دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴

حال و هوای سریال های دفاع مقدسی در گفتگو با بازیگر پُرکار زن سینمای ایران

لاله اسکندری: خوشحالم که در سریال های دفاع مقدسی بازی کردم

لاله اسکندری

سینما پرس-گروه تلویزیون/ لاله اسکندری تا کنون در چهار سریال مناسبتی دفاع مقدس بازی کرده است.«خاک سرخ»،«رقص پرواز»،«همچون سرو»،«مادر»و «در چشم باد» از جمله این سریال ها است که در سال های اخیر با نقش آفرینی های لاله اسکندری مقابل دوربین رفته است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینما پرس، اسکندری که با سریال «خاک سرخ» به مخاطبان سیما معرفی شد، درباره این اثر چنین گفت: بعد از سریال خاک سرخ هر سریال دفاع مقدسی که پیشنهاد شد را قبول کردم چرا که معتقدم در مقابل آن عزیزانی که در این جنگ فرزندانشان شهید شدند و زنهایی که تمام آن سختی ها را تحمل کردند، به نوعی ادای دین می کنم و خوشحالم که این شانس را داشتم که در چند سریال دفاع مقدسی بازی کردم.

او گفت: یکی از دلایل موفقیت «خاک سرخ» پرداختن به موضوعی جدید بود، چرا که ما تا آن زمان در تلویزیون جنگ را از زاویه ای دیگر دیده بودیم و بیشتر اتفاقاتی که در بطن جنگ افتاده بود محور سریال ها بودند اما خاک سرخ از اولین سریال هایی بود که به حضور زنان در جنگ پرداخته بود.،ما شهدای زن بسیاری داریم که تا کنون در هیچ سریالی ندیده بودیم و اتفاقا خیلی از مردم خوزستان بعد از پخش سریال از ما تشکر می کردند که به مسائل و مشکلات آنها هم پرداخته شده بود.

 

سرما و گرمای آزار دهنده در هنگام ساخت سریال های دفاع مقدس

او درباره شرایط تولید سریال «خاک سرخ» گفت: یادم است در آن زمان به دلیل گرمای بیش از اندازه هوا مجبور شدیم از شهرهای جنوبی به شهر ابهر برویم و در آنجا بخش هایی از سریال را تصویربرداری کنیم.اواخر کار هم که در فصل پاییز بودیم سرمای بیش از حد بسیار اذیتمان کرد. ضمن اینکه در سریال «همچون سرو» هم به علت گرمای هوا چند روز تهران را تعطیل کردند.

اسکندری درباره حضورش در آثار دفاع مقدسی گفت: بازی در این سریال ها به کارنامه کاری ام اعتبار داده و این شانس را داشتم که در چنین آثاری و آنهم با کارگردانان و بازیگرانی چون ابراهیم حاتمی کیا،احمد مرادپور،بیژن بیرنگ و مسعود جعفری جوزانی شهاب حسینی و پرویز پرستویی، پژمان بازغی  همکاری کنم.

او ضمن اشاره به شباهت دو نقشی که در سریال های خاک سرخ و رقص پرواز ایفا کرده بود بیان کرد: ملیحه در رقص پرواز و لیلا در خاک سرخ به عبارتی مکمل شخصیت یکدیگر بودند و برای من وجه اشتراکشان این بود که هر کدام به نوعی ناخواسته با جنگ درگیر شده بودند.

وی ادامه داد: یادم است زمان جنگ 4 سال بیشتر نداشتم و درک مقوله سنگینی چون  جنگ برایم تا حدودی مشکل بود.

او ضمن اشاره به فضای آثار جنگی افزود: اتفاقی که برای لیلا و سعید در سریال خاک سرخ افتاد دقیقا برای مردم جنوب هم تکرار شده بود همان سکانسی که لیلا و سعید کنار جاده ایستادند و یک دفعه هواپیمای عراقی حملات خود را آغاز می کند و آنها شوکه می شوند در بازخوردها بسیار دیدم که مردم جنوب کشور به کثرت این صحنه برایشان تکرار شده بود.

 

خوب است گاهی جنگ یادآوری شود

بازیگر سریال رقص پرواز در ادامه افزود: متاسفانه در سالهای اخیر به غیر از سریال در چشم باد و فیلم پرویز شیخ طادی آثار خوبی در ژانر دفاع مقدس نداشتیم و فکر می کنم هشت سال دفاع مقدس ما بسیار سوژه دارد. برای اینکه کارگردان ها آنها را به تصویر بکشند البته نباید این را نادیده بگیریم که ابراهیم حاتمی کیا در این چند ساله آثاری را ساخته که هرکدام از بعدی دیگر به جنگ پرداخته اند.

او درباره پرداختن به آثار جنگی در سال های اخیر بیان کرد:خیلی خوب است که هر از گاهی جنگ به ما یادآوری شود یادم است سالها پیش درسفری که به مسکو داشتم میدان سرخ شهر نظرم را به خود جلب کرد و در آن دو سرباز با لباس های نظامی بود که با آتشی در دست می خواستند یاد و خاطره شهدای گمنام جنگ را برای همیشه زنده نگه دارند.

 

بازیگر سریال رقص پرواز گفت: امیدوارم در آینده شاهد کارهای خوبی باشیم، در طول همین یک ماه با حضور حسن روحانی رئیس جمهور اتفاقات خوبی افتاده و امیدوارم که این اتفاقات ادامه دار شود.

انتهای پیام/م.م - ب.ب

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.