سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱

پسر رئیس جمهور امریکا به فیلم «پیشخدمت» اعتراض کرد

مایکل ریگان

سینما پرس- گروه سینما/ مایکل ریگان؛ فرزند روانالد ریگان با انتشار یادداشتی با عنوان «پیشخدمتی از سیاره‌ای دیگر» از فیلم سینمایی «پیشخدمت» به کارگردانی لی دنیلز به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سینما پرس، مایکل ریگان؛ فرزنده رونالد ریگان (چهلمین رییس جمهوری آمریکا) در مطلبی که با عنوان «پیشخدمتی از سیاره‌ای دیگر» در سایت خبری «نیوزمکس» منتشر کرده است، اظهار کرده که هیچ نشانه‌ای از نژاد پرستی در داستان واقعی کاخ سفید وجود ندارد و لیبرال‌های هالیوود با ساخت فیلم سینمایی «پیشخدمت» (The Butler) می‌خواهند چیزهایی درباره پدرم را مطرح کنند که هیچ وقت وجود نداشته است.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «پیشخدمت» محصول شرکت «وین‌اشتاین» است و فارست ویتکیر و اپرا وینفری از جمله بازیگران برجسته این اثر هستند. «پیشخدمت» داستان شخصی به نام «اوگن آلن» را به تصویر می‌کشد که در طول دوران ریاست هشت رییس جمهوری آمریکا ( بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۸۶ میلادی) در کاخ سفید به عنوان پیشخدمت کار کرده است. اما جنبش‌های حقوق مدنی، ویتنام و دیگر رویدادهای مهم بر روی زندگی او، خانواده‌اش و جامعه آمریکا تاثیر می‌گذارد.

 

بنابر اظهارات مسئولان سازنده «پیشخدمت»، مقدار زیادی از داستان این فیلم استناد تاریخی ندارد و زاده ذهن نویسنده فیلمنامه این فیلم سینمایی است. مانند نام پیشخدمت که از «اوگن آلن» به «سسیل گینس» تبدیل شده است یا اینکه در فیلم فرزند دوم آلن یک فعالی حقوق بشر است، در صورتی که در واقعیت چنین چیزی وجود نداشته است.

 

مایکل ریگان ضمن بیان این مطلب که پیشخدمت نامبرده شده در فیلم را می‌شناسد و با او ملاقات کرده است، در یادداشت خود خطاب به سازندگان این فیلم سینمایی گفته است: شما یک داستان خیلی خوب درباره یک انسان حقیقی را با حوادث واقعی که با یک مشت دروغ در هم پیچیده شده است را به تصویر کشیده‌اید.

 

همچنین ریگان در یادداشت خود با ارائه مدارکی درباره پیشخدمت واقعی سئوالاتی را از مخاطبان خود پرسیده و از آن‌ها خواسته که «پیشخدمت» واقعی را با تصویری که از او در این فیلم سینمایی نشان داده شده است را با یکدیگر مقایسه کنند.

 

ریگان در آخر نیز اظهار کرده است که پس از تماشای نسخه نامعقول و بی‌معنی از زندگی «اوگن آلن» در فیلم سینمایی «پیشخدمت» و مقایسه این اثر زندگی واقعی وی، این سئوال برای برای تماشاگران پیش می‌آید که چرا عنوان این فیلم «پیشخدمتی از سیاره‌ای دیگر» انتخاب نشده است.

 

فرزند ریگان درباره دیدگاه پدرش به موضوع تبعیض نژادی نیز در یادداشت خود گفته است: برخلاف آنچه که مزدوران لیبرال هالیوود باور دارند پدرم دیدگاهی نژاد پرستانه به انسان‌های سیاه پوست نداشت. او هر کدام از آن‌ها را به عنوان یک شهروند مستقل آمریکا می‌دانست.

 

هنوز مسئولان سازنده فیلم سینمایی «پیشخدمت» در جواب مایکل ریگان بیانیه‌ای را منتشر نکرده‌اند.

 

فیلم سینمایی «پیشخدمت» از ۱۱ روز پیش روی پرده سینماها رفته است و توانسته تا به امروز فروشی برابر با ۵۲ میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.