پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

دبیر اجرایی جشنواره فیلم رشد دوره چهل و سوم

۶۹ گروه سیار فیلم رشد در مناطق صعب‌العبور آذربایجان غربی در خدمت دانش‌آموزان خواهند بود

چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

سینماپرس: دبیر اجرایی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد گفت: امسال ۱۴۰ گروه در قالب ۷۱ سالن ثابت در مناطق آموزشی آذربایجان غربی و همچنین ۶۹ گروه سیار در مناطق روستایی و صعب‌العبور در خدمت دانش‌آموزان خواهند بود.

بنابراین گزارش از ارومیه، موسی کریمی ظهر امروز در آئین افتتاحیه چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد که در سالن امام علی (ع) ناحیه دو آموزش و پرورش ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: تا به حال شاهد برگزاری ۱۱ دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در آذربایجان غربی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۸ که مصادف با سی و هشتمین دوره فیلم رشد بود تاکنون میزبانی این جشنواره در آذربایجان غربی بوده است.

دبیر اجرایی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با اشاره به اهداف جشنواره فیلم رشد، افزود: تأثیر فناوری‌های جدید و بسترسازی برای ورود فناوری‌های جدید و رسانه‌ها در امر یادگیری و تعلیم و تربیت از مهم‌ترین اهداف جشنواره است.

وی گفت: ظهور رقیب‌های جدی آموزش و پرورش یکی از مشکلات موجود در نظام آموزشی کشور است و اگر آموزش و پرورش نتواند آن‌ها را در خدمت خود قرار دهد نمی‌تواند جایگاه و نقش خود را تثبیت کرده و به آن قوت ببخشد.

کریمی به مزایای مختلف رسانه‌های آموزشی اشاره کرد و اذعان داشت: رسانه‌ها می‌توانند در امر یادگیری و تعلیم و تربیت به ما کمک کنند و دسترسی به آن‌ها به صورت شبانه‌روزی است.

وی ادامه داد: این دسترسی به نوعی آموزش مداوم را فراهم می‌کند و اگر از این ظرفیت استفاده کنیم به یکی از راه‌های اساسی یادگیری دقیق و روشن دست خواهیم یافت که هزینه پایینی دارد.

کریمی اضافه کرد: وجود جشنواره فیلم رشد به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در کشور با اهداف متفاوت جوابگوی نیازهای ما است و می‌تواند بستر و مشوق خوبی برای فیلم‌سازان در زمینه‌های آموزشی باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.