دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵

ساعت 23 در شبکه پنج

«زمانی برای عاشقی» لطیفی از امشب پخش‌ می‌شود

سریال زمانی برای عاشقی

شبکه پنج سیما از امشب پخش سریال «زمانی برای عاشقی» را آغاز می کند. این سریال بر اساس فیلم نامه علی‌اکبر محلوجیان و به کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شده و پخش آن هر شب ساعت 23 خواهد بود و روز بعد نیز ساعت 19 تکرار خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، سریال تلویزیونی زمانی برای عاشقی داستان حاج‌مرتضی، بازاری خوشنام و اهل خداست که بعد از 20 سال تصمیم می‌گیرد ‌دوستان قدیمی خود را پیدا کند و با حضور آنها تعزیه برگزار کند، اما پس از پیدا کردن آنها متوجه می‌شود هر کدام با مشکلی روبه‌رو هستند.

در این سریال فرهاد قائمیان نقش شخصیت اصلی با نام (حاج‌مرتضی) را ایفاء می‌کند. زهره حمیدی (عالیه خانم)، امین ایمانی (حسین پسر خانواده)، زهرا سعیدی (خواهر حاج‌مرتضی)، لیلابلوکات (نرگس، عروس حاج‌مرتضی)، نفیسه روشن (زهرا دختر حاج‌مرتضی)، نصرت میرعظیمی (خلیل، شاگرد خونه زاد حاج‌مرتضی)، عرفان برزین (امیرعباس، نوه حاج‌مرتضی) و ملیحه روشن (ماه مینا) سایر بازیگران و نقش های این سریال هستند. کاظم هژیرآزاد، احمد علامه دهر، ابوالفضل همراه، امیر کاظمی و سعیده عرب نیز در کنار دیگران ایفای نقش می کنند.

لطیفی که کارگردانی سریال‌های دودکش، همسایه‌ها، سفر سبز، کت جادویی، فرار بزرگ، وفا، نردبام آسمان و صاحبدلان را در کارنامه خود دارد، معتقد است این سریال همانند دیگر آثار محرم، وامدار قصه آشنایی است که بارها با محوریت تعزیه و آیین‌های دهه اول محرم ساخته شده است. یکی از اهداف سریال زمانی برای عاشقی مروری بر خصلت‌های مذمومی چون کینه و غرور است. ما در این سریال می‌خواهیم با زبانی ساده بگوییم هر کس غرور و کینه در دل داشته باشد، هرچقدر هم انسان مومنی باشد، مرید مولایمان امام حسین (ع) نیست.

علی اکبر محلوجیان، نویسنده سریال‌ زمانی برای عاشقی تجربه نگارش سریا‌ل‌هایی چون پدرسالار، فرات، زیرتیغ، یه‌تیکه زمین و مثل هیچ کس را دارد. او فیلمنامه سریال زمانی برای عاشقی را چهار سال پیش به طور کامل نوشته بود، اما هیچ وقت فرصت ساخت آن فراهم نشد. تا این‌که شرایط ساخت این سریال برای محرم 92 فراهم شد.

در این سریال نفیسه روشن نقش دختری را ایفاء می کند که در یک خانواده سنتی بزرگ شده، اما با وجود این‌که در چنین خانواده‌ای بزرگ شده ولی مسئولیت اجتماعی دارد و پرستار یک بیمارستان است.

امین ایمانی هم نقش حسین پسرحاج مرتضی را در این سریال بازی می‌کند. حسین بعد از ازدواج با همسرش نرگس در خانه پدری می‌ماند نه این‌که استقلال مالی ندارد، بلکه به دلیل علاقه شدیدی که به خانواده‌اش دارد در خانه پدری می‌ماند. حسین بیشتر نقش میانجی را بین همسر و خانواده‌اش دارد.

ماه مینا و همسر خلیل (ملیحه روشن و نصرت میرعظیمی) زن و شوهری هستند که در خانه حاج مرتضی زندگی می‌کنند و نقش خانه‌زاد را دارند. این زن و شوهر  در واقع شیرینی و نمک داستان سریال هستند.

برخی عوامل سازنده این سریال عبارتند از: تهیه‌کننده: معصومه فردشاهین، مجری طرح: حسن لبافی، مدیر تولید: حسن مصطفوی، مدیر تصویربرداری: ابراهیم غفوری، تصویربرداران: مهدی امیری و رضا شیبانی، مدیر برنامه‌ریزی: امیرعباس لطیفی، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس: بابک پناهی، صدابردار: امیرحاتمی و اصغرزاده، عکاس: حسن ناحی و تدوین: امیرشیبان خاقانی.

انتهای پیام/ ب.ب 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.