چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

احتمال حضور در جشنواره فیلم فجر؛

فرشباف: «بهمن» با پروداکشن بزرگ ساخته شد / ایوبی برای حمایت از فیلم قول همکاری داد

فاطمه معتمدآریا در فیلم سینمایی بهمن*

سینماپرس: کارگردان فیلم «بهمن» صبح امروز سوم اردیبهشت گفت: طولانی شدن فیلمبرداری «بهمن» به این دلیل بود که عوامل برای تولید وسواس زیادی داشتند و بجای 55 جلسه که برنامه ریزی شده بود 70 روز فیلمبرداری فیلم به طول انجامید که به نظرم «بهمن» با پروداکشن بزرگ ساخته شد.

بنابراین گزارش، مرتضی فرشباف در گفتگو با سینماپرس درباره آخرین خبر از فیلم «بهمن» گفت: فیلمبرداری فیلم سینمایی «بهمن» هفته گذشته به پایان رسید و به طور کلی از پیشرفت کار راضی بودم. تدوین این فیلم چهار روز است که توسط پویا پارسا مقام آغاز شده است.

وی با اشاره به حضور رییس سازمان سینمایی در پشت صحنه «بهمن» گفت: در حالی که تشویش پایان فیلمبرداری را داشتیم حضور رییس سازمان سینمایی تاثیرات مثبتی بر روحیه عوامل داشت که زیرا عوامل توانستند با حجت الله ایوبی به راحتی صحبت کنند.

فرشباف با اشاره به مشکلات ساخت این فیلم گفت: بیشترین مشکل ما مربوط به جلوه های ویژه بصری است زیرا پلانی در فیلم داریم که ۱۵ روز در آن برف قطع نمی شود و تمام پلان های ما برفی است. پلان های فیلم در اسفند ماه و فصل بهار ضبط شد که طبیعتاً باریدن برف قطع شده بود اما قصد داریم به بسیاری از پلان ها برف اضافه کنیم که زمان بر است و باید چندین نفر روی آن کار کنند به همین دلیل از آقای ایوبی خواستیم برای اجرای آن مساعدت به خرج دهند که قول هم دادند و جواد نوروز بیگی هم در انتظار این است که لطف رییس سازمان سینمایی شامل حال فیلم «بهمن» شود.

وی با بیان اینکه از جلوه‌های ویژه میدانی هم در این فیلم برای اجرای صحنه «برف» استفاده کرده است افزود: در برخی از لوکیشن هایی که داشتیم امکان استفاده از جلوه میدانی نبود به همین دلیل در برخی پلان ها نیاز به جلوه‌ها کامپیوتری است. گروه، انرژی زیادی برای پلان های فیلم گذاشت برای مثال یک پلان ماشین را سه نوبت فیلمبرداری انجام می‌دادیم زیرا به دلیل استفاده از جلوه های ویژه بصری باید فیلمبرداری به همین شکل انجام می‌شد. امیدوارم که با دیدن فیلم این جلوه های ویژه حس نشود.

فرشباف با بیان اینکه «برف» و «بی خوابی» در شخصیت پردازی «هما» دو عنصر اصلی فیلم «بهمن» هستند اضافه کرد: بعید می‌دانم همکاری به این شکل با بازیگری مانند فاطمه معتمدآریا سال ها نصیبم شود که بتواند با جزییات روی بیان و بازی بدن مسلط باشد چون هرآنچه که در ذهن داشتم شاهد اجرای آن جلوی دوربین بودم.

فرشباف درباره حضور «بهمن» در جشنواره فیلم فجر گفت: باید جلسه‌ای با سرمایه‌گذار و تهیه کننده فیلم داشته باشیم که درباره مسیر فستیوالی آن تصمیم بگیریم.

گفتنی است: «بهمن» داستان زنی به نام هما از مجرب ترین پرستاران بیمارستان است كه پیشنهاد شب کاری ده روزه ای را می پذیرد. هما دچار بی خوابی می شود و نحوه رویارویی او با کار خود و خانواده چنان می شود که در آستانه فروپاشی قرار می گیرد.

عوامل فیلم:

نویسنده و كارگردان: مرتضی فرشباف، مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، صدابردار: وحید مقدسی، طراح صحنه: بهزاد کزازی، طراح لباس: سارا خالدی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: رضا بختیاری نیک، مدیرتولید: نادر مهدی پور، عكاس: حبیب مجیدی، منشی صحنه: حمیرا نعمت الله، مدیر تداركات: آرش نجفی، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه های ویژه رایانه ای: جواد مطوری، تدوین سر صحنه: پویا پارسا مقام، دستیار دوم كارگردان: محمد ثقفی، دستیاران لباس: علی یعقوبی، آرزو رحیم آبادی، دستیاران صدا: جواد جهانگیری، علی اکبر نعمتی، مجری گریم: یاسمن محب اهری، دستیار گریم: مهدی مهدوی ایمچه، گروه تداركات: علی مرادی، احمد کرمی، اسماعیل حاتم نژاد، مدیر صحنه: علی بهری، گروه صحنه: سعید قرقانی، جلال بهری، دستیار اول فیلمبردار: همایون قربانی، دستیار دوم فیلمبردار: رضا نوروزی، گروه فیلمبرداری: سعید کشی پور، حسین نصیری، آنگینه ایسانیاس، رضا رجبی، امیر حسین واحدی، فیلمبردار پشت صحنه: الهام حیدری و میلاد ثابت کار، بازیگران:  سیمین معتمد آریا، احمد حامد،  مریم شیرازی، امیر نصیری یکتا، فریده اسماعیلی، شیرین یزدان بخش، مجری طرح: فرشته مهدی زاده، تهیه كننده: جواد نوروز بیگی، سرمایهگذار: بانك پاسارگاد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.