شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴

با آثاری از طالبی، شعیبی، هاشمی و ...

۱۲ فیلم از محصولات سیمافیلم در ایام نوروز از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شوند

تله فیلم «آمد، عید آمد»

۱۲ فیلم سینمایی و تلویزیونی از محصولات مرکز سیمافیلم با آثاری از محمدعلی طالبی، بهروز شعیبی، اصغر هاشمی، امیر شهاب رضویان و.. در ایام نوروز از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، فیلم های «علفزار» ساخته محمد علی طالبی ، «صدای پای من» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، «آمد ، آمد عید»  و «دنیای بهتر» ساخته بهروز شعیبی، «خان هشتم» اثر اصغر هاشمی، «سفر زمان» به کارگردانی امیر شهاب رضویان، «نوروز دوست داشتنی» به کارگردانی سید وحید حسینی، «سه ماهی» ساخته حمیدرضا قربانی، «باور آرامش» ساخته شهره لرستانی، «داستان ناتمام» اثر محمود معظمی «فصل تازه» ساخته شبنم عرفی نژاد و «چند روز بیشتر» به کارگردانی پریسا گرگین عناوین این آثار است.

بنا بر این گزارش «علفزار» درباره علی نوجوان ۱۲ ساله ای است که  تصمیم دارد به علت ناراحتی جسمی پدرش گله گوسفندان را از قشلاق به ییلاق ببرد. ابتدا پدر مخالفت می‌کند، اما در نهایت ناچار به موافقت می‌شود. در این مسیر صادق نوجوان ۱۶ ساله و کلبعلی پیرمرد ۷۰ ساله او را همراهی می‌کنند و در طول مسیر با مشکلات و خطرات زیادی مواجه می‌شوند و ...

گوهر خیراندیش، نورالدین اعلمی، شعله محمدی، سپهر گودرزی، سیدعلی موسوی، یوسف حیدری جوزانی، ابوالفضل حیدری جوزانی، فاطمه علی محمد و فاطمه مجیدی بازیگران این فیلم هستند.

همچنین «صدای پای من» راجع به دانیال نوجوان روستایی است که موفق می‌شود با پای مصنوعی خود در مسابقات آموزشگاهی کشور قهرمان شود و ...

مهران احمدی و فرشته سرابندی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «آمد، آمد عید» با نام قبلی «روزهای آخر اسفند» آمده است: در روزهای آخر اسفند هستیم همه سرشان گرم روزهای پایانی سال است ولی آدم های قصه ما کار مهم تری دارند. آنها در گیر گذشته شان هستند. عظیمی قصد دارد رابطه اش با دخترش رااز نو بازسازی کند. سودابه می خواهد آدم بهتری شود. مستوفی می خواهد که از تنهایی اش بکاهد و بصیر می خواهد در کنار خانواده اش پدر شدن را تجربه کند....

سعید پور صمیمی، سیما تیرانداز، علی دهکردی، محمدرضا هدایتی، گلاره عباسی، ترلان پروانه، سیامک ادیب و سروش صحت از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«دنیای بهتر» درباره امیر علی پسر بچه ده ساله ای است که برای انجام تکلیف درس اجتماعی اش؛ در دنیای کودکی خود به این نتیجه می رسد که اگر او به سه نفر خوبی کند و در عوض خوبی او؛ هریک از آن سه نفر در حق سه نفر دیگر خوبی کنند موجب می شود که... .

از بازیگران این فیلم می توان به شاهرخ فروتنیان، نگار عابدی، سعید چنگیزیان، سحر دولتشاهی، بهاره ریاحی، میثم رازفر، آیلی حیدری، احسان امانی، مهدی باطبی، اکبر معززی و لیلی فرهادپور اشاره کرد.

همچنین «خان هشتم» با نام قبلی «دونده» درباره بهرام مردي ساده، خوش باور و بسيار خانواده دوست است که  پس از گذشت ۳ سال از ازدواجش مي خواهد همسرش گيسو را با اتومبیلی كه با مشکلات فراوان خريده است به ماه عسل ببرد، وقوع يك حادثه غير منتظره كه منجر به تعويض ماشين او ميشود سرنوشت سفر را دچار تغييرات فاحشي مي كند و..
رضا رویگری، هومن سیدی، خاطره حاتمی، سیروس همتی و هومن خدادوست از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

همچنین «سفرزمان» قصه پسر بچه ای به نام امیر را روایت می کند که در بین وسایل پدرش یک چراغ جادو پیدا می کند.

