دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷

کارگردان انيميشن «بانی و نانی»:

کیفیت تولید انیمیشن به میزان آشنایی سفارش‌دهنده با استاندارد ها بستگی دارد

محمدرضا نجفی‌امامی

محمدرضا نجفی‌امامی؛ کارگردان انيميشن «بانی و نانی» معتقد است: اگر مديران و سفارش‌دهنده‌ها با آشنایی کامل از گروه‌های توليد انيميشن و کيفيت توليد به آنها سفارش دهند مطمئناً توليدات کشور در حد استانداردهای بين‌المللی خواهد شد و شرکت هايی که در توليد از کيفيت مطلوب برخوردارند با انگيزه بيشتری به فعاليت خود ادامه می‌دهند.

محمدرضا نجفي امامي؛ کارگردان انيميشن «باني و ناني» در گفت و گو با خبرنگار سينماپرس، گفت: اين انيميشن مجموعه اي است ۵۲ قسمتي که هر قسمت از آن در ۵ دقيقه ساخته شده است. « باني و ناني» با يک مضمون اجتماعي در قالبي از طنز ساخته شده که به ارتقاي فرهنگ زندگي شهري مي پردازد.

وي افزود: براي توليد اين مجموعه از نرم افزار مايا بهره گرفته شده است. در خصوص استفاده از نوآوري استفاده شده در اين مجموعه بايد به روش خلاقانه توليد کنندگان اثر در تلفيق مت پينتينگ Matte) painting) و نرم افزار مايا (Maya) اشاره کرد که در ايجاد فضاهاي فانتزي و جان بخشيدن به برنامه بسيار کار آمد است.

نجفی درباره نور پردازي و کامپوزيت انيميشن باني ناني که آن را يکي از شاخصه هاي مهم اين مجموعه مي داند، گفت: با توجه به طراحي فضا ما بايد نوع نورپردازي خود را به صورت موضعي کار مي کرديم، بنابراين از منابع نوري زيادي استفاده کرديم، بايد طوري رندر مي کرديم که عوامل کامپوزيت بتوانند رنگ و نور کاراکتر ها و فضا را به راحتي  تغيير دهند، اينکار سبب شد ما هر پلان را بالاي بيست لايه رندر کنيم و در نهايت توانستيم به يک خروجي مطلوب برسيم.

امامي هدف از توليد اين مجموعه را اينگونه توضيح داد: هدف از توليد اين مجموعه برداشتن گامي مؤثر در رفع معضلات اجتماعي و ايجاد هر چه بيشتر باورهاي ديني و مدني در ميان آحاد مردم است. ايده اصلي و همچنين تمامي قسمت هاي اين مجموعه توسط گروهي از نويسندگان متخصص و آشنا با انيميشن سه بعدي شکل گرفته است.

اين انيماتور در ادامه بيان کرد: فيلمنامه هاي اين مجموعه به سرپرستي محسن ميرزاخاني و با همکاري نويسندگاني همچون فرشته مستوفي، مهدي آشتياني و اردلان سليم زاده به نگارش در آمده که با خلق اتفاقات فانتزي براساس طنز موقعيت، به کمک تکنيک آمده و امکانات زيادي را براي ايجاد لحظاتي جذاب در اختيار گروه سازنده قرارداده است.

نجفی امامي در پايان خاطرنشان کرد: اگر مديران و سفارش دهنده ها با آشنايي کامل از گروه هاي توليد انيميشن و کيفيت توليد به آنها سفارش دهند مطمئناً توليدات کشور در حد استانداردهاي بين المللي خواهد شد و شرکت هايي که در توليد از کيفيت مطلوب برخوردارند با انگيزه بيشتري به فعاليت خود ادامه مي دهند.

از عوامل توليد اين پروژه  مي توان به: طراح و کانسپت: حامد کمالي، شهرام شيرزادي، رامين غلامي-انيماتور: مجيد حاج علي، ناصر نجفيان، پيمان بداغي، حامد زنديه، صفا ظلي، مالک جعفري، مرتضي ياري، ندا پويا، ضحي محبوبي و سعيد آقا خاني- مت پنيترها : احسان دباغي، الهام احمدي، مرجان نقي لو، مينا ماني - تدوينگران: اميرنجفي امامي، شقايق قادري- مدير دوبله : محمدرضا عليمرداني، آهنگساز: محمد فرشته نژاد اشاره کرد.   

گفتني است؛ پخش مجموعه انيميشن باني وناني ساعت ۲۱:۱۵ امروز؛ دوشنبه ۳۰ دي ماه  از شبکه پويا شروع مي شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.