سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

نشست رسانه‌ای مدیرعامل کانون پرورش فکری؛

حاجیان‌زاده: سالن‌های سینمای کانون پرورش فکری برای ترویج سینما فعال می‌شوند/ فیلمسازان برجسته را دعوت می‌کنیم

3

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین نشست رسانه‌ای خود بر لزوم شروع مجدد فعالیت‌های سینمایی کانون و بهره‌مند شدن از فعالیت فیلمسازان برجسته تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، علیرضا حاجیان‌زاده در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه یکی از چشم اندازهای فعالیت کانون در درو جدید مدیریت توجه به ارتقای تولیدات فرهنگی و پوشش گسترده فعالیت‌های کانون پرورش فکری است، اظهار داشت: در دوره جدید مدیریت در نظر داریم که با یک نگاه حرفه‌ای در عرصه‌های مختلفی که کانون در آنها فعالیت دارد اعم از تئاتر، سینما، ادبیات، هنرهای تجسمی و... تنوع و تقویت را هماهنگ با یکدیگر انجام بدهیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاسخ به پرسش خبرنگار سینماپرس مبنی بر برنامه‌های خود برای استفاده از ظرفیت سینماهای کانون عنوان کرد: کانون بیش از ۲۰۰ سالن نمایش فیلم و تئاتر در سراسر کشور دارد که در برخی از آنها فعالیت مستمر و در برخی نیز فعالیت دوره‌ای انجام می شود، در دوره جدید قطعا از این فضا برای ترویج تئاتر و سینما با رویکردی که مد نظر کانون قرار دارد بهره خواهیم برد.

وی در پاسخ به پرسش به یکی از خبرنگاران در رابطه با فعالیت‌های سینمایی کانون اظهار داشت: در حوزه سینما و در بخش‌هایی چون انیمیشن، فیلم کوتاه و بلند سینمایی کانون باید فعالیت‌های خود را گسترش بدهد و در نظر داریم در حد توان این فعالیت‌ها را گسترش داده  و همانند گذشته رونقی دوباره به این بخش از فعالیت‌های خود بدهیم. استفاده از تجربیات فیلمسازانی که با فضای کانون آشنا باشند نیز از جمله اقدامات ما در این حوزه خواهد بود.

حاجیان زاده تصریح کرد: توجه به سطح کمی به فعالیت‌های کانون از دیگر مسائلی است که در حال پیگیری آن هستیم، حدود ۸۹۰ مرکز فرهنگی و هنری ثابت،‌ شهری و روستایی و کتابخانه‌های روستایی که توسط کانون وجود دارد که مناطق مرزی و مناطق محروم نیز از فعالیت‌های آن بهره‌مند می‌شوند. نکته‌ای که برای ما حائز اهمیت است این بوده که عدالت را در میانه همه کودکان و نوجونان سراسر کشور برقرار کنیم.

وی ادامه داد: ورود به فعالیت کودکان و نوجوانان که اکنون ۱۲ میلیون نفر در آموزش و پرورش هستند، فعالیت نوجوانان طبق ذائقه خوددر کانون، ایجاد هسته‌های فکری و کارشناسی در کانون پرورشی، گسترش کانون زبان و تولید کتاب زبان مطابق با فرهنگ و سبک زندگی ایرانی از دیگر رویکردهای ما در کانون است.

گفتنی است که در ادامه این نشست حاجیان زاده به تشریح کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت ودر این رابطه عنوان کرد: رسالت این کمیته تلاش برای اجرای فعالیت های جذاب اسلامی و تشویق کودکان و نوجوانان برای آشنا کرده با ارزش های انقلاب است.

وی ضمن بیان اینکه این برنامه‌ها در کمیته به دو بخش ستادی و استانی تقسیم می شود، خاطر نشان کرد: افتتاح مراکر فرهنگی هنری، جشنواره فیلم کودکان برای کودکان، رونمایی از دو بازی رایانه‌ای، حضور در بازار فیلم فجر و دو بازار فیلم بین المللی و... از جمله فعالیت‌های ستادی ما در دهه فجر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.