شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵

کارگردانان و پرداختن به آب‌های ایران در جشنواره فیلم کوتاه

«بغض هامون» بغض همه مردم است/ «دریای ما» نگرانی‌ از آلودگی خزر است

سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

سینما پرس- گروه سینما/ در سی امین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران برخی کارگردانان به آب‌های ایران و خطراتی که این آب‌ها را تهدید می‌کند پرداختند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس چهارمین روز جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که در روز جمعه ۲۶ مهر ماه برگزار می شود با استقبال مخاطبان همراه شد. در بخش سینمای ایران چند فیلم مستند پخش شد که به همین بهانه با دو نفر از مستند سازان جوان به صحبت نشستیم.

 

میترا روحی منش کارگردان «دریای ما» در گفت و گو با خبر نگار سینماپرس گفت: ما در فیلم «دریای ما» به آلودگی دریای مازندران و خطرات ناشی از این آلودگی پرداختیم.

 

روحی منش ادامه داد: پروسه تولید به صورت حرفه ای انجام گرفت و خودم تهیه کننده فیلم بودم. حدودا ۲۷ روز تصویر برداری داشتیم ولی پیش تولیدمان بسیار زمان گیر بود. برای ساخت این فیلم رایزنی هایی با کشور آذربایجان انجام دادیم و این باعث شد که هماهنگی برای این کار ها کمی زمان بر باشد.

 

روحی منش که تحصیلات سینمایی خود را در کشور سوئد به پایان رسانده است می گوید: در حال حاضر در حال تولید یک فیلم بلند با سرمایه خودم هستم که ۷۰ درصد فیلم در سوئد می گذرد و در باره مهاجرت است.

 

فیلم مستند «دریای ما» توسط صدا و سیمای مازندران خریداری شده است و «فیلم آسمان خالی نیست» از این کارگردان در جشنواره فیلم لهستان شرکت دارد.

 

محسن شیرزایی کارگردان مستند «بغض هامون» در گفت و گو با خبر نگار سینماپرس گفت: فیلم «بغض هامون» روایتی است از خشکسالی دریاچه هامون و زندگی مردمی که در حوالی این دریاچه با خشکسالی آن زندگی می کنند.

 

شیرزایی گفت: بعد از کارگاهی که آقای اسکویی در زاهدان داشت ما با راهنمایی های وی موضوع را طرح کردیم و تحقیقات اولیه را انجام دادیم. حدود پنج یا ۶ ماه تحقیقات طول کشید و اواخر شهریور بود که تصویربرداری را شروع کردیم.

 

شیر زایی ادامه داد: تمام عوامل از بچه های زاهدان بودند و انجمن سینمای جوان تهیه کننده این فیلم بود که مبلغ پنج میلیون برای این فیلم در نظر گرفته بودند که تا امروز که داریم صحبت می کنیم با ما تصویه نکرده اند. در ابتدا قراربود فیلم کارگاهی بساریم ولی بعد که تحقیقاتمان را ادامه دادیم متوجه پتانسیل گروه شدیم و اینگونه شد که فیلم تبدیل به یک پروژه بزرگتر شد و من از نتیجه کار خیلی راضی هستم و امیدوارم مخاطبان فیلم هم راضی باشند.

 

میرزایی در پایان گفت: «بغض هامون» بغض مردم این منطقه است که صدایشان را کسی نمی شنید و من امیدوارم با ساخت این فیلم متوجه اتفاقات و زندگی مردم این منطقه شویم.

 

انتهای پیام/ا/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.