سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

با انتشار گزارش کوتاهی عنوان شد

توضیحات «آرش امینی» از سینمای ایران در کن/ دولت سال آینده از شر کت های خصوصی بیشتری حمایت می کند

جشنواره فیلم کن

سینماپرس: «آرش امینی» مدیرکل حوزه ریاست و مدیر بخش بین الملل سازمان سینمایی از حضور سینمای ایران و نیز بیماری و بستری شدن محمد اطبایی در کن گزارش داد.

بر اساس این گزارش و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی، «آرش امینی» مدیرکل حوزه ریاست و مدیر بخش بین الملل سازمان سینمایی که سرپرستی گروه اعزامی ایران در جشنواره کن به عهده دارد گفت: جشنواره فيلم كن امسال به مدت ١٠ روز از ١٤ ارديبهشت در شهر ساحلى كن فرانسه آغاز شده و جمهورى اسلامى ايران نيز مانند سال هاى گذشته  و همچون ده ها كشور ديگر در اين جشنواره حضور دارد.

وی افزود: حضور در هر فستيوالى از نظر اجرايى كار پيچيده و معجزه مانندى نيست. در مديريت هنرى چنين رويدادهايى،اصولا استراتژى كلى در ابتدا به دو بخش : مراحل اجرايى واهداف نشانه گذارى شده و كيفيت و كميت دستيابى به آنها،تقسيم شده و طرح آن از اين دو شاخه یاد شده به موازات هم  گسترش پيدا مى كند.

آمینی خاطرنشان کرد :در مورد نخست آنچه مسلم است با توجه به بودجه در نظر گرفته شده و قرارداد مرسوم با يكى از سازمان هاى تابعه، غرفه ايران در مكان هميشگى  برپا شد. تفاوت اصلى اينكه،طراحى استقرار موسسات از طريق يك موسسه معمارى  معتبر ايران- ميرميران - صورت گرفت و نتيجه آن نيز چه براى شركت كنندگان و چه براى بازديدكنندگان متفاوت و قابل قبول بوده است.در مجموع از عقد قرارداد تا تامين سخت افزار ها و ملزومات غرفه روند چندان پيچيده اي ندارد و هر يك از صدها كمپانى شركت كننده به فراخور بودجه و سلايق گردانندگان آن در اين بازار شركت مي كنند. 

امینی در عین حال افزود: تلاش و برنامه ریزی ما به گونه ای خواهد بود که  از سال آينده فقط دو نفر به عنوان عرضه كننده حرفه اى سازمان سينمايى و موسسات تابعه در جشنواره كن حضور یابند و با اين تمهيد سازمان سينمايى قادر خواهد بود تعداد بيشترى از شركت هاى خصوصى را حمايت كند.

وی درپایان و در پاسخ به سئوال روابط عمومی سازمان سینمایی مبنی بر آخرین وضعیت یکی از فعالان سینمای ایران که در یکی از بیمارستان های فرانسه بستری است،گفت: از اخلاق حرفه ای و انسان دوستانه به دور است که اگر کاری برای هموطن خود  انجام می دهیم،دستمایه گزارش و تبلیغات فردی قرار گیرد. اما حسب وظیفه اداری و انسانی خود با همراهی جمعی از همکاران به طور مستمر ضمن عیادت ، وضعیت درمان ایشان را پیگیری کرده و از روز نخست کلیه مسئولیت های این هموطن سینماگر را به عهده گرفته ایم. در مجموع ما اگر کاری هم کرده ایم وظیفه بوده و نیاز به رسانه ای کردن آن نمی دیدیم.

شایان ذکر است پیش از این سینماپرس طی گزارشی به مدیران سینمایی توصیه کرد در طول مدت حضور خود در کن از اطبایی به عنوان یکی از کارشناسان پخش فیلم های ایرانی در سطح جاهانی عیادت نمایند

بدیهی است اطبایی طی گفتگو با یکی از مهمانان ایرانی حاضر در کن، جمعه شب هفته جاری از عدم عیادت 13 مدیر اعزامی به کن گله کرده بود.

محمد اطبایی همزمان با آغاز جشنواره بین المللی کن به دلیل بیماری سنگ کیسه صفرا در بیمارستان کن بستری گردید و این خبرگزاری برای وی آرزوی بهبودی و سلامتی می نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.