سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱

رامین کهن عنوان کرد:

تئاتر هم مثل سینما تیزر رایگان می‌خواهد

رامین کهن

«رامین کهن» کارگردان جوان تئاتر کشور نقش تبلیغ و اطلاع رسانی در تئاتر کودکان و نوجوانان را مسئله‌ای اساسی دانست و گفت: ما هر روز از سوی شبکه های مختلف انواع محصولات مفید و غیر مفید برای کودکان و نوجوانان را می بینیم اما حتی یک تبلیغ برای تئاتر وجود ندارد.

رامین کهن از نویسندگان و کارگردان های جوانی است که در این حوزه از تئاتر فعالیت هایی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. او در رابطه با مشکلات و آسیب هایی که در تئاتر کودک و نوجوان بر سر راه گروه ها قرار دارد گفت: اولین معضلی که در این راه بر سر راه ما قرار دارد مربوط به سالن های تخصصی و مجهز می شود، در کشور ما وجود تنها دو سالن برای کودکان آن هم در تهران فاجعه محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: این تعداد از سالن ها که آنها را نیز نمی توان سالن هایی مجهز نامید نسبت به تعداد گروه ها و نیاز مخاطبان اصلا کافی نیست، از سوی دیگر فرهنگسراهایی نیز که دارای سالن های چند منظوره هستند نیز دائمی نیستند و نمی توان به آنها اتکاء کرد.

 

نویسنده و کارگردان نمایش «آرزوی مترسک» یکی دیگر از مشکلات تئاتر کودک و نوجوان را مربوط به اطلاع رسانی و تبلیغات دانست و عنوان کرد: اطلاع رسانی برای تئاتر کودک خیلی ضعیف است، ما هر روز از سوی شبکه های مختلف انواع محصولات مفید و غیر مفید برای کودکان و نوجوانان را می بینیم اما حتی یک تبلیغ برای تئاتر وجود ندارد که بخش عظیمی از این مشکل مربوط به هزینه تبلیغات می شود، گروه های تئاتری نمی توانند در حالی که هزینه خود را به سختی در می آروند نسبت به تبلیغ خود نیز حرکتی انجام بدهند.

 

کهن تصریح کرد: به عقیده من باید حمایت ها به سمتی برود که گروه های تئاتری فعال در حوزه تئاتر کودک و نوجوان بتوانند در سینما یا تلویزیون به تبلیغ اثرشان بپردازند زیرا ما به تنهایی نمی توانیم هم هزینه تولید و به صحنه بردن و هم هزینه های اطلاع رسانی را بپردازیم. متاسفانه سیاست های مدیریتی در تئاتر برای کودک که هیچ حتی برای تئاتر بزرگسالان نیز کافی نیست.

 

این کارگردان جوان در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در این حوزه از تئاتر مربوط به این می شود که نگاه آکادمیک نسبت به تئاتر کودک و نوجوان وجود ندارد و همه کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند بیشتر تجربی کار می کنند، همه این عوامل موجب افت کیفت کارهای روی صحنه می شود در حالی که باید تئاتر کودک و نوجوان پویاترین حوزه از تئاتر در کشورمان باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: خلاقیت در گروه ها نیاز به آموزش، پرورش و هدایت دارد اما روندی که در حال حاضر در این حوزه از تئاتر وجود دارد روندی موزه ای است و هیچ گونه خلاقیتی در این حوزه وجود ندارد، مسئولان باید بیش از پیش نسبت به تئاتر کودک و نوجوان از خود حساسیت نشان بدهند.

 

گفتنی است این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که مسوولان تلویزیون در مقاطع مختلف جهت حمایت از سینما اقدام به پخش تیزرهای رایگان برای فیلم های سینمایی می کنند و به نظر می رسد چنین ایده ای قابل تعمیم به عرصه تئاتر نیز هست.

انتهای پیام/ع - ب.ب 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.