چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴

با ورود کاروان يازدهمين اجلاس بين المللي پير غلامان حسيني به استان گرگان

گرگانی‌ها به استقبال نغمه های محرمی رفتند

همایش پیر غلامان

خادمان اباعبدلله الحسين (ع) برای برگزاری یازدهمین دوره اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی وارد گرگان شدند و زنگ آغاز یازدهمین دوره این اجلاس به صدا درآمد. اجلاس پيرغلامان حسيني هر سال با هدف سامان دهی بیشتر و بهتر مداحان وايجاد فضای شور و حماسه حسینی در آستانه محرم توسط رادیو برگزار مي شود.

به گزارش سینماپرس، يازدهمين اجلاس بين المللي پير غلامان دوشنبه 6 آبان در ايستگاه راه آهن تهران با مداحي و مرثيه سرايي جمعي از پير غلامان آغاز شد. همچنين مراسم استقبال از ميهمانان اين اجلاس روز سه شنبه در ايستگاه راه آهن و فرودگاه گرگان با حضور مقامات استاني و جمع كثيري از مشتاق و محبان ابا عبدالله الحسين(ع) انجام شد.

در اين اجلاس 600 نفر از مداحان و مرثيه سرايان عاشورايي از داخل و چهارده كشور خارجي از جمله لبنان، افغانستان، هند، آذربايجان، كويت، عراق، تاجيكستان، پاكستان، بنگلادش، نيجريه، تركيه و اردن حضور دارند. از ميهمانان ويژه اين اجلاس مي توان به نزار القطری مداح و ذاکر شناخته شده جهان اسلام، علي الحسيني و حاج صادق آهنگران اشاره كرد.

بعد از ظهر روز سه شنبه آيين استقبال مردمي در امامزاده عبدالله گرگان با حضور اقشار مختلف و مسئولين شهر برگزار شد و جمعي از مداحان و ذاكران ابا عبدالله الحسين(ع) به مداحي و مرثيه سرايي پرداختند.

همایش پیر غلامان

افتتاحيه اين مراسم امروز چهارشنبه 8 آبان در سالن فخرالدین اسعد گرگانی و اختتامیه روز جمعه 10 آبان در مصلای گرگان برگزار و از مداحان و پیرغلامان منتخب داخلی و خارجی همچنين شعرا و سخنوران اهل سنت  تجلیل خواهد شد.رونمايي از لوح كتاب دو دوره اجلاس و مجموعه آثار برگزيده نغمات آييني و محرم، برگزاري كارگاه هاي تخصصي، تقدير از مستند سازان راديويي و همچنين ثبت آيين "طوق بندان" از ديگر برنامه هاي اين اجلاس است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.