جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

منتقدان و اکران نوروزی/

درستکار: «خط ویژه» در آشتی‌دادن مخاطب با سینما است

خط ویژه

یک منتقد و روزنامه‌نگار معتقد است: فیلم سینمایی «خط ویژه» با میزانسن‌ها و بازی‌های خوب بازیگرانش قادر به آشتی دادن مخاطب با سینما است.

رضا درستکار، منتقد سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «خط ویژه» ساخته مصطفی کیایی، اظهار داشت: به نظر من فیلم سینمایی «خط ویژه» شاید جزو معدود فیلم هایی پرقدرت سینمای ایران است که توان جذب مخاطبان عادی و مخاطبان جدی سینمای را با هم دارد.

وی در ادامه افزود: این فیلم در مجموع این هر دو  طیف سینما را راضی نگه می دارد و کارگردانش در جنس سینمای خودش با ساخت فیلم جایگاه خود را مستحکم تر می کند چرا که این فیلم نبض تماشاگر را در دست دارد و به اندازه کافی در کارنامه کارگردانی گامی رو به جلو محسوب می شود. به ویژه سکانس افتتاحیه و پایانی فیلم که با هلیکوپتر با استفاده از هلی شات گرفته شده، خیلی خوب درآمده است.

این منتقد و روزنامه نگار در ادامه افزود: فیلم چفت و بست مناسبی دارد و در فیلمنامه این کار دو حفره وجود دارد اما آنقدر کار شاداب و سرپا است که این حفره ها را پر می کند. خط ویژه مسئله و دغدغه طیف وسیعی از جامعه را مطرح  می کند و در مجموع  فیلمی آبرومند، شاداب  و خوبی از آب درآمده است.

درستکار در ادامه در مورد بازی ها این کار نیز اظهار داشت: از داوری جشنواره فیلم فجر خنده ام می گیرد و جای بسی شگفتی دارد که این داوران عزیز بازی خوب هومن سیدی و سام قریبیان را در این فیلم نمی بینند. در مجموع بازی میلاد کی مرام هم خوب بود و سایر بازیگران نیز بازی به اندازه ای دارند و همان طور که عرض کردم میان بازیگران سام قریبیان و هومن سیدی بازی بسیار درخشانی دارند . اما  مصطفی زمانی در این فیلم  انعطاف خوبی ندارد و بازی در این فیلم نشان می دهد که وی هنوز در بازی در سریال «یوسف پیامبر» مانده است و بازی خشکی و انعطاف پذیری از خود در این فیلم ارائه نمی دهد.

این منتقد  در ادامه در مورد مسائل فنی کار نیز، اظهار داشت: وقتی روی این قسمت ریز شویم دو اتفاق رخ می دهد، یک جاهایی از کار که با استفاده از هلی شات گرفته شده فوق العاده است و برخی نماها در یک جاهایی خیلی معمولی و تلویزیونی گرفته شده اما در مجموع  فیلم در قسمت مسائل فنی مانند: فیلمبرداری، صدا، نوع کات ها ، تدوین، نوع میزانسن و ... همه چیز نمره قبولی بالایی دریافت می کند.

رضا درستکار  در پایان این گفت وگو در مورد پیش بینی از فروش این فیلم نیز، اظهار داشت: امیدوارم این فیلم در اکران امسال خیلی موفق باشد و بتواند مردم را به سینماها بکشاند  و مردم هم از دیدن این فیلم پشیمان نخواهند شد و به نظر من «خط ویژه» جزو دو، سه فیلم پرفروش امسال خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.