یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳

نقد شفاهی/

آذین: «سر به مهر» قصه‌ای ساده اما خلاقانه دارد

آرش مجیدی و لیلا حاتمی در  فیلم سینمایی «سربه مهر» به کارگردانی هادی مقدم دوست

جبار آذین با بیان اینکه «سر به مهر» شروعی خوب برای «هادی مقدم دوست» است، گفت: فیلم قصه ساده و محتوای عمیق خود را به زبان سینما خوب روایت می کند.

«جبار آذین» منتقد و مدرس سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «سر به مهر» اولین ساخته بلند هادی مقدم دوست، اظهار داشت: نگاه غیر معمول، شبه عارفانه، بدور از تظاهر و ریا به رکن اصلی ارتباط با خالق هستی یعنی راز و نیاز، عبادت در قالب دینی نماز، بازگشت و پیوند با مقام معنوی آن تم و موضوع اصلی فیلم اجتماعی، دینی «هادی مقدم دوست» را تشکیل می دهد.

این منتقد و روزنامه نگار در ادامه افزود: این هنرمند با استعداد که برای ساخت فیلم سینمایی «سر به مهر» از فیلمساز خوب کشور «حمید نعمت الله» مشاوره گرفته است و پیشتر به عنوان فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «بی پولی» و مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» بخشی از توانایی های خود را در حوزه سینما و تلویزیون به رخ کشیده بود.

آذین تصریح کرد: فیلم سینمایی «سر به مهر» که از سجده نشان دارد، بازگو کننده رازی است که «سر به مهر» مانده و آن نماز خواندن «صبا» شخصیت اصلی فیلم با بازی «لیلا حاتمی» است که ضعف های شخصیتی ، نگرانی بیهوده از برخورد افراد لائیک ، اعوجاج های اجتماعی و کج فهمی های اطرافیان مانع علنی کردن نماز خواندن او شده است. ولی سرانجام با گذر از مسیری شبیه سیر و سلوک، «صبا» با قامتی استوار و با تکیه بر ایمان الهی و صادقانه عبادت و نماز خود را آشکار به نمایش می گذارد.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد بار اصلی بازیگری «سر به مهر» بر دوش «لیلا حاتمی» است و او هم توانسته به خوبی نقش را درک کند و یک بازی متفاوت از خود به نمایش گذارد،سایر بازیگران  نیز مثل «خاطره اسدی» یا «آرش مجیدی» هم بازی قابل قبولی از خود ارائه داده اند.

این منتقد در ادامه در مورد مسائل فنی فیلم نیز، گفت: خوشبختانه در این بخش هم مثل سایر کارهای «مقدم دوست» و «نعمت الله» خلاقیت دیده میشود و مسائل پشت دوربین هم خوب از کار درآمده است.

«جبار آذین» در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «سر به مهر» شروعی خوب برای «های مقدم دوست» در مقام کارگردان است و قصه ساده و محتوای عمیق آن را به خوبی با زبان سینما روایت می کند. قصه انسان و انسانهایی که در خلوت دل خانه، مسجد، کلیسا و وبلاگ، ارتباط متعالی با خالق خود می اندیشند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.