چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴

حضور «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» در بخش مسابقه جشنواره مونترال

حمید فرخ نژاد و مهتاب کرامتی در فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» به کارگردانی روح اله حجازی

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» به کارگردانی روح‌الله حجازی در بین ۲۰ فیلم سینمایی حاضر در بخش مسابقه جشنواره فیلم مونترال حضور دارد.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال روز گذشته فهرست اسامی 20 فیلم سینمایی حاضر در بخش مسابقه این جشنواره کانادایی را در حالی منتشر کردند که فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» به کارگردانی روح‌الله حجازی نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

حمید فرخ نژاد، مهتاب کرامتی و ابراهیم حاتمی کیا از جمله بازیگران «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» هستند و این فیلم سینمایی داستان شخصی به نام حسن (حمید فرخ نژاد) که یک مدیر فروش در سطح شهرستان است را به تصویر می‌کشد که به همراه همسرش (مهتاب کرامتی) به تهران سفر می‌کند.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، «بازیگوشی» (Spieltrieb) به کارگردانی گرگور شنیتز و «غرب» (Wesen) به کارگردانی کریستین شواشو از آلمان/ «Landes» به کارگردانی فرانسواز خاویر ویوز از فرانسه/ «چا چا چا» (Cha Cha Cha) به کارگردانی مارکو ریسی و «ایتالیایی‌ها مجاز نیستند» (Italians Not Allowed) به کارگردانی تونی تروپا از ایتالیا/ «Het Vonnis» به کارگردانی یان ورهین از بلژیک از جمله آثار اروپایی حاضر در بخش مسابقه این دوره از جشنواره فیلم مونترال هستند.

 

فیلم سینمایی «Jappeloup» به کارگردانی کریستین دوگوای، «La Maison du Pecheur» به کارگردانی آلاین کارتراند و «L'Autre Maison» به کارگردانی متیو روی نیز آثار کانادایی حاضر در بخش مسابقه سی و هفتمین دوره این جشنواره بین‌المللی هستند.

 

جشنواره مونترال در سال جاری نگاهی به سینمای آسیا نیز داشته است، به طوری که فیلم‌های سینمایی «معبر» (The Ferry) به کارگردانی شی وی و «به من غذا بده» (Feed Me) به کارگردانی یاژو یانگ و بو یانگ آثار چینی حاضر در بخشم مسابقه جشنواره فیلم مونترال هستند.

 

«رابین سرخ» (The Red Robin) به کارگردانی مایکل زی وچلر، «لیلی» (Lily) به کارگردانی مات کرید و «Stand Clear of the Closing Doors» به کارگردانی امی گرانتام سام فلیشنر نیز نمایندگان آمریکا در بخش مسابقه این دوره از جشنواره فیلم مونترال است.

 

به طور کلی ۲۱۸ فیلم سینمایی و ۲۰۰ فیلم کوتاه در بخش‌های متفاوت سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال نمایش داده می‌شوند. ۷۱ فیلم سینمایی از ۲۱۸ اثر حاضر در این جشنواره کانادایی نخستین تجربه کارگردانان آن‌ها هستند.

 

مسئولان برگزارکننده سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم مونترال چندی پیش نیز به صورت رسمی اعلام کردند که آلان لد جونیور ریاست هیات داوران بخش مسابقه این دوره از این جشنواره کانادایی را برعهده دارد.

 

لد جونیور پیش از این در سال ۱۹۹۶ میلادی به همراه مل گیبسون و بروس دیوی برای تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «شجاع دل» (Braveheart) موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شده است.

 

فیلم‌های سینمایی «زندگی ناتمام» (An Unfinished Life)، «مردی در نقاب آهنین» (The Man in the Iron Mask) و «بلید رانر» (Blade Runner) دیگر آثار برجسته‌ای هستند که لد جونیور پیش از این تهیه‌کنندگی آن‌ها را برعهده داشته است.

 

سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم مونترال بین روزهای ۲۲ اوت تا ۲ سپتامبر (۳۱ مرداد تا ۱۱ شهریور) تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.