دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

در گفتگو با سینماپرس

اوتادی: برای دریافت پروانه سینمایی «پنج تا پنج» اقدام کرده ام / دیدن این فیلم برای همه کشورها جذابیت دارد

رضا کیانیان در فیلم سینمایی پنج تا پنج

سینماپرس: تارا اوتادی کارگردان صبح امروز گفت: پروانه نمایش ویدیویی «پنج تا پنج» را دریافت کردیم اما جهت صدور پروانه نمایش سینمایی به شورای سه نفره سازمان سینمایی درخواست مجدد داده ایم که تاکنون دو هفته از این درخواست می گذرد.

براساس این گزارش، اوتادی به سینماپرس گفت: به تازگی نسخه‌ای از «پنج تا پنج» را به جشنواره لوکارنو ارسال کردم و تا جایی که امکانش باشد در جشنواره های خارجی حضور خواهیم داشت اما پخش کننده داخلی برای نمایش آن انتخاب نشده است.

وی درباره تغییر عنوان فیلم یادآور شد: از نظر نویسنده عنوان اولیه خوب بود و زمانی که توضیح داده می شد قابل درک بود اما به نظرم عنوان «جایی در یکی از روزهای آینده» برای مخاطب سنگین و قابل هضم نبود. از ابتدا اعتقاد داشتم چون اتفاقات فیلم از ساعت ۱۷:۰۰ عصر الی ۵:۰۰ صبح اتفاق می افتد عنوان «پنج تا پنج» بهتر خواهد بود چراکه این عنوان بین المللی و ماندگارتر است.

تارا اوتادی کارگردان فیلم سینمایی پنچ تا پنج

این کارگردان درباره تولید فیلم به صورت اقتباسی گفت: در میان فیلمنامه های مختلفی که به دست من رسید، «پنج تا پنج» جذابیت بیشتری داشت در ضمن برای این فیلم به دنبال رویکرد بین المللی بودم به همین جهت منبع اقتباس نمایشنامه «پنچری» نوشته فردریش دورنمات از کشور آلمان را انتخاب کردم اما داستان آنرا به صورت ایرانی انجام دادیم. دیدن این فیلم برای همه کشورها جذابیت دارد.

وی درباره علت حضور نداشتن این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: «پنج تا پنج» مورد پذیرش هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر قرار نگرفت که بعد از پی گیری های انجام شده به ما اطلاع دادند نسبت به دیگر فیلم های متقاضی ضعیف تر بوده است. معمولا در همه جشنواره های دنیا تا حدودی سلیقه هیات داوران برای انتخاب فیلم ها دخیل است.

رضا کیانیان در فیلم سینمایی پنچ تا پنج

اوتادی در پایان درباره تولید فیلم کوتاهش با موضوع صلح جهانی خاطرنشان کرد: با پیشنهاد تازه ای که به من شد قصد دارم به شکل دیگری آنرا بسازم و قطعا برای تولید آن اقدام خواهم کرد چراکه از فیلمنامه های مورد توجه ام است، تولید آن برای اوضاع تمام جهان مناسب خواهد بود.

این فیلم داستان مردی پنجاه و پنج ساله ( صابر ساعدی ) است که در جریانَ یک حادثه اتومبیلش پنچر شده و ناگزیر در مسیری قرار می گیرد که به اجبار یک شب را در ویلایِ چهار پیرمرد بازنشسته به صبح می رساند که در طول این چند ساعت اتفاقاتی بینِ وی و پیرمردها رخ می دهد.

رضا کیانیان در فیلم سینمایی پنچ تا پنج

بازیگران این فیلم عبارتند از : رضا کیانیان،شمس لنگرودی،تورج نصر،محمد علی دیباج و با هنرمندی علی اصغر شهبازی

سایر عوامل نیز به شرح ذیل است:

کارگردان:تارا اوتادی،مشاور هنری:رضا کیانیان،نویسنده:ماهان حیدری،تهیه کننده و مشاور کارگردان:سعید اسدی،مجری طرح:ماهان حیدری،مدیر تولید:علی درخشنده،مدیر فیلمبرداری:علیرضا برازنده،مدیر صدابرداری:عباس رستگار پور،تدوین:واروژ کریم مسیحی،طراح گریم:علیرضا خورشید،طراح صحنه و لباس:امیر احد زاده،برنامه ریزی:ماهان حیدری،علی درخشنده، دستیار اول کارگردان:محسن سلیمانی،دستیار اول فیلمبردار:محمد عزت خواه،منشی صحنه:بهاره صادقی جم،عکاس:علی نیک رفتار،روابط عمومی:بهناز شیربانی،گروه کارگردانی:حسن سالار،امیر خالقی،تصویر بردار پشت صحنه:سارا اسماعیل پور،مدیر جلوه های ویژه:آرش آقا بیک،مدیر امور مالی:عبدالحمید درخشنده،مدیر تدارکات:مقصود میر هاشمی،گروه فیلمبرداری:مرتضی سبحانی،حامد عزت خواه،علی معدنی،شیما آذین،مسئول دوربین:حمید نوری،گروه صدا:امید عاشوری،وحید آقایی،گروه صحنه و لباس:سعید هنرمند،ابراهیم دهقانی،آرش مهری،فروغ شاهسوند،سرپرست گریم :مهدی قاسم زاده ،گروه گریم:سعید سام،آرش شاملو،دستیار تدوین:مهدی سعدی،دستیار تدارکات:علی قادری،مربی حیوانات:امیر رهبری،دستیاران جلوه های ویژه:امیر آقا بیک،مجید پور مهدیان،امیر بهلوری ،رضا شفیعی خدمات:نعیم عابد نیا،حمل و نقل:محمد محمدی،حسین اشکانی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.