پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹

با فیلمسازان در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر؛

محسنی‌نسب: تاثیر تفکر سیاسی عسگرپور طی سال‌های اخیر در «میهمان داریم» مشخص است

محسن محسنی نسب*

تهیه کننده و کارگردان سینما درباره فیلم «میهمان داریم» گفت: این فیلم در ادامه تفکرات عسگرپور ساخته شده است، بخشی از این تفکرات به جهان‌بینی فیلمساز برمی‌گردد که پیش از این در فیلم‌هایشان دیده بودیم، همان فضای متافیزیک همچنان ادامه دارد و بخش دیگر به نوع تفکر سیاسی عسگرپور طی چند سال اخیر برمی گردد که در فیلم وجود دارد.

محسن محسنی نسب؛ تهیه کننده و کارگردان سینما درباره فیلم «میهمان داریم» به سینماپرس گفت: این فیلم در ادامه تفکرات عسگرپور ساخته شده است، بخشی از این تفکرات به جهان بینی فیلمساز برمی‌گردد که پیش از این در فیلم هایشان دیده بودیم، همان فضای متافیزیک همچنان ادامه دارد و بخش دیگر به نوع تفکر سیاسی عسگرپور طی چند سال اخیر برمی گردد که در فیلم وجود دارد.

وی با اشاره به فضای ماورایی «میهمان داریم» گفت: من احساس کردم مهمان این فیلم مقام معظم رهبری است، کسانی که در دفاع مقدس نقش اصلی را ایفا می کنند در این فیلم روبه تباهی می روند، در طول فیلم مرتب می بینیم که ستون های خانه تباه نیاز به بازسازی دارد ضمن آن که الان دوره امید است، از آقای عسگرپور که مدافع جناح ترویج امید است توقع می رود که به این شکل فیلم نسازد، «میهمان داریم» فیلم امیدوار کننده ای نیست و پایان شیرینی ندارد بلکه پایان آدمهای دفاع مقدس را نشان می دهد.

محسنی نسب با تاکید بر بازی خوب پرویز پرستویی خاطرنشان کرد: طراحی صحنه و بازی «بهروز شعیبی» چند گام جلوتر است و ضمن اینکه نگه داشتن راکورد فیلم هم خیلی سخت است، مجموعا به نظرم فیلم متوسط روبه بالا بود و خوشحالم که عسگرپور فیلم می سازد که این فیلم چالش ایجاد می کند.

وی در پایان گفت: قطعا نرگس آبیار که «شیار ۱۴۳» را در بخش مستقل ساخته است تاثیرگذاری بیشتر دارد چرا که به شهدا خیلی خیلی احترام می گذارم و به نظرم خانم آبیار وظیفه هنرمندان را به خوبی انجام داده است و به نظرم فیلمسازانی که جناحی نیستند کارشان بهتر دیده می شود همانطور که در فیلم کارگردان جناحی دیالوگ های سیاسی استفاده می شود که در فیلم «رستاخیز» هم این رگه های سیاسی را می بینیم و جناح سیاسی فیلم بیرون می زند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.