چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹

با هنرمندان در برج میلاد/

فروتن: «رستاخیز» را می پسندم اما «روز واقعه» را بیشتر دوست دارم

مسعود فروتن

مسعود فروتن پس از تماشای فیلم سینمایی «رستاخیز» در برج میلاد ضمن بیان اینکه این فیلم پرداخت زیبایی نسبت به مقوله عاشورا داشته است، بیان کرد: هنوز هم «روز واقعه» را بیشتر از این فیلم می پسندم.

مسعود فروتن، نویسنده و کارگردان پس از اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» در کاخ جشنواره در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با این فیلم عنوان کرد: «رستاخیز» فیلمی طولانی بود اما با این وجود فیلم را دوست داشتم. به نظرم با توجه به مضمون مشکل است که این فیلم را که کوتاه تر از آنچه هست شود.

وی ادامه داد: احمدرضا درویش یک قصه آشنا برای مردم را آنچنان زیبا به تصویر کشیده بود که تماشاگران به خصوص در صحنه های آخر نمی توانستند از جای خود تکان بخورند. وی ماجرایی  را که شاید بارها به آن پرداخته شده است در عین سادگی و صداقت به زیبایی به تصویر کشیده بود.

فروتن تصریح کرد: یکی از اتفاقات مثبت این فیلم بهره بردن از بازیگرانی است که برای مردم چهره ای آشنا نبودند و جدای حضور چند بازیگر شناخته شده این اتفاق به باورپذیر شدن حوادث داستان کمک کرده است. باید بگویم  بازیگر نقش حضرت ابالفضل(ع) بازی بسیار درخشانی از خود ارائه کرده بود.

وی ادامه داد: فیلمبرداری «رستاخیز» بی نظیر بود البته به نظرم آمد که در هنگام پخش در روی پرده سینما بعضی از بخش ها به قرمزی می زد . همچنین گاهی موسیقی بلند در فیلم موجب میشد که شنیدن دیالوگ ها برای مخاطب سخت شود.

فروتن با بیان اینکه در کشورمان این نوع از سینمای مذهبی که قصه ای آشنا برای مردم بوده اما تصویری از آن نداشتیم کم است، بیان کرد: برای نسل جوان پرداختن به چنین موضوعاتی در قاب سینما بسیار اتفاق خوشایندی است ، این فیلم برای حفظ شعائر مذهبی برای نسل جوان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: البته باید بگویم که من فیلم «روز واقعه» را در مقایسه با این فیلم بیشتر دوست دارم و به نظرم «روز واقعه» یک اتفاق خاص و تکرار ناشدنی در سینمای ایران است.       

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.