دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

نشست خبری ستاد بزرگداشت شهادت استاد مطهری؛

جعفری‌جلوه: لازم است همه بدانند رمز ماندگاری شهید مطهری چه بود/ مستند «با مطهری از شرق تا غرب» بررسی کیفی زندگی این شهید بزرگوار از غرب تا شرق است

محمدرضا جعفری جلوه

سینماپرس: رئیس ستاد بزرگداشت سی ‌و پنجمین سالروز شهادت شهید مطهری از پخش یک مستند ۱۱۰ دقیقه‌ای با عنوان «با مطهری از شرق تا غرب»‌ در هفته معلم خبر داد و گفت: گام اول این مستند به کشور مالزی و گام دوم آن به کشور هند اختصاص دارد.

بنابراین گزارش، نشست خبری ستاد بزرگداشت سی‌و پنجمین سالروز شهادت استاد آیت‌الله مرتضی مطهری پیش از ظهر امروز دوشنبه (اول اردیبهشت ماه) در بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری برگزار شد.

محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار موثری در آئین بزرگداشت شخصیت‌های انقلابی و اسلامی دارند و تکرار این پاسداشت‌ها موجب می‌شود که هرگز مهمترین ویژگی‌هایی که رمز ماندگاری این شخصیت‌هاست فراموش نشود و نسل‌های  آینده نیز بدانند که چگونه می‌توان در عرصه گیتی ماند و نقش‌آفرین شد.

وی در ادامه افزود: برای همه لازم است بدانند رمز ماندگاری شهید مطهری چه بود و به همین منظور در آستانه بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری به خدمت جمعی از بزرگان علمای برجسته و برخی دوستان شهید از جمله آیات عظام نمازی، طباطبایی‌نژاد و مظاهری رسیدیم.

مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری در ادامه اظهار داشت: نکته جالب و شگفت‌انگیز این بود که هر یک از این علما بر یک خصیصه ویژه و شاخص در شهید مطهری تأکید کرده و بیان داشتند: اخلاص شهید مطهری است که از او چهره‌ای سخت‌کوش، بی قرار و بدون رودربایستی در مواجهه با حق، راه حق و حقیقت ساخته بود و با تمام توان تا پایان عمر در صحنه عمل بود.

جعفری جلوه ادامه داد: شهید مطهری همچنین به ویژگی‌های دیگری همچون خردمندی، برخورداری از دانش، بینش، علم سرشار و ابتکار آمیخته بود و از این رو شهید مطهری یک بیدارگر اسلامی بود که توانست در آن دوران سخت نقش فوق‌العاده‌ای در بیداری دینی و به صحنه کشاندن دیانت و تفکر دینی ایفا کند و امروز جهان آن را در انقلاب 35 ساله مشاهده می‌کند و هر چه رو به جلو می‌رود، این حرکت زنده و بالنده‌تر می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت سی‌و پنجمین سالروز شهادت شهید مطهری با اشاره به نقش ویژه نهادها و دستگاه‌های فعال در خصوص برگزاری ستاد بزرگداشت شهید مطهری و دبیرخانه دائمی این ستاد، تصریح کرد: از نکات مهمی که مدنظر دبیرخانه و ستاد بزرگداشت شهید مطهری بوده، این است که بتوانیم برنامه‌ها را تحت یک شعار محوری و کلیدی سال هماهنگ کنیم و طبیعی است که تلاش شده تا این شعار برگرفته از اندیشه‌ها و دغدغه‌های آن شهید بزرگوار، مسائل جهان اسلام و از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و اشارات مقام معظم رهبری باشد.

وی با اشاره به شعار سال گذشته این بنیاد «مطهری و تحکیم اقتصاد مسلمین»، خاطرنشان کرد: امسال نیز با توجه به شرایط جهان اسلام و کشور، به ویژه شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه، منازعه و به صحنه آوردن جریان‌های افراطی تکفیری‌ها هستند و همچنین به دلیل اینکه کشور در حرکت بالنده خویش نیاز بیشتری به وفاق از سوی نهادها و سازمان‌ها دارد، شعار امسال «وحدت و شهید مطهری» است که امیدوارم هر چه بیشتر این شعار در برنامه‌ها مدنظر قرار گیرد.

مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری در ادامه تصریح کرد: طیف متنوعی از کارها و برنامه‌ها در دستور کار است، از جمله فعالیت‌های رسانه‌ای و هنری، نشست‌های مؤثر و تخصصی علمی،‌ مراسم متعدد و متنوع هفته معلم به همت آموزش ‌و پرورش موثرتر از سال گذشته در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: یکی از محورهای اصلی معاونت آموزش بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری فعالیت در چند حیطه حوزه‌های علمیه، دانشگاه و دانش‌آموزان و فرهنگیان هستند. البته دو سال است که آموزش‌ مجازی ایفای نقش می‌کند و معاونت فناوری فضای مجازی بنیاد شهید مطهری، طیفی از اقدامات از جمله آموزش مجازی را در دستور کار خود قرار داده است.

جعفری جلوه از نمایش یک مستند 110 دقیقه‌ای که به همت مدیریت بخش بین‌الملل بنیاد شهید مطهری آماده شده است خبر داد و توضیح داد:  عنوان این مستند «با مطهری از شرق تا غرب»‌ است که از سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد که یک مستند کیفی است که از کشور مالزی به کارگردانی سید اشرف طباطبایی و گام دوم این مستند در کشمیر هند تهیه خواهد بود که اگر پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه اظهار داشت: در صدا و سیما نیز کارهای داستانی در دست اقدام بوده و چند مستند ویژه در ایام شهادت شهید مطهری پخش خواهد شد و امیدواریم با توجه به شعار سال، عنایت بیشتری به بخش فرهنگ صورت گیرد و اندیشه استاد مطهری به صورت برجسته بیان شود.

مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری با اشاره به مستند «با مطهری از شرق تا غرب»‌ اظهار داشت: موجب بالندگی است که یک اندیشمند چگونه می‌تواند در شرق و غرب حضور و ظهور داشته باشد که قطعاً به لحاظ ملی نیز تاثیر گسترده‌ای خواهد داشت و صرفًا روایت و نقل یک قصه نیست.

جعفری جلوه ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم ستاد بزرگداشت شهید مطهری برگزاری جشنواره الکترونیکی «پیشوای مرتضی» در بخش‌های مسابقه کتابخوانی، وبلاگ نویسی، انتخاب جملات ناب، تولید کلیپ صوتی و تصویری و نمودارسازی است و این اولین باری است که جشنواره الکترونیکی با موضوع شهید مطهری برگزار می‌شود.

وی در پایان این نشست خبری  عنوان کرد: مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی بنیاد جشنواره «پیشوای مرتضی» را به شکل نوین و پوشش جذاب‌تری برگزار می‌کند و در برگزاری این جشنواره سعی شده که از ظرفیت‌های فضای مجازی و فناوری‌های نوین در این زمینه استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.