سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

در جلسه ای با مشاور روحانی و سینماگران

ایوبی: از سازمان سينمايی به تنهايی كاری ساخته نيست/ آشنا: نظر ذی‌نفعان در سند توسعه سینمایی مورد توجه قرار می‌گیرد

بررسی سند ساماندهی توسعه سینمایی

سینماپرس: ایوبی گفت: سازمان سینمایی به تنهایی کاری نمی‌تواند انجام دهد و همه کسانی که جزء عوامل این حوزه هستند‌ و نیز وزارتخانه‌های دیگر باید به توسعه سینما کمک کنند.

به گزارش سینماپرس، نشست بررسی سند ساماندهی و و توسعه سینمایی کشور در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری از ساعت ۹ صبح امروز(۳۱ تیرماه) آغاز شد. 

 برپایه این گزارش، در این نشست افرادی همچون «حجت الله ایوبی» رئیس سازمان سینمایی، «مصطفی ابطحی» معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، «محمدرضا جعفری جلوه» مدیرعامل سینمایی فارابی، «محمد احسانی» معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، «علیرضا رضا داد» دبیر جشنواره فیلم فجر، «روح الله حسینی» مدیرکل مهارت‌های سینمایی سازمان سینمایی، «مجید مسچی» مدیرعامل موسسه سینماشهر، «حسین مسافرآستانه» مدیرعامل رسانه‌های تصویری، «رضا کیانیان»، «خسرو سینایی»، «منوچهر محمدی»، «فرهاد توحیدی» رئیس هیات مدیره خانه سینما، «محمدمهدی عسگرپور» مدیرعامل خانه سینما، «فرشته طائرپور»، «کمال تبریزی»، «محمد آلادپوش»، «غلامرضا فرجی»، «مرتضی شایسته»، «مهرزاد دانش»، «کیوان کثیریان»، «زهرا مشتاق»، «جواد طوسی»، «عبدالله گیویان» رئیس مرکز پژوهش اسناد دفتر رئیس جمهور، «اعظم راودراد» عضو هیات علمی دانشگاه تهران، «سید محسن هاشمی»، «ابراهیم مختاری»،‌ «امیر اثباتی» و «ناظمی اردکانی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست حضور داشتند و «رضا میرکریمی» و «امین تارخ» نیز از غایبان این نشست بودند.

 به گزارش سینماپرس، بعد از این نشست تخصصی، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور، رضا کیانیان بازیگر سینما، خسرو سینایی کارگردان سینما و همچنین حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در یک کنفرانس مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران در ارتباط با این سند پاسخ دادند.

حجت‌الله ایوبی رئيس  سازمان سينمايي در خصوص جلسه امروز گفت: این جلسه کمک می‌کند تا اگر قرار است سندی تصویب شود جامع و با بررسی نقاط ضعف و قدرت آن از طرف سینماگران باشد.

وی ادامه داد: هدف از تنظیم این سند می‌تواند هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف باشد.

ايوبی عنوان کرد: سازمان سینمایی به تنهایی کاری نمی‌تواند انجام دهد و همه کسانی که جزو عوامل این حوزه هستند‌ و نیز وزارتخانه‌های دیگر باید به توسعه سینما کمک کنند.

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور نیز در این نشست با اشاره به هشت راهبرد اساسی که در این سند گنجانده شده است، تصریح کرد: این سند در ذیل سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور طراحی شده است و باید پس انجام بازنگری‌های لازم در ستاد هماهنگی و راهبرد مهندسی فرهنگی کشور که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که آقای رییس جمهور این سند را پیش از مطرح شدن در صحن علنی شورا جهت اعلام نظر به مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری ارسال کرده‌اند، گفت:‌ این مرکز نیز جهت گرفتن نظرات ذی‌نفعان این موضوع مذاکراتی را با وزارت ارشاد داشت و وزارت ارشاد نیز در میان ذی‌نفعان امر این موضوع را مورد توجه قرار داد و در واقع تلاش می‌شود که نظرات ذی‌نفعان حوزه سینما در این ارتباط مورد توجه قرار بگیرد و این جلسات نیز در این راستا برگزار می‌شود.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر این‌که این سند در اختیار افکار عمومی قرار گیرد، به برخی از اهداف بلندی که در این سند گنجانده شده، اشاره کرد و اظهار داشت: هشت راهبرد اساسی در این سند در نظر گرفته شده است.

سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان این‌که باید این زمینه فراهم می‌شد که اهالی سینما نیز حرف و دیدگاه‌شان را در ارتباط با این سند بیان کنند و این جلسه نیز در این راستا برگزار شد،‌ ادامه داد: به نظر می‌آید در تهیه این سند بیش از این‌که به حمایت و توسعه سینمای ایران توجه شود، به مقوله مراقبت از سینمای ایران توجه شده است در حالی‌که ما احتیاج به سند خوب داریم. احتیاج به یک سند حمایت‌گر که در آن آینده‌نگری وجود داشته باشد و فضای رقابت نیز درنظر گرفته شده باشد؛ داریم.

مشاور فرهنگی رییس جمهور با بیان این‌که مردم بیش از ده سال گذشته فیلم می‌بینند، افزود: فقط فیلم دیدن مردم معطوف به دیدن فیلم ایرانی و یا سینما رفتن نیست، مصرف در این زمینه گسترش پیدا کرده است، ولی توزیعی که در این زمینه وجود دارد مناسب نیست و امر ساماندهی در این ارتباط بسیار مهم است.

آشنا با بیان این‌که رابطه سینما و تلویزیون نیز باید موردتوجه سیاست‌گذار قرار بگیرد، اظهار کرد: البته در این توجه نباید سینما به نفع تلویزیون مصادره شود.

وی با بیان این‌که بازنگری در این سند در قالب ستاد هماهنگی و راهبردی مهندسی فرهنگی کشور که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است صورت می‌گیرد، گفت: در این راستا بسیار مهم است که مجموعه سازمان سینمایی و صنوف آن حرف واحدی برای این ستاد در ارتباط با این سند داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.