یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

دو کتاب انیمیشن در سوره مهر

كتاب انیمیشن «ایوا تاكامو تو» به مرحله چاپ رسید

حوزه هنری

سینماپرس: کتاب انیمیشن «کارتون مدرن» در حال ترجمه و کتاب «ایوا تاكامو تو» به زودی در سوره مهر به انتشار خواهد رسید.

بنا بر گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، تقی بیگی كه ترجمه دو كتاب آموزشی «كارتون مدرن» و «ایوا تاكامو تو» را بر عهده داشته است درباره این اثر گفت: «كارتون مدرن» در دست آماده سازی و كتاب «ایواتاكاموتو» به مرحله چاپ رسیده كه به همت انتشارات سوره مهر به زودی روانه بازار خواهد شد. كتاب «ایوا تاكامو تو: زندگی من با هزاران شخصیت» كه توسط ایوا تاكامو تو به نگارش در آمده، اثری است كه با برخورداری از لغات عامیانه در كنار لغات تخصصی انیمیشن، به مخاطب نشان می دهد كه چگونه یك فرد با استفاده از موقعیت و فرصت های مختلف به رشد می رسد.


وی افزود: این نویسنده در قالب این كتاب مسائل انیمیشن را باز می كند و به بیان اصطلاحاتی می پردازد كه می تواند برای خواننده نیمه حرفه ای هم مفید باشد. «كارتون مدرن» نوشته عمید عمیدی كتاب پر حجمی است كه به عنوان یك منبع مختصر مطالبی چون تولیدات گوناگون شركت های انیمیشن سازی، فیلم های سه دهه مختلف و اسامی انیماتور ها، كارگردان ها و نویسندگان را در بر می گیرد. در این اثر عمیدی نویسنده كارتون مدرن به كتاب ها و آثار افرادی اشاره كرده است كه درشركت های تولید انیمیشن همكاری داشته اند.


وی در خصوص چاپ كتاب های انیمیشن تاكید كرد: از آنجا كه هنر انیمیشن هنر نوپایی است كه هنوز به صورت حرفه ای به آن پرداخته نمی شود، بنابراین چاپ فیلم نامه و یا كتاب هایی كه در برگیرنده اطلاعات كامل و به روزی هستند برای علاقمندان به انیمیشن انگیزه بخش خواهد بود. توجه و پرداختن انیماتورهای حرفه ای به انیمیت اثر سینمایی سفید برفی باعث می شود تا ما در این بخش به دستاوردهای قابل توجهی دست یابیم. از سوی دیگر مطالعه كتاب های پربار، به خواننده اطلاعاتی را منتقل می كند كه می تواند در جای خود استفاده شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.