یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

به بهانه ورود «گناهکاران» به شبکه نمایش خانگی؛

تهامی: ۶ سال دوری «به رنگ ارغوان» از اکران به کل کار لطمه زد/برای «گناهکاران» تبلیغات شایسته‌ای نشد

کوروش تهامی بازیگر فیلم در نشست فیلم برف روی شیروانی داغ

کوروش تهامی درباره نقش خود در فیلم سینمایی «گناهکاران» بیان کرد: خشی از این نادیده گرفتن «گناهکاران» به بحث تبلیغات برمی گردد برای فیلم تبلیغی که شایسته آن باشد نشد و شاید در زمان اکران دیدن این فیلم دغدغه مخاطبان نبود.

کوروش تهامی؛ بازیگر فیلم سینمایی «گناهکاران» ساخته فرامرز قریبیان به بهانه وارد شدن این فیلم سینمایی در شبکه نمایش خانگی، در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، گفت: فیلم سینمایی «گناهکاران» یکی از تجربه های خیلی خوب سینمایی من در این سال ها بوده است. دلیل این ادعا این است که برای ساخت این فیلم یک گروه کاملا حرفه ای زیر نظر فرامرز قریبیان که خود او هم الحق و الانصاف یکی از بهترین ها است، دور هم جمع شده بودند.

وی ادامه داد: به هر حال این فیلم یکی از کارهای خیلی خوبی بود که در این سال ها انجام دادم احساس می کنم در این فیلم از هر لحاظ همه اتفاق ها درست رخ داده بود خصوصا به این دلیل که خود قریبیان بازیگر است و دغدغه های بازیگری را می داند بازی در این فیلم برای ما راحت بود از طرفی برای اینکه روی سکانس ها کار کنیم زمان کافی داشتیم.

تهمامی درباره نقش خود در این فیلم توضیح داد: نقش من در این فیلم یک نقش خاص بود. هنوز هم به نقشم در این فیلم فکر می کنم. متاسفانه آن طور که باید با این فیلم برخورد نشد. اگر بخواهیم در سینمای پلیسی ایران جستجو کنیم کمتر کاری با این کیفیت و به این شکل ساخته شده است و برای همین آن اتفاقاتی که همه ما انتظار داشتیم برای این فیلم رخ نداد.

این بازیگر اضافه کرد: نقشی که در فیلم سینمایی گناهکاران بازی کردم یک مقدار نقش درونی بود یعنی ایفای نقش شاید خیلی اکت بیرونی احتیاج نداشت زمانی که نقش درونی است اجرا در آن هم سخت تر می شود همانطور که می دانید این نقش یکی از نقش هایی خوبی بوده که من در سینما بازی کردم اولا این نقش، نقش مثبتی نبود و سن نقش از سن خودم بالاتر بود باید نقش یک آدمی که در سن میانسالی است و جا افتاده تر است را بازی می کردم.

بازیگر سریال «زیرتیغ» گفت:  وقت هایی است که فردی به عنوان یک بازیگر در یک فیلم زمان زیادی برای ارائه دادن نقش خود دارد و نقاط عطف زیادی ممکن است داشته باشد اما زمانی که شما نقش مکمل بازی می کنید ممکن است یک یا دو نقطه عطف بیشتر در اجرای آن کاراکتر نداشته باشید به خاطر همین یک مقدار کار آدم سخت تر می شود و باید موجز تر و سریعتر به نقطه ای که می خواهد برسد به همین خاطر نقش من در فیلم سینمایی «گناهکاران» جزو نقش هایی بود که اگر اشتباه نکنم مجموعا یک هفته تا ۱۰ روز درگیر آن بودم اما مدام تلاش می کردم که یک کار متفاوتی انجام دهم و این برای من اهمیت داشت که این نقش شبیه نقش های دیگر من نباشد.

وی درخصوص علت دیده نشدن این فیلم سینمایی در زمان اکران عنوان کرد: یک بخشی از این نادیده گرفتن «گناهکاران» به بحث تبلیغات برمی گردد برای فیلم تبلیغی که شایسته آن باشد نشد و شاید در زمان اکران دیدن این فیلم دغدغه مخاطبان نبود. با اینکه منتقدان نقدهای خوبی درباره این فیلم نداشتند اما به هر حال باید فیلم را دید. اگر بخواهیم نادیده نسبت به آن قضاوت کنیم غیر منصفانه است. باید صبر کرد و دید زمانی که این فیلم وارد شبکه ویدئوی می شود مخاطبان چطور با آن برخورد می کنند و امیدوارم که تبلیغات درخوری برای آن انجام شود و مردم فیلم را بشناسند.

