چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

آقای فرجی، کیفیت برنامه‌ها چه می‌شود؟

مدیر شبکه یک: صدا و سیما با ۲۰ شبکه تلویزیونی و ۲۶ شبکه رادیویی از جهت «کمیت» رسانه‌ای غنی است

مهدی فرجی مدیر شبکه یک در نشست رسانه ای مجوعه تلویزیونی «کلاه پهلوی»

سینماپرس: فرجی در دیدار مدیر رادیو ایران گفت: بیش از ۲۰ شبکه تلویزیونی و ۲۶ شبکه رادیویی در حال حاضر در صدا و سیما وجود دارد که حجم بسیار زیاد و غنی است از جهت کمیت و دسترسی مردم به آنها. امروزه به راحتی همه به رادیو و تلویزیون دسترسی دارند؛ ما رسانه منحصر به فرد هستیم.

به گزارش سینماپرس، مهدی فرجی مدیر شبکه یک در دیدار با مدیر رادیو ایران بر آمادگی برای همکاری مشترک این شبکه و رادیو ایران تاکید کرد.

مهدی فرجی به همراه جمعی از مدیران شبکه یک در نشستی که روز دوشنبه با حضور مدیران شبکه رادیویی ایران برگزار شد گفت: با توجه به اهداف و ماموریت های مشترکی که  سیما و صدا، در اعتلای فرهنگ مردم ، پیشرفت کشور و صیانت از انقلاب اسلامی دارند، باید بیش از پیش با یکدیگر همکاری کنند.

فرجی گفت: امروزه ما  در یک شرایط بسیار پیچیده و سخت  تنفس می کنیم به این معنی که رسانه ها امروزه چیزهایی را برای ما بعنوان واقعیت می سازند که وقتی وارد آن  می شویم می بینیم تقریبا بجز قلب واقعیت و بجز مطرح کردن یک سری چیزها ،بجز آرایش کردن و مطرح کردن یک سری حاشیه ها و چیزهای غیرواقعی و طرح کردن آنها بعنوان حقایق امروز دنیا، چیزی نیست .

*هر کشوری از رسانه قویتر برخوردار است در بیان تئوریهایش موفق عمل می کند

مدیر شبکه یک گفت: امروزه  کشورها را رسانه ها اداره میکنند و افکار عمومی را رسانه ها می سازند  و هر کشوری که از رسانه قوی تری برخوردار است طبیعتا در بیان حرفها، نظرات و تئوریهایش بسیار موفق تر عمل می کند و در دنیا بسیار بیشتر دیده و شنیده می شود.

وی افزود: الحمدا... ما در کشوری زندگی می کنیم که حرف های مهم زیادی برای گفتن داریم، وقوع انقلاب اسلامی تحولات زیادی در منطقه ایجاد کرد و امروزه کشور ما بعنوان یک کشور مقتدر در منطقه حرف های زیادی  در مجامع مختلف و بین المللی دارد و در عین حال تئوری های بسیاری می تواند برای مردم دنیا ارائه دهد که آنها را بسوی سعادت و خوشبختی ببرد.البته ما نمی گوییم این مسئله الان  اتفاق افتاده است بلکه اینها در مرحله  نظر و تئوری می تواند برای مردم دنیا بسیار شنیدنی باشد و روی افکار عمومی اثر بگذارد.

* با دارا بودن ۲۰ شبکه تلویزیونی و ۲۶ شبکه رادیویی رسانه ای غنی هستیم

فرجی گفت: خوشبختانه ما  در کشوری زندگی می کنیم که امروزه از جهت شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی بسیار غنی هستیم، بیش از ۲۰ شبکه تلویزیونی و ۲۶ شبکه رادیویی که در حال حاضر وجود دارد، که حجم بسیار زیاد و غنی است از جهت کمیت و دسترسی مردم به آنها. همانطور که می دانید امروزه به هر خودرو و هر منزلی که وارد می شوی به راحتی به شبکه های رادیویی و حتی تلویزیونی دسترسی دارند و در این شرایط هم که عموما ما رسانه منحصر به فرد هستیم به این معنا که  بخش خصوصی در ایران امکان ایجاد شبکه  ندارد، امکان گسترده ای فراهم است تا ما بتوانیم حرفها ، نظرات، آرا و گفته هایمان را مطرح کنیم .

