دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷

نور «فانوس» بر «مجسمه‌های تهران» افتاد

مجسمه های شهری

مستند «مجسمه‌های تهران» از تولیدات موسسه تصویر شهر در برنامه فانوس شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس مجموعه‌ای از مستندهای این موسسه تصوير شهر سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت 23 در برنامه فانوس شبکه مستند پخش خواهد شد که سه شنبه این هفته 7 آبان ماه به نمایش مستند مجسمه های تهران به کارگردانی بهمن کیارستمی اختصاص دارد.
 

این فیلم مستند به مرور تاريخ مجسمه سازي و تاریخچه دو مجسمه در شهر تهران مي پردازد که اولين آنها اثري از بهمن محصص است كه در دهه پنجاه جزء اولين آثار مدرني بود كه در تهران نصب شد و دومی مجسمه اي از ايرج اسكندري در ميدان انقلاب است، اثري كه 27 سال به عنوان سمبل انقلاب و دفاع مقدس در ميدان انقلاب نصب بود و حال جاي خود را به ايستگاه مترو داده است.
 

تصویربرداری، تدوین و کارگردانی این مستند را بهمن کیارستمی انجام داده و صدابردار آن بابک سالک است. صداگذاری و میکس نیز توسط کامبیز صفاری صورت گرفته و دستیار کارگردان و برنامه ریز این مستند میترا منصوری است.
 

تهیه کننده مستند 61 دقیقه ای مجسمه های تهران ناصر عنصری است.
 

لازم به یادآوری است که هفته های گذشته مستندهای تهران در عکس به کارگردانی روبرت صافاریان و تهران هزار داستان به کارگردانی احمد میراحسان و در طهران تیارت در می آورند به کارگردانی طاها شجاع نوری از مجموعه مستند «تهران از نگاه هنر» از همین شبکه به روی آنتن رفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.