جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹

نقد شفاهی/

اکبرلو: سینمای ایران نیازمند فیلم‌هایی چون «سر به مهر» است

سر به مهر

یک منتقد با بیان اینکه انتخاب درست بازیگر به «سر به مهر» کمکی شایانی کرده است، گفت: به نظر من فیلم با فروش چشمگیری همراه نخواهد بود اما به هر حال پرداختن به سوژه های جدید و ایجاد تنوع در سینمای ایران نیازمند چنین تجربیاتی است.

«منوچهر اکبرلو» منتقد سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «سر به مهر» نخستین ساخته بلند هادی مقدم دوست، اظهار داشت: این فیلم می کوشد به موضوعاتی بپردازد که سینمای ما معمولاً به دلائل مختلف تمایلی به پرداختن به آن ندارد و البته از آنجایی که از آغاز تماشاگر می داند که با چه مسئله ای سر و کار دارد، کار بسیار دشواری در پیش دارد تا با شعارزدگی تماشاگر را از خود نراند.

این منتقد و روزنامه نگار در ادامه افزود: به نظر من «هادی مقدم دوست» در تجربه پرداختن به چنین موضوعاتی در تجربیات آغازین خود موفقیت نسبی داشته است گر چه فکر می کنم ایده اولیه ظرفیت لازم برای یک کار بلند سینمایی را ندارد و نیازمند پرداختن بیشتر و گسترش این ایده داریم.

اکبرلو تصریح کرد: به هر حال پرداختن به سوژه های جدید و ایجاد تنوع در سینمای ایران نیازمند چنین تجربیاتی هستیم.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در ادامه در مورد بازی های این فیلم، گفت: انتخاب درست بازیگر به نظر من به فیلم بسیار کمک رسانده است. «لیلا حاتمی» جنسی از بازی را ارائه می دهد که متناسب با چنین شخصیت هایی است.

وی در ادامه افزود: البته به نظر من فیلم سینمایی «سر به مهر» با فروش چشمگیری همراه نخواهد بود، به دلیل همان نکته ای که عرض کردم یعنی توقع تماشاگر به تماشای روایتی غنی تر و نیز قضاوت پیش از انتخاب فیلم درباره این گونه سوژه ها.

این منتقد در ادامه در مورد مسائل فنی فیلم نیز، گفت: در این گونه فیلم ها که از ایده ساده و روان استفاده می کنند به نظر من جایی برای خودنمایی عوامل فنی مانند صدا یا تصویر وجود ندارد و به اصطلاح معمولا این عوامل به چشم نمی آیند.

«منوچهر اکبرلو» در پایان این گفت وگو در مورد فیلم های آتی «هادی مقدم دوست» که در همین ژانر کار کند یا خیر، اظهار داشت: به نظر من «هادی مقدم دوست» از سرمایه های آینده سینمای این سینما است که در کنار چند فیلمساز پر انرژی دیگر می توانند آثار خوب و متنوعی در تمام ژانرها  بسازند به ویژه آنکه همواره دغدغه سینمای اجتماعی دارد و اهل حدیث نفس یا به اصطلاح سینمای مخاطب خاص نیست. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.