یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

در گالری کمال الدین بهزاد/

«بیست نقاش» با «چهل اثر» آبرنگ به میان مردم آمدند

قاشی های آبرنگ «بیست نقاش ،چهل اثر»

نمایشگاه گروهی نقاشی «بیست نقاش، چهل اثر» شب گذشته با حضور هنرمندان نقاش در گالری کمال الدین بهزاد افتتاح شد. نقاشان حاضر در این نمایشگاه تلاش می‌کند تا با بومی کردن نقاشی‌های آبرنگ فضای کار متفاوتی را در مقابل دید مخاطبان قرار بدهند.

به گزارش خبرنگار تجسمی سینما پرس، نمایشگاه گروهی نقاشی های آبرنگ با عنوان «بیست نقاش، چهل اثر» شب گذشته با حضور هنرمندان مدرسه «آبرنگ کیمیای نقش» و سرپرست این گروه؛ احمد مقدسی برپا شد.

 

در این نمایشگاه آثاری از گروه نقاشان «آبرنگ شرق» متشکل از احمد مقدسی، علی گلباز، مریم قاسمی، ساناز حمزه ای، لیلا توتونچی و سید مجتبی ابطحی به نمایش گذاشته شده است، آثار نقاشی این هنرمندان که هر کدام دو اثر را در دید عموم قرار گذاشته اند در بخش جداگانه از آثار هنرجویان این مدرسه قرار گرفته شده است.

 

نمایشگاه آبرنگ شرق

موضوع بیشتر این آثار نقاشی در رابطه با طبیعت است اما آثاری نیز در رابطه با معماری، انسان، طبیعت بی جان و... را نیز می توان در میان این آثار مشاهده کرد، همچنین رنگ و تنوع از نکاتی است که در قالب این آثار به چشم می خورد.

 

 

همچنین کتابی نیز از سوی این گروه تهیه شده است که در آن آثار نقاشی های آبرنگ گروه نقاشان «آبرنگ شرق» به همراه معرفی فعالیت های گذشته این گروه و همچنین آثار هنرجویان این مدرسه گنجانده شده است که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

 

نمایشگاه آبرنگ شرق

 گروه نقاشان «آبرنگ شرق» در سال 1387 به همت جمعی از هنرجویان این مدرسه و با سرپرستی احمد مقدسی تشکیل شد، از جمله فعالیت این گروه می توان به انتشار کتاب شهر هشتم، تهیه و توزیع فیلم اجرای نقاشی آبرنگ از برترین اساتید جهان، برگزاری دوره تاریخ نقاشی آبرنگ شرق، برگزاری نمایشگاه های گروهی، عضویت در انجمن بین المللی نقاشی آبرنگ اشاره کرد.

 

 

مریم قاسمی از اعضای گروه نقاشان «آبرنگ شرق» در رابطه با این نمایشگاه عنوان کرد: از آنجا که بیشترین ذهنیت مردم از نقاشی های آبرنگ به نقاشی های چینی و ژاپنی مربوط می شد، تصمیم گرفتیم این سبک از نقاشی را بومی تر و ایرانی تر کنیم، فضای کار ما با نقاشی های آبرنگ دیگر متفاوت است یعنی خیلی ساخت و ساز نداریم و جزئیاتی که در آثار دیگر مشاهده می شود در نقاشی های ما نیست و تکنیک ما خلاصه کردن و خلق فضای رؤیا گونه است.

 

وی خاطر نشان کرد: هنرجویان مدرسه آبرنگ شرق در آموزش های خود ضمن اینکه عملی آموزش می بینند در کنار این کار عملی مبانی تئوری این هنر را هم آموزش می بینند.

 

 

 نمایشگاه نقاشی های آبرنگ «بیست نقاش، چهل اثر» تا 9 آبان ماه در نگارخانه کمال الدین بهزاد، برپا است و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 10 الی 19 به این نگارخانه مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام/ع- ب.ب 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.