جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

سرانجامی که فارابی برای «آشغال‌های دوست داشتنی» در نظر گرفت

آشغال های دوست داشتنی

سینماپرس-گروه سینما/ فارابی«آشغال های دوست داشتنی» را به جشنواره فجر معرفی خواهد کرد و این فیلم در مرحله ویژوال افکت های کامپیوتری است.

به گزارش خبرنگار سینما پرس «آشغال های دوست داشتنی» آخرین فیلم محسن امیر یوسفی با پایان تدوین در مرحله ویژوال افکت های کامپیوتری است و مراحل فنی خود را در سکوت خبری طی می کند.

 

«آشغال های دوست داشتنی» که سر و صدا های زیادی را به پا کرده است گفته می شود از محصولات جنجالی بنیاد سینمای فارابی است و محسن امیر یوسفی کارگردان جوان سینمای ایران آن را کارگردانی می کند و مسئولین فارابی پیش از این گفته بودند که فیلمنامه «آشغال‌های دوست‌داستنی» را چندین بار اصلاح کرده‌اند و فیلم کاملا طبق نظر فارابی در حال ساخت است اما شایعه‌هایی هم از نارضایتی فارابی از نتیجه کار و در نتیجه، ندادن آن به جشنواره شنیده می‌شد که این خبرها از سوی فارابی تکذیب شده است و حسن نجاریان قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرده است که فیلم «آشغال های دوست داشتنی» را به جشنواره فجر معرفی خواهند کرد.

 

  تعدادی از مطرح ترین و بهترین بازیگران سینمای ایران در این فیلم حضور دارند که اسامی بعضی از آنها به این ترتیب  آمده است :عزت‌الله انتظامی، شهاب حسینی، هدیه تهرانی، حبیب رضایی، صابر ابر، نگار جواهریان بازیگران اصلی کار هستند و بنیاد فارابی تهیه آن را بر عهده دارد.

 

تا به حال خلاصه داستان مشخصی از فیلم به رسانه‌ها داده نشده است اما عکس‌ها و اخبار حاشیه‌ای فیلم ظاهرا دلالت بر این دارد که فیلم در مورد وقایع خاص انتخابات سال 88 است. طبق اخبار غیررسمی داستان آشغال‌های دوست‌داشتنی در خانه یک پیرزن که با دختر میانسالش زندگی می‌کند می‌گذرد که در یکی از روزهای بعد از انتخابات که تجمع مخالفین انتخابات و معترضین در خیابان‌های تهران برقرار است عده‌ای از تجمع‌کنندگان فراری از دست نیروهای امنیتی وارد خانه پیرزنی می‌شوند و در آنجا مخفی می‌شوند. بعد از خروج از خانه متوجه علامتی بر روی درب خانه پیرزن می‌شوند و طبق شایعه‌های آن روزها به پیرزن خبر می‌دهند که آنها احتمالا در روزهای آینده به خانه او مراجعه خواهند کرد و آن‌جا را می‌گردند پس به پیرزن هشدار می‌دهند که اگر در خانه‌اش چیز مشکوک و مساله سازی دارد آن را از خانه خارج کند تا مشکلی برایش به وجود نیاید و داستان تازه از اینجا شروع می‌شود.

 

بر اتاق خانه پیرزن سه قاب عکس از سه مرد وجود دارد. مرد اول پسر پیرزن است که در جنگ شهید شده است. قاب عکس دوم متعلق به برادر اوست که جزء منافقینی بوده است که در جریان اتفاقات دهه شصت اعدام می‌شود و قاب عکس دوم هم متعلق به همسر پیرزن است که ظاهرا از طرفداران مصدق بوده است که در جریان کودتای 28 مرداد برایش اتفاقی می‌افتد.

 

روند داستان به گفتگوی خیالی این سه نفر با پیرزن در جریان شبی می‌گذرد که او خیال می‌کند فردا به سراغش خواهند آمد. این گفتگوها ظاهرا نکات خاصی از تاریخ انقلاب و وضعیت جامعه ایران را بیان می‌کند و انتقادات صریحی از دودسته‌گی‌های این دوران است.

 

نویسنده : محسن امیریوسفی
مجری طرح: سعید ملکان
مدیرفیلمبرداری: تورج اصلانی
طراح صحنه و لباس: امیر اثباتی
طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک
طراح گریم: سعید ملکان
تدوین: سهراب خسروی
صدابرداران: محمود سماک باشی – رضا نظری
اجرای نور و حرکت: علی آقائی – عباس شیرمحمدی
مجری گریم: زهره عبیدی – مسعود علمداری
گروه صحنه و لباس: نازنین توسلی – فریبا رهبر – مهدیه اعظمی
جلوه های ویژه کامپیوتری: پیام نبوتی
جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی
مدیران تولید: حسین اکبری – داریوش عبادی
دستیار تولید: هادی سعیدی

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.