جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

از تالار وحدت به سمت بهشت زهرا

پیکر «سیمین بهبهانی» شاعر معاصر کشور تشییع شد+ حاشیه‌های مراسم

سیمین بهبهانی*

سینماپرس: پیکر سیمین بهبهانی شاعر معاصر ایران در مراسمی با حضور دوستدارانش از تالار وحدت به سمت آرامگاه خانوادگی این شاعر در بهشت زهرا (س) تشییع شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی صیح امروز جمعه در محوطه تالار وحدت برگزار و پیکر او برای خاک‌سپاری در مقبره خانوادگی شماره ۷۲ راهی بهشت زهرا (س) شد.

در این مراسم علاوه بر سخنرانی کوتاه تعدادی از پیشکسوتان ادب و هنر، شهرام ناظری‌، همایون شجریان و صدیق تعریف قطعاتی از شعرهای سیمین بهبهانی را به صورت آواز اجرا کردند.

در مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی چهره‌هایی همچون علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه افرادی چون جعفر پناهی، نسرین ستوده، بهمن فرمان آرا، علی دهباشی، محمد نوری زاد، فاطمه راکعی و جمعی از نویسندگان و شعرا و هنرمندان تئاتر و سینما حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، سیمین بهبهانی بامداد سه‌شنبه ۲۸ مردادماه در سن ۸۷ سالگی بر اثر ایست قلبی و تنفسی در بیمارستان پارس تهران درگذشت.

حاشیه‌ها:

 در این مراسم برخی از حاضران هنگان قرائت قرآن، با خواندن سرود و اشعاری در این بخش اختلال ایجاد کردند.

در هنگام شروع مراسم نیز بعد از سخنان مجری برنامه عده‌ای با سوت و کف از سخنرانان استقبال می‌کردند که عباس سجادی به عنوان مجری اعلام کرد امروز روز شهادت امام جعفر صادق(ع) است، ضمن این که در هیج جای جهان در مراسم تشییع و تدفین کسی سوت و کف نمی‌زند که باز هم صدای سوت و کف بود که بلندتر می‌شد. این رویه بعد از هر سخنرانی تکرار می‌شد.

در انتهای برنامه نیز که قرار بود پیکر سیمین بهبهانی روی دوش مردم تشییع شود به جای ذکر لااله‌الا‌الله، اشعاری بی‌ربط با چنین مراسمی گفته می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.