 *شبکه یک و رادیو ایران در بسیاری از اهداف و ماموریتها اشتراک دارند

وی با بیان اینکه طبیعتا شبکه یک سیما به دلیل اینکه گسترده ترین پوشش تلویزیونی را دارد گفت: (ما تقریبا  با چیزی قریب ۹۸ درصد پوشش  در صد درصد ایران دیده می شویم ، و  قابل دریافت هستیم) همینطور شبکه رادیویی ایران هم با همین میزان پوشش رادیویی جزو پرمخاطب ترین و پر شنونده ترین رادیو های کشور است ، و از طرفی ما در ماموریت ها و اهدافمان  اشتراکات بسیاری داریم یعنی اینکه ما ماموریت داریم  انواع فرهنگ های ملی را مطرح کنیم از اقوام دفاع کنیم، وحدت ملی را افزایش دهیم ، اقتدار ملی را توسعه دهیم، امیدواری را در همه احاد جامعه و اقصی نقاط ایران مطرح کنیم، از لهجه های بومی محلی و ملی دفاع کنیم و گسترش دهیم،  آداب و رسوم همه ایرانیان را مطرح کنیم و... وهمین ماموریتها را هم رادیو دارد.

مدیر شبکه یک گفت: بنابراین تصور من این است که ما در بیان این ماموریتها و انجام این وظایف می توانیم به هم کمک کنیم. با این موضوعات که مطرح کردم می شود گفت تقریبا طرح و برنامه های ما در شبکه یک و رادیو ایران، ماموریت مشترک دارند یعنی اینکه می توانند  طرح ها را بررسی کنند،  نقاط ضعف را برطرف  و نقاط قوت را شناسایی کنند، همینطور توصیه هایی بکنند وغیره زیرا کاملا ماموریت مشترک دارند.

فرجی ادامه داد: بویژه اینکه موضوعاتی که ما در زمینه آن  کار میکنیم چه در بخش  دفاع مقدس، اقتدار ملی ، فرهنگ بومی و ملی  دارای منابع مشترک صوتی و تصویری هستیم. بعنوان مثال ما در بخش تصویری  منابعی داریم که طبیعتا می تواند به شما کمک کند و شما هم منابعی دارید که حتما می تواند به ما در ماموریت هایمان  کمک کند.

*می خواهیم و می توانیم هم افزایی ایجاد کنیم

وی تاکید کرد: در یک کلام ما می خواهیم و می توانیم در مسیرکاری که با هم انجام می دهیم هم افزایی ایجاد کنیم طبیعا ما خیلی دوست داریم وقتی برنامه ای را شروع می کنیم اطلاع رسانی خوب شود  مردم زود مطلع شوند یک  اطلاع رسانی گسترده تر از آنچه هست انجام دهیم البته در تلویزیون تمهیداتی است که از ظرفیت دیگر شبکه ها هم برای اطلاع رسانی برنامه ها استفاده می کنیم اما این همه ظرفیت سازمان نیست رادیو ظرفیت دیگری است که در کنار تلویزیون  می توانند به ما کمک کند. 

به گفته فرجی؛ مردم ساعت های زیادی در ترافیک هستند و رادیو گوش می دهند و طبیعتا رادیو ایران با توجه به اینکه رادیوی پرطرفداری است می تواند بعنوان یک مولفه به ما در این زمینه کمک کند تا بتوانیم برنامه ای را بهتر معرفی و مردم را مطلع کنیم، و طبیعتاً شبکه یک هم میتواند در همین زمینه در  خدمت رادیو ایران باشد. از این هم افزایی نباید صرف نظر کنیم.  و باید از همه ظرفیت ها  استفاده کنیم خوشبختانه این ها تمهیداتی است که ما  هزینه مالی و ریالی نباید برای استفاده از آن  بکنیم.

مدیر شبکه ادامه داد: باز بسیاری از کارها است که برای مثال ممکن است برخی نشست ها را بخواهیم برگزار کنیم که لازم هم هست ، ما  برای تبیین آن و همینطور روشن شدن دلایل کاری که می خواهیم انجام دهیم نیاز به کمک رادیو داریم وقتی یک سیاست در کشور مطرح شود باید اذهان نسبت به آن  توجیه شود یا همینطور اگر یک واقعه ای در کشور اتفاق بیافتد و این یکی دیگر از  وجوه مشترک ماموریت شبکه یک و رادیو است. در یک جمله ما باید توان و قوای یک دیگر را در انجام وظایفان افزایش دهیم و با همکاری هم افزایی کنیم.

گفتنی است در نشست روز دوشنبه که در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، علاوه بر فرجی مدیرشبکه یک و شیخ محمدی مدیر شبکه رادیوی ایران، مدیران گروه های طرح و برنامه، اجتماعی، حماسه، و دانش و اقتصاد دو شبکه تلویزیونی و رادیویی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.