتار پلنگ در تعیین قلمرو، و تعقیب مارال ها را به تصویر میکشد. این فیلم برندۀ سیمرغ بهترین فیلمِ مستند از سی‌امین جشنوارۀ فیلم فجر شده است.

 

جشنواره فیلم های مستند شبکه چهار هر روز یک اثر دیدنی از سینمای مستند را در ایام تابستان از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ به نمایش می گذارد.

 

 

انتهای پیام/ع.ن/ن.ف

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.