جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲

برجی در گفت‌وگو با سینماپرس:

سینمای مستند می‌تواند کمک حال دولت باشد

رضا برجی

سینماپرس-گروه سینما/ رضا برجی با اشاره به این امر که مستند می تواند کمک حال دولت برای رسیدن به اهدافش باشد گفت: سینما و فیلم ها به ویژه فیلم های مستند می‌تواند سریعتر دولت را به اهدافی که دارد برساند.

رضا برجی؛ مستندساز و از جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد بهره گیری دولت از سینما و به ویژه فیلم های مستند گفت: امروز مسئولین فرهنگی به مسایل دیگری بها می دهند و اولویت های دیگری را در نظر دارند در صورتی که سینمای مستند می تواند کمک حال دولت باشد و دولت می تواند از طریق سینمای مستند حرفش را به مخاطب بزند و مستندسازان هم باید در مستندسازی اجتماعی کوشا باشند و مسایل اجتماعی را دنبال کنند.

 

برجی پرداختن به موضوع تحریم ها را از مسایلی دانست که مستندسازان باید به سراغ آن بروند و افزود: این موضوع باید جز دغدغه ما باشد چون دغدغه جامعه محسوب می شود؛ اما با وجود نا به سامانی در اوضاع مالی سینمای فرهنگی در کشور تا به امروز مستندسازی نتواسته به طور جدی به این امر بپردازد.

 

وی افزود: اکنون در موقعیتی قرار گرفتیم که با تعویض دولت ها مقداری کارها گره خورده است. در تمام سال هایی که دولتی جایگزین دولتی دیگر می شود چند ماهی طول می کشد تا همه مسایل به روال عادی خود بازگردد. به همین دلیل ممکن است با تعویض دولت یک سری از کارها مسدود بماند و مسئولین قبلی یک سری از طرح ها را در ذهن خود نگه دارند، از طرفی در این شرایط دیده می شود که بودجه صندوق برای مسئول بعدی کافی نیست.

 

انتهای پیام/ح/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.