سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸

همراه با سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر؛

جایزه ویژه رئیس جمهوری اهدا نشد!/ نهاوندیان: امیدوارم سال آینده سال آشتی بین سینما و مخاطب باشد

نهاوندیان در اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

جایزه ویژه رئیس جمهوری امسال به دلیل اینکه در این دوره فیلمی که جامعیت مورد انتظار را داشته باشد، وجود نداشت اهدا نشد و رئیس دفتر ریاست جمهوری در سخنرانی خود گفت: امیدوارم در سال آینده از طریق نهاد ریاست جمهوری بتوانیم جایزه به فیلمی بدهیم که ارزشهای مردم را مورد تأکید قرار دهد و آشتی بین سینما و مخاطب باشد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، دبیر جشنواره فیلم فجر در توضیح جایزه وِیژه رییس جمهوری گفت: قرار بود فیلمی از طرف ریاست جمهوری در این جشنواره برگزیده و تقدیر شود اما در این دوره فیلمی که جامعیت مورد انتظار را داشته باشد، وجود نداشت.

پس از اعلام این موضوع محمد نهاوندیان؛ رئیس دفتر ریاست جمهوری نیز در این مراسم روی صحنه آمد و در سخنرانی گفت: هنر مردمی در راه مردم گام برمی‌دارد و حرف ایشان را میزند. مردم ما حماسه آفرین شدند و با حضور خودشان پیام ایستادگی را به جهان دادند و جهانیان نیز استقبال و تحسین کردند. در حماسه سال 92 ارزشهای انقلاب 57 بازسازی و یک بار دیگر معنویت، اعتدال، تدبیر و امید درخشان شد.

وی افزود: هنر اصیل و مردمی آینه‌دار ارزشها و آرزوها و گلایه ها، اشکها و لبخندهای مردم است. در این فضای امیدواری و جدید که ایجاد شده حضور سازنده هنر را بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

نهاوندیان گفت: مردم ما پرچم اعتدال در آرمانگرایی، اقتصاد و معنویت و در همه عرصه های حیات را برافراشتند. مردم تصمیم گرفتند در مقابل افراط گری بایستند.

وی در ادامه عنوان کرد: در فضای اعتدال، هنر و آزادی و آزادمردی رشد می کند و مردم در این فضا رشد می یابند. در فضای اعدال است که می توان شعارهای رئیس جمهور را تحقق بخشید. گرچه باید این فضا را گسترش داد و پاسداری کرد. هنر اصیل و مردمی است که میتواند به فضای اعتدال کمک کند و چه بهتر از هنر هنرمند برای نمایش اینها.

رئیس دفتر ریاست جمهوری اضافه کرد: تندخویی شاید هیجان لحظه ای ایجاد کند اما نمی تواند آرامش ماندگار و رشد ماندگار را ایجاد کند. جشنواره فیلم فجر زمینه ای برای ترویج حماسه سیاسی مردم در سال 92 است. امیدوارم در سال آینده از طریق نهاد ریاست جمهوری بتوانیم جایزه به فیلمی بدهیم که ارزشهای مردم را مورد تأکید قرار دهد و آشتی بین سینما و مخاطب باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.