جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۲

گزارش سینماپرس از افتتاحیه جشنواره فیلم «رشد»

از جمله حسن روحانی درباره عدالت تا غیبت سرپرست آموزش‌و‌پرورش

جشنواره فیلم رشد

افتتاحیه جشنواره فیلم «رشد» در حالی برگزار شد که سرپرست آموزش پرورش در این جشنواره حضور پیدا نکرد و جشنواره تنها به پخش پیام های ویدئویی از وی بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس چهل سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد ساعاتی پیش در سینما فلسطین افتتاح شد.

 

در ابتدای مراسم افتتاحیه سخنان سرپرست آموزش و پرورش برای حاضران به صورت یک پیام ویدئویی پخش شد.

 

فانی در سخنانش گفت: خدا را شکرگزاریم که چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد در دولت تدبیر و امید شروع به کار کرد. این جشنواره از قدیمی ترین جشنواره ها در ایران است و از طریق تعمیم مفاهیم، آموزش، تربیت و کرامت انسانی به رسالت ارزشمند که انتقال مفاهیم تعلیم و تربیت است گام معتبری بردارد.

 

وی افزود: باید تمام ظرفیت خود را به سوی جلو سوق دهیم. همه ارزش های انقلاب اسلامی و علم و فناوری را مدنظرقرار دهیم و تحول بنیادین آموزش و پرورش را به تصویر بکشیم تا خلاقیت دانش آموزان را به همراه داشته باشد و در تعامل و تعادل با تمامی کشورها باشد.

 

فانی در ادامه خاطر نشان کرد: دولت  تدبیر و امید با عزم و اراده ملی مشکلات را زمینه های اقتصادی و اجتماعی پشت سر می گذارد و با استفاده از هنر هنرمندان می کوشد تحولات را در آموزش و پرورش جاری کند.

 

سرپرست آموزش و پرورش اضافه کرد: از تمام تولید کنندگان فیلم های آموزشی تقاضا دارم با در نظرگرفتن مفاهیم بنیادین محصولاتی متناسب با رشد و شکوفایی تولید کنند تا فرزندانمان در تمام عرصه ها درخشش های قابل توجهی را پیدا کنند.

 

بعد از این ویدئو موزیک ویدئویی پخش شد که با سخنان رییس جمهور شروع شد. حسن روحانی؛ رییس جمهور در مورد عدالت برای همه ایرانیان در این ویدئو گفت:همه مردم ایران باید احساس عدالت کنند و عدالت یعنی فرصت برابر.

 

سپس کفاش دبیر جشنواره سخنان خود را آغاز کرد: مفتخریم 43 جشنواره را در آستانه ولادت علی (ع) برگزار می کنیم و امیدوارم ما را ثابت قدم نگه دارد. جشنواره امسال علاوه بر حفظ ویژگی های قبلی ویژه گی های دیگری را اضافه کرده که باعث رونق بیشتر جشنواره شده است.

 

وی افزود: همزمان با مراسم افتتاحیه چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد در تهران، مراسم افتتاحیه ای نیز در سواحل مکران برگزار خواهد شد. در طول یک هفته برپایی جشنواره نیز حدود ۱۰ سری از فیلم های رسیده به جشنواره در ۱۰ واحد آموزشی چابهار به نمایش درمی آید.

 

کفاش خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر استراتژیک بودن سواحل مکران در چابهار، این منطقه شاهد برپایی چهل و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد به صورت همزمان با تهران خواهد بود.

 

دبیر جشنواره فیلم «رشد» در مورد بخش های مختلف این جشنواره اذعان داشت: دوره آموزشی فیلمنامه نویسی در جشنواره امسال برگزار می کنیم و در 200 آموزشگاه جشنواره فیلم رشد فیلم هایش را به نمایش می گذارد.

 

وی ادامه داد: موضوعات فیلمسازی از 11 موضوع به 20 موضوع افزایش پیدا کرده است و این باعث شده از 135 فیلم به 270 فیلم برسیم. همچنین بخش ویژه معلمان و دانش آموزان فیلمساز برای ترغیب آنها به فیلمسازی داریم.

 

کفاش در ادامه صحبت های خود به ارسال سی هزار فراخوان به زبان فارسی و 12 هزار به زبان انگلیسی برای هنرمندان در سطح کشوری و بین المللی اشاره کرد و ادامه داد: هزار 532 فیلم از 48 کشور در این دوره از جشنواره شرکت کردند که 270 فیلم به بخش نهایی راه یافتند و انتخاب کنندگان به مدت 24 روز این فیلم ها را انتخاب کردند.

 

وی اضافه کرد: پنج داور خارجی و 11 داور ایرانی و سه دانش آموز، داوران این دوره را تشکیل می دهند. البته باید گفت که 15 ارگان در برگزاری جشنواره کمک کردند.

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: جشنواره رشد را سال هاست برگزار می کنیم و امیدواریم فیلم های خوب ببینیم و آنها را به دیگران معرفی کنیم. چند سالی است که فیلم های خوب را وارد گردونه نظام آموزش و پرورش کرده اند.

 

وی افزود: فیلم ها باید به مدارس برود و در فرایند یادگیری و آموزش موثر باشند. فرصت ها را برای فیلم های آموزشی فراهم، نشاط و سرزندگی را برای دانش آموزان ایجاد، فیلمسازان معلم را حمایت و با تکنیک و صنعت سینما آموزشمان را ارتقاء دهیم.

 

این برنامه در حالی به پایان رسید که از معلمی در گیلان غرب برای نجات جان دانش آموزی تقدیر شد. همچنین از فرامرز قباسیاه که جان دوباره به دانش آموزش بخشیده بود تقدیر و تشکر شد.

 

در پایان نیز از ناصرممدوح گوینده، بازیگر و دوبلور تجلیل شد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.