سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

فیلمسازان و جشنواره‌ای که گذشت؛

شهابی: فیلمسازهای نوعی تجربه حالشان بد است/ از فیلم‌های فرهنگی نمی‌توان انتظار فروش میلیاردی داشت

حسین شهابی*

حسین شهابی که امسال ترجیح نداد تا «حراج» در بخش نوعی تجربه حضور داشته باشد و با توجه به بیانیه فیلمسازان این بخش به دلیل عدم توجه به آن، گفت: از ابتدا می‌دانستم که بخش نوعی نگاه به همین شکل خواهد بود و من از ابتدا علاقه‌ای نداشتم تا «حراج» در جشنواره حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، امسال برای اولین بار برای اینکه تمامی فیلم ها در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود، بخش نوعی تجربه در حالی به جشنواره اضافه شد که فیلم های سایه روشن (فرزاد موتمن)، ماهی و گربه (شهرام مکری)، روایت ناپدید شدن مریم(محمدرضا لطفی)، دختر، مادر، دختر(پناه برخدارضایی)، سیاوشان (محمدعلی سجادی)، جینگو (تورج اصلانی)، سه روز بیداری (مسعود امینی تیرانی) در این بخش حضور داشتند که در سالنی کوچک در کاخ جشنواره به اکران درآمد.

براساس این گزارش، در حالی که دبیران جشنواره قول اهدای جایزه و داوری در این بخش را داده بودند اما در اعلام کاندیدا و مراسم اختتامیه خبری از این بخش نبود که باعث شد روز گذشته فیلمسازان این بخش بیانیه ای را خاطب به دبیر جشنواره ارسال کنند. حسین شهابی از فیلمسازانی بود که وقتی پیشنهاد دادند که این فیلم را قصد دارند در این بخش قرار دهند ترجیح داد تا این فیلم را ارائه نکند.

حسین شهابی با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «حراج» مراحل تصحیح رنگ را سپری می کند، گفت: از ابتدا می‌دانستم که این بخش به همین شکل خواهد بود و من از ابتدا علاقه‌ای نداشتم تا «حراج» در جشنواره حضور داشته باشد و نسخه ناقصی را به اصرار سرمایه گذار و بازیگران به دفتر جشنواره دادم اما امسال به لحاظ تعداد فیلم این وضعیت پیش بینی می شد و خیلی بد است که صادقانه فیلمی را بسازیم و انتظار صداقت از جشنواره داشته باشیم.

وی افزود: فیلمسازهای نوعی تجربه حالشان بد است و بعد تصمیم می گیرند که دیگر به جشنواره فیلم ندهند اما در نهایت چاره ای نمی بینند و فیلمشان را ارائه می دهند.

شهابی درباره ادامه اکران فیلم «روز روشن» گفت: البته در ایام جشنواره فیلم اکرانی نداشت و اکنون با سینماهای فرهنگ،پارس و عصر جدید اکران خود را ادامه می دهد اما اکران آن در برخی شهرستان ها هم ادامه دارد، به اعتقاد من اگر برای فیلم هایی مثل «روز روشن» تبلیغات خوبی انجام نشود به خوبی دیده نمی شود و اغلب مخاطبان در ایام جشنواره این فیلم ها را می بینند، چرا که در سال گذشته «روز روشن» در ۱۲ استان دیده شد.

وی ادامه داد: «روز روشن» در ایام جشنواره شهرهای مشهد،شیراز،همدان و اصفهان آمار مردمی خوبی را داشت و حقیقت این است که از فیلم های فرهنگی نمی توان انتظار فروش میلیاردی داشت و در نهایت به مرز ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون می رسد که تنها می تواند مخارج خودش را تامین کند.

شهابی در پایان با اشاره به اینکه اکران «روز روشن» تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت گفت: تاکنون فیلم توانسته به فروش ۱۲۰ میلیونی دست یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.