شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

خاطرات «عمو مصطفی» از کارگردان «پدرسالار»

سیامک اطلسی

ایسنا: سیامک اطلسی - بازیگر سینما و تلویزیون - که در دو سریال «پدرسالار» و «هشت بهشت» با مرحوم اکبر خواجویی همکاری داشت، از خاطراتش در سریال «پدرسالار» گفت و خاطرنشان کرد: همه ما خاطرات خوبی از «پدرسالار» داریم؛ به ویژه از آقای خواجویی که کارگردان منظم‌، خوش‌اخلاق‌ و در عین حال سخت‌گیری بود.

این بازیگر و صداپیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ضمن ابراز ناراحتی از خبر درگذشت خالق «پدرسالار» اظهار کرد: علاوه بر سریال «پدرسالار»، در دومین همکاری‌ام با آقای خواجویی که سریال «هشت بهشت» نام داشت هم خاطرات خوبی در ذهن دارم. به یاد دارم آن زمان که سریال «هشت بهشت» را با آقای خواجویی کار می‌کردم، برای تصویربرداری به زادگاهش - اصفهان - رفتیم و جالب بود که همه عوامل پشت صحنه سریال از همشهریان خودش بودند و با هم به زبان اصفهانی حرف می‌زدند‌، من هم از این لهجه‌ بی‌بهره نماندم و سعی می‌کردم اصفهانی با همه حرف بزنم اما زنده یاد خواجویی همیشه می‌گفت زبان اصفهانی سخت است، نمی‌توانی به راحتی یاد بگیری.

اطلسی که در سریال «پدرسالار» ایفای نقش «مصطفی» – برادر اسدالله خان (با بازی محمدعلی کشاورز) - را برعهده داشت، در پایان به خانواده اکبر خواجویی تسلیت گفت و افزود: یادش گرامی‌، روحش شاد‌، امیدوارم فردا که پیکر ایشان از مقابل خانه سینما تشییع می‌شود، با بدرقه خوبی به زادگاهش برود.

به گزارش ایسنا، اکبر خواجویی - کارگردان سریال «پدرسالار» - شامگاه جمعه (۳۱ مرداد ماه) بر اثر سکته قلبی درگذشت.

این کارگردان سینما و تلویزیون طی روزهای گذشته به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری بود. او پس از مرخص شدن از بیمارستان در منزل دچار سکته قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان الغدیر در همان‌جا دار فانی را وداع گفت.

اکبر خواجویی در سال‌های گذشته تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود و پس از آن، در استراحت مطلق به سر می‌برد و توان کار کردن نداشت.

کارگردان «پدرسالار» چند سالی بود که به خاطر بیماری قلبی و ناراحتی حنجره‌اش در استراحت مطلق به سر می‌برد. او اردیبهشت ماه امسال در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد که با بهبودی حالش، دوست دارد مجددا به کار برگردد و یک فیلم سینمایی بسازد.

این کارگردان و نویسنده پیشکسوت سینما و تلویزیون - متولد سال ۱۳۲۶ اصفهان است. وی فعالیت هنری‌اش را با تهیه و ساخت فیلم‌های تجربی و راه‌اندازی سینمای آزاد اصفهان آغاز کرد. از جمله آثار او در مقام کارگردانی می‌توان به «محیا»،‌ «سیرک بزرگ‌» و «خانه ابدی» نیز اشاره کرد.

خواجویی در زمینه‌ی کارگردانی سریال‌های تلویزیونی هم فعالیت داشته که از جمله کارهای او می‌توان به سریال‌های «کهنه سوار‌»، «پدر سالار‌» و ... اشاره کرد.

این کارگردان قدیمی بهمن ماه سال ۹۱ به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.