جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

مشکلات طراحی شخصیت در انیمیشن ایران/۲

رنجبران: یک طراح داریم و ده شخصیت! / برگردان دوره های تاریخی برای کودکان بسیار سخت است

انیمیشن در هستی

سینماپرس: حمید رنجبران کارگردان انیمیشن «در هستی» گفت: بخش زیادی از کار کردن در بحث انیمیشن به قصه و فیلمنامه باز می گردد و برای هر شخصیت باید یک طراح داشته باشیم اما ما یک طراح داریم و ده شخصیت. به همین علت کاراکترها شبیه هم می شود.

بر پایه این گزارش، کارگردان انیمیشن های شخصیت های مذهبی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس درباره مشکلات طراحی شخصیت در انیمیشن ایران گفت: طراحی شخصیت ها به راهنمایی های کارگردان و توانایی های طراحان استوری بورد باز می گردد. در حال حاضر برای طراحی کارکتر ائمه معصومین همچنان مشکل وجود دارد و هنوز در ایران برای بحث شخصیت سازی بزرگان  مذهبی قواعد و قوانین مشخصی وجود ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: ممکن است  در طراحی شخصیت بزرگان دینی و تاریخی، برخی شخصیت پردازی ها یا داستان هایی که مطرح می شود ساخته ذهن نویسندگان باشد و برخی دیگر مطابق روایات. یک سری فیلم های ما به ایران و یک سری دیگر به جهان اسلام باز می گردد و باید حساسیت ها رعایت شود.

رنجبران یادآور شد: برخورد ما برای طراحی شخصیت هایی که در برهه های مختلف تاریخی بوده اند باید مطابق با همان زمان تاریخی که در انیمیشن به آن می پردازیم باشد و فاصله ها را بین آن زمان و نسل امروز حذف کنیم. البته در کنار این توجه به زمان تاریخی، باید داستان خوبی هم داشته باشیم. گاهی برخی اختلافات زمانی باعث می شود که امروزی بودن انیمیشن کمرنگ شود مثلا دوره قاجار، دوره حافظ یا دوره پیامبر از زمان هایی است که برگردان و امروزی کردن آن سخت است.

کارگردان انیمیشن «خضر» در ادامه توضیح داد: یک جاهایی می توان با پیگیری بیشتر و زحمت اضافه تر کار قابل قبولی انجام داد. در بحث انیمیشن چون در ایران بیشتر مخاطب ما را کودکان تشکیل می دهند باید با آنها با زبان امروز و داستان جذاب صحبت کرد پس باید قصه را تقویت کنیم. مشکل فیلمنامه و محتوا از اصلی ترین مشکلات در ساخت انیمیشن در ایران است.

وی در آخر گفت: مسئله دیگر این است که وقتی کاراکترها زیاد می شود تعداد فریم ها هم بیشتر می شود و ما به بودجه و هزینه زیادی نیاز داریم. انیمیشن کار سنگینی است و و باید متناسب با کارها جلو برویم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.