جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

در گفتگو با سینماپرس؛

شهابی: دولت برای فرهنگسازی و افزایش مخاطبان فیلم های خاص هزینه کند/اکران «حراج» در گروه هنروتجربه

حسین شهابی*

سینماپرس: حسین شهابی فیلمساز کشورمان گفت: «حراج» را برای دریافت پروانه نمایش دو هفته گذشته به سازمان سینمایی ارائه دادیم و برای اکران آن در گروه «هنر و تجربه» با امیرحسین علم‌الهدی صحبت‌های اولیه را انجام دادم.

بنابراین گزارش، شهابی در ادامه به سینماپرس گفت: «حراج» برای گیشه ساخته نشده است و در این فیلم برخلاف «روز روشن» -کار قبلیم- از بازیگر شناخته شده‌ای استفاده نکردیم و اگر بخواهیم برای اکران عادی صبر کنیم باید زمان زیادی انتظار بکشیم به همین دلیل ترجیح می دهم «حراج» را زودتر اکران عمومی کنیم.

شهابی خاطرنشان کرد: تجربه‌های گذشته اکران فیلم‌های مخاطب خاص جالب نبود، امیدوارم این طرح خوب مدیریت شود. اجرای خوب طرح مخاطب خاص یا هنر و تجربه نیازمند انجام مسائل ریشه‌ای است. دولت باید برای آوردن مخاطب به سینما راهکارهای عملی داشته باشد و به چند برنامه فکر کند. برنامه هایی مثل اضافه کردن تعداد سینماهای حمایتی و یا افزایش زمان اکران فیلم ها می تواند از راهکارهایی باشد که فیلمسازان نیز از آن استقبال می کنند.

وی در پایان یادآور شد: اگر برنامه اکران فیلم‌های مخاطب خاص در سینما عصر جدید ادامه پیدا می‌کرد به افزایش ذائقه مخاطب کمک بسیاری می‌کرد.

«حراج» فیلمی سینمایی به تهیه کنندگی، نویسندگی وکارگردانی حسین شهابی ساختهٔ سال ۱۳۹۲ است که در آن فریبا خادمی، نسیم ادبی، مهسا آبیز، گیتی قاسمی، مریم سرمدی و... ایفای نقش می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.