سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸

سریالی با محوریت یک زائر حرم رضوی

۴۰ درصد تصویربرداری سریال«همسفر خورشید» به اتمام رسید/ شاه حاتمی: بزودی عازم بمبئی خواهیم شد

علی شاه حاتمی

سینماپرس: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۴۰ درصد تصویربرداری سریال«همسفر خورشید» در ایران و سکانس‌های پایانی در مشهد گرفته شده است و درحال حاضر یک شرکت سینمایی هند در حال آماده کردن شرایط فیلمبرداری در بمبئی هستند.

علی شاه حاتمی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با اعلام این مطلب گفت: به محض آماده شدن شرایط، حدود ۶۰ درصد باقیمانده فیلم در شهر بمبئی هندوستان فیلمبرداری خواهد داشت که حدود دو ماه زمان می‌برد.

وی توضیح داد: سریال «همسفر خورشید» تقریبا یک سریال جاده‌ای است و ما در شهرهای بندرعباس، خرمشهر، یزد، مشهد و یک سکانس در تهران تصویربرداری داشته ایم. انشالله با فراهم شدن همه امکانات راهی هند خواهیم شد. تصویربرداری در هند ۴۰ روز به طول خواهد انجامید.

وی در ادامه افزود: همان‌ طور که اطلاع دارید در آستان قدس رضوی، یک صحن به زائران خارجی اختصاص یافته و داستان همسفر خورشید درباره یکی از همین زائران است که از راهی دور به تهران می‌آید و در حالی که تحت تعقیب است