شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲

سینماگران و جشنواره‌ای که گذشت؛

علی‌اکبر ثقفی: شاید 20 درصد فیلم اولی‌ها در سال آینده وارد گیشه شوند!

ثقفی تهیه کننده در نشست خبری فیلم مرگ کسب و کار من است

تهیه کننده «همه چیز برای فروش» در مورد کار فیلم اولی های جشنواره فیلم فجر گفت: یکی دو مورد از فیلم های اولی بودند که توانستند ایده ای را به سینمای ایران وارد کند. اما اکثر این فیلم های اولی اکران عمومی نمی شوند و دلیل هم این است که در جذب مخاطب و گیشه ضعیف هستند. شاید 20 درصد فیلم های بخش نگاه نو در سال آینده وارد گیشه شوند.

علی‌اکبر ثقفی؛ یکی از کارگردانان سینمای ایران و تهیه کننده فیلم سینمایی «همه پیز برای فروش» درباره فیلم های بخش «نگاه نو» گفت: در چند فیلمی که در بخش «نگاه نو» دیدم فیلم «چند مترمکعب عشق» ساخته جمشید محمودی را دوست داشتم و فیلم بسیار خوبی بود. بعد از آن فیلم «حق السکوت» را هم دوست داشتم موضوع خوبی بود اما کارگردانی ضعیفی داشت اما فیلم شریفی بود.

وی درباره سطح کیفی کار فیلم اولی ها نسبت که کهنه کارها، عنوان کرد: یک یا دو تا از این فیلم های اولی می توانند کارهای حرفه ای باشند اما این ها باید تجربه کنند. همه ما از جمله منتقدین، صاحب نظران و هنرمندان بیشتر به موضوع فیلم ها می پردازیم تا به مسایل تکنیک فیلم مانند کارگردانی و فیلمبرداری من کمتر دیدم کسی راجع به فیلمبرداری یک فیلم سوال کند و صحبت کند یا راجع به موسیقی صحبت کند یا پیرامون بازی یک کسی خیلی صحبت شود، همیشه می گویند اگر یک فیلمی خوب یا بد است فیلمنامه آن بوده است.

وی افزود: در کل از تنوع فیلم ها در جشنواره سی و دوم و مدیریتی که بر این دوره از جشنواره شده تشکر کنم به خصوص از رضاداد و داروغه زاده تشکر می کنم. جشنواره امسال یک نظم خوبی داشت. برنامه شان دقیق بود و طبق جدولی که داده بودند فیلم ها به مرور نمایش داده شد. در نهایت بضاعت در همین حد بوده هم بضاعت فیلمسازی ما این بوده و هم بضاعت مدیریت و نظارت در همین حد بوده است.

این تهیه کننده و کارگردان درباره کارگردان های فیلم های اول گفت: یکی دو مورد در فیلم های اولی بودند که توانستند ایده ای را به سینمای ایران وارد کند مانند «چند متر مکعب عشق» اما اکثر این فیلم های اولی اکران عمومی نمی شوند و دلیل هم این است که در جذب مخاطب و گیشه ضعیف هستند. شاید 20 درصد فیلم های بخش نگاه نو در سال آینده وارد گیشه شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.