جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

در گفت و گو با سینماپرس

شهاب مرادی: نمایش تلخی در فیلم‌ها باید با راه‌حل همراه باشد/ عشق و وفاداری در سینمای ایران به ندرت دیده می‌شود

شهاب مرادی در جشنواره فیلم فجر

حجت الاسلام شهاب مرادی با حضور در کاخ جشنواره در مورد فیلم های سینمای ایران در جامعه امروز گفت: متأسفانه سینمای ایران آنچه را از تلخی نشان می دهد بدون راهکار است و متناسب با فضای جامعه نیست.

حجت الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بعد از تماشای فیلم «چند مترمکعب عشق» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد فضای فیلم های جشنواره و تناسب آن با جامعه گفت: حال سینمای ما باید تناسبی با حال جامعه داشته باشد. گویی سینمای ایران وظیفه خود می داند فقط تلخی ها را نشان دهد. یعنی انگار اگر سینما تلخی ها و سیاهی را نشان ندهد، رسالت خود را انجام نداده است و این موضوع هم از جانب سینماگر و هم از جانب خود مخاطبان بسیار جدی گرفته شده است.

وی افزود: البته فیلم «چند مترمکعب عشق» خیلی سیاه نبود ولی جنبه تلخ آن خیلی پررنگ شده بود. من به عنوان یک مخاطب از فیلمی که موضوع آن عشق است توقع لطافت بیشتری داشتم. ولی بیشتر اضطراب، دلهره و دلشوره های این نسل در فیلم ها دیده می شود. من دوست داشتم وقتی این فیلم را می بینم بعد از آن حس خوبی پیدا کنم ولی این اتفاق رخ نداد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری ادامه داد: در سینمای ایران بسیار کم به موضوع عشق پرداخته می شود. کمتر می توان موضوعاتی مثل عشق و وفاداری را در سینمای ایران دید. نشاط و امید در سینمای ایران به ندرت دیده می شود و این خوب نیست. سینمای ایران تلخی ها را بدون راهکار نشان می دهد. این روند باید اصلاح شود.

مرادی اذعان داشت: ما فیلم هایی نداریم که در آن دختر امروز جامعه ایران رصد شده باشد. زنان ایران در فیلم های ما به درستی نشان داده نمی شوند. در فرهنگ ما برای این موضوع نیاز به راه حل داریم. نشان دادن تلخی ها زمانی گره از کار می گشاید که راه حل آن نیز داده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.