چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

در گفت وگو با سینماپرس عنوان شد

انتقاد محمد رضا اسلاملو از مرکز گسترش در بی توجهی به حق مولف/ «شهابی از جنس نور» نیاز به اصلاح دارد

محمدرضا اسلاملو*

سینماپرس : محمد رضا اسلاملو کارگردان سینما صبح امروز با انتقاد از مرکز گسترش سینمای تجربی از ارسال فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» بدون اطلاع وی به جشنواره مقاومت گلایه کرد و گفت: سوال اساسی اینجاست که حق کارگردان به عنوان مولف چه جایگاهی دارد؟

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش درآمد و من بعد از تماشای این کار متوجه برخی اشکالات اساسی آن شدم .

وی گفت: به هر حال ما شتاب زده فیلم را به جشنواره فیلم فجر ارسال کردیم و حق طبیعی هر کارگردانی است که بعد از اتمام جشنواره فیلم فجر با در نظر گرفتن نکات مطرح شده از سوی کارشناسان، منتقدان و مردم دستی به فیلم بکشد و تدوین مجددی روی کار داشته باشد و در نهایت شاید بخواهد حتی فیلم را کوتاه کند.

وی افزود: اما نکته اینجاست که تهیه کننده کار و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بدون اطلاع بنده که کارگردان این اثر هستم همان نسخه پر از ایراد و اشکال به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر را به جشنواره فیلم مقاومت ارسال کرده است.

اسلاملو تصریح کرد: تعجب این است که چرا کارگردان نباید از این امر اطلاع داشته باشد مگر کار ما ارزش نداشته است که یک تلفن به من زده شود و از من به عنوان کارگردان فیلم برای ارسال این اثر به جشنواره مقاومت مشورت گرفته شود.

این کارگردان سینما یادآور شد: به نظر می رسد مولف هیچگونه نقشی در کار ندارد و سایرین برای اینکه بتوانند راندمان کاری خود را بالا ببرند همان نسخه پر اشکال  را به جشنواره مقاومت و سایر جشنواره ها می فرستند و می شود همان آش و همان کاسه ، آن موقع تیغ تند انتقادات باز هم به سمت کارگردان است و مانند نشست نقد و بررسی این فیلم در جشنواره فجر، من تنها فقط موقع انتقادات باید بالای سن بروم!

این کارگردان سینما در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خوب است که وجدان کاری داشته باشیم  و نظر یکدیگر را برای کارها جویا شویم.

برپایه این گزارش، این فیلم به زبان عربی ساخته شده است. بازیگر نقش اصلی «شهابی از جنس نور» امین زندگانی است که به هر دو زبان عربی و انگلیسی در آن صحبت می‌کند. داستان این فیلم از جنگ 33 روزه‌ لبنان آغاز می‌شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است و بیشتر حالت سمبولیک دارد.

عوامل ساخت این فیلم عبارتند از:

فیلم‌نامه‌نویس: محمدرضا اسلاملو، مدیر فیلمبرداری: علی‌محمد قاسمی، صدابردار: احمد صالحی، چهره‌پرداز: کامران خلج،  طراح صحنه و لباس: علی نصیری‌نیا، جلوه‌های ویژه میدانی: علی نصیری‌نیا ،تدوین: بهمن داداشی، صداگذاری: احمد صالحی ، جلوه‌های ویژه بصری: بهنام خاکسار، عکاس: آرش صادقی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.