وی درخصوص انتخاب کاراکترهای خود توضیح داد: من یک مقداری از تکراری شدن می ترسم و حتی در تلویزیون هم این دغدغه را داشتم. بدون تعارف همیشه در انتخاب نقش ها سعی می کنم پیشنهادی را انتخاب کنم که هم باعث ارتقای سطح کیفی کار خودم باشد و هم بتوانم یک چیز جدید یاد بگیرم و هم اینکه حرف جدید برای گفتن داشته باشم.

تهامی ادامه داد: متاسفانه منتقدین در این سال ها برخوردی را که شخص توقع و به آن احتیاج دارد را نداشته اند. شاید هم متاسفانه زمان هایی یک بدشانسی هایی شامل حال بعضی ها می شود که من هم در بعضی از موارد در سینما از این قائله مستثنی نبودم. به طور مثال  دیر اکران شدن بعضی از کارهایم مانند «به رنگ ارغوان» که جزو یکی از کارهای خیلی خوب من در سینما است و اگر زمان خود اکران می شد بر روی روند کاری من در سینما و در رزومه کاری ام تاثیر می گذاشت. اما به هر حال وقتی یک کاری بعد از ۶ سال اجازه اکران می گیرد به کل کار لطمه می زند.

وی در ادامه بیان کرد: به طور مثال در جشنواره ها خیلی وقت ها جوایز جانبی به بعضی ها تعلق می گیرد. سالی که من برای فیلم «به رنگ ارغوان» کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شدم همراه با دوستانی کاندید شده بودم که تمام کارهایشان برای همان سالی بود که  جشنواره برگزار شده بود اما فیلم برای ۷ سال پیش از آن بود. من سال ۸۲ به «رنگ ارغوان» را بازی کردم اما سال ۸۹ در جشنواره آمد یعنی ۷ سال بعد از ساخت آن.

تهامی اضافه کرد: زمان هایی که یک بازیگر تمام انرژی و توان خود را می گذارد که تا مرز کاندیدا شدن برود، از آن به بعد نیرویی هم لازم است که دیده شود و یک آدم هایی برای کار آن  ارزش قائل شوند. مثلا در آن سال هم می شد که یک دیپلم افتخار شامل حال من نوعی شود، من نمی گویم جایزه همه چیز در زندگی آدم است اما به هر حال می تواند بر روی انگیزه شخص تاثیر بگذارد. اما همان سال خیلی راحت از کنار این فیلم رد شدند. بعضی ها این شانس را دارند که این اتفاق خوب برایشان رخ دهد اما تا به حال در این سینما تنها لطف خدا شامل حال من شده و هیچ چیزی دیگری پشت آن نبوده است.

گفتنی است فیلم سینمایی« گناهکاران » به کارگردانی فرامرز قریبیان از این هفته در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

فیلم «گناهکاران» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرامرز قریبیان در جشنواره سی و یکم فیلم فجر، نامزد بهترین جلوه‌های ویژه ،بهترین صداگذاری ، بهترین صدابرداری ، بهترین بازیگر نقش مکمل زن ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم و رامبد جوان برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

در این فیلم فرامرز قریبیان، رامبد جوان ، بهاره کیان افشار ، کورش تهامی ، شقایق فراهانی رضا رویگری و همایون ارشادی حضور دارند. فیلمنامه را سام قریبیان نوشته و هومن بهمنش و داود امیری در ایران و ترکیه فیلمبرداری کرده‌اند.

داستان این فیلم دختر یک سرهنگ بازنشسته پلیس به قتل می‌رسد، سرگرد تدین مسئول حل پرونده می‌شود همزمان مامورین بازرسی و حفاظت اطلاعات پلیس نیز سرگرد تدین را به خاطر تندروی‌هایش در برخورد با مجرمین در روند انجام ماموریت‌ها تحت نظر دارند ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.