پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

با حضور ضرغامی

شبکه «نسیم» در کردستان بطور رسمی افتتاح شد

شبکه نسیم*

سینماپرس: شبکه تلویزیونی «نسیم» در جمع مردم کردستان و با حضور رییس سازمان صدا و سیما فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

بنابراین گزارش، مردم کردستان از صبح روز گذشته  با حضور در کنار دریاچه زریوار منتظر افتتاح رسمی شبکه تلویزیونی نسیم بودند.

برپایه این گزارش، این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و در ادامه تصاویری از مقام معظم رهبری و همچنین سخنان ایشان درباره کردستان و مردم این استان پخش شد. بخشی از این تصاویر متعلق به ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰ بود.

در این مراسم سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس رسانه ملی و جمعی از مدیران و مسئولان استان کردستان حضور داشتند و پس از آن گروه چهل دف به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه زاهدی، استان‌دار کردستان در سخنانی اظهار داشت: کردستان امروز با کوه‌های سربلند و رودهای خروشان و چشمه ساران زلال و جاری و بناهای تاریخی هنرهای ظریف و زیبا و ماندنی در تاریخ و بیش از همه مردم مهمان نواز، خونگرم و وطن دوست مهمان دیدگان شماست.

وی ادامه داد: کردستان سرزمینی است که اصیل‌ترین قوم ایرانی را در درون خود جای داده است. کردستان دیار آوای نجیب، کوه‌های بلند، دشت‌های سبز و کوه‌های سپید است. مردمانی از جنس آریایی و پیروان پاک آریایی است آنجا که شعر و دف و نی شور می آفریند و مردان و زنانش با شعور در جستجوی خداوند پای می‌کوبند و دست می‌افشانند.

وی گفت: من به عنوان نماینده و خدمت گذار این مردم عزیز همه مردم عزیزم را به عنوان مهمان دعوت می کنم و دیدگانمان را میزبان قدم‌های شما خواهیم کرد.

وی در پایان از برگزارکنندگان مراسم تجلیل و قدردانی کرد.

بنابراین گزارش، در ادامه ضرغامی در سخنانی گفت: مردم خیالشان راحت باشد، شبکه نسیم فقط برنامه‌های شاد و باطراوت پخش می‌کند. شبکه نسیم اولین شبکه سراسر و ملی جمهوری اسلامی ایران است که در یک استان افتتاح می‌شود آن هم استان دلاور و شهید پرور کردستان و چه جایی بهتر از مریوان بزرگ. بهترین تعبیرها را درمورد مریوان رهبر معظم انقلاب گفته‌اند و هرچه من بگویم زیره به کرمان بردن است.

ضرغامی ضمن ادای احترام به شهدا عنوان داشت: امروز این همه طراوت و شادی و آسایش و امنیت به واسطه رشادت‌ها و جانبازی‌های این بزرگواران در طول هشت سال دفاع مقدس است.

در این مراسم یکی از هنرمندان کردستانی، قرآنی را که به زبان کردی ترجمه کرده بود، به رئیس سازمان صداوسیما اهدا کرد.

بخش بعدی این مراسم اجرای موسیقی توسط ارکستر فیلارمونیک کردستان به رهبری احمدی بود و پس از آن گروه برنامه رادیویی «تا یک» به اجرای برنامه پرداختند. پس از آن گروه شعبده‌باز برای مردم به صورت زنده نمایش اجرا کردند.

تجلیل از چهره‌های شاخص استان کردستان نظیر خانواده شهید بارنامه نیز بخش دیگری از این مراسم بود.

در بخش دیگری از این مراسم از طریق قرعه کشی هدایایی به حاضران در مراسم اهدا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.