محمد امین باشی، رضا بهبودی، خسرو احمدی، سیاوش چراغی پور، رابعه مدنی، روناک پوریادگار، هدی ناصح کتایون ،فراهانی، رضا خمسه، محمدرضا رحمانی، اردشیر کاظمی بازیگران این تله فیلم هستند.

«نوروز دوست داشتنی» یک اثر فانتزی و شاد است که فرید قبادی، پریسا رضایی، غزاله جزایری، میثاق جمشیدی، محمود تیموری، سروش جمشیدی، عرفان برزین و تانیا جلالیان در آن نقش های اصلی را بازی کرده اند.

داستان «نوروز دوست داشتنی» درباره نیما و نوشین دوبچه هفت و ده ساله است که پدر و مادرشان به خارج از کشور سفر می کنند و در مدتی که نیستند نیما و نوشین را به خانه دایی شان می برند. دایی آنها در یک کلبه جنگلی کار و زندگی می کند. از طرفی بچه ها به واسطه شغل پدر و مادرشان که تصویرگر کتاب کودک هستند، با دنیای شخصیت ها و قهرمان های قصه های کودک آشنایی دارند. آنها در کلبه دایی با برخی از این شخصیت ها روبه رو می شوند و سفرهای مختلف را با آنها تجربه می کنند.

«سه ماهی» داستان زنی به نام الهام است که مبتلا به عارضه مغزی است و او در پذیرش یا عدم پذیرش عمل جراحی مردد است تا اینکه...

هانیه توسلی، علیرضا کمالی‌نژاد، شیوا ابراهیمی، بهرام شاه‌محمدلو و رویا افشار بازیگران اصلی «سه ماهی» هستند.

همچنین قصه «باور آرامش» درباره دکتر روانشناسی است که بیماری دارد که به مردی کوچکتر از خودش علاقه‌مند است اما بعد از مدتی متوجه می‌شود پسری که بیمارش به او علاقه‌مند است فرزند خودش است و این مسئله سبب ایجاد اتفاقات جدیدی می‌شود.

شهره لرستانی، سارا خوئینی‌ها، میرطاهر مظلومی، شهیه علیزاده، کریم امینی، عباس توفیقی، شاهین غلامرضایی، مهسان خداکرمی و فاطمه ردایی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«داستان ناتمام» با نام قبلی «قطعه ناکوک» یک ملودرام اجتماعی است که قصه مادری را روایت می کندکه برای ادامه تحصیل به خارج ازکشور می رود و در این بین همسر او که از مهندسان پالایشگاه لاوان است طی حادثه ای فوت می کند. زن پس از بازگشت به دلیل تالمات روحی ناشی از مرگ همسر تصمیم می گیرد دراین پالایشگاه مشغول به کارشود. بعد از گذشت چند سال پالایشگاه اراک دچار یک مشکل حیاتی می شود و او برای کمک به حل مشکل عازم این پالایشگاه می شود . درآنجا فرزندش را که ازمهندسان بازرسی پالایشگاه است راملاقات می کند وداستان براساس روابط این مادر وپسر شکل می گیرد.
پروانه معصومی، مجید مظفری، معصومه بافنده و مجتبی رجبی ازجمله بازیگران اصلی این کار هستند.

«فصل تازه» با نام قبلی «دختران معجزه» به داستان دختران نازپرورده‌ای می‌پردازد که بعد از فوت مادرشان، همراه دایه خود در تهران زندگی می‌کنند. پدر این دختران که یک فرد کارخانه دار است، برای تغییر فرهنگ حاکم بر آن ها، دختران را وادار می کند تا پا به پای سایر کارگران کارخانه کار کنند اما در این میان اتفاقات غیرقابل پیش بینی رخ می‌دهد.

 محمد عمرانی، کامران تفتی، آناهیتا افشار، معصومه بافنده، روشنک عجمیان، صالح میرزا آقایی، غزال آذرنیا از جمله بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند.

در خلاصه داستان «چند روز بیشتر» آمده است: فرشته افشار، ۴۶ ساله که چند سالی است شوهرش را ازدست داده و با دخترش شیرین زندگی می کند، او به منظور گذران زندگی و تامین مخارجشان به کار خیاطی مشغول است، اکنون دخترش در رشته پزشکی دانشگاه آزاد قبول شده، در روز ثبت نام متوجه می شود که تمام پولی که برای ثبت نام پس انداز کرده در حسابش موجود نیست... و ریما رامین فر، آرش مجیدی، سحر دولتشاهی، مریم بوبانی، بابک کریمی، آتیه جاوید، رویا جاویدنیا، شیدا خلیق، سیامک ادیب و کیوان ساکت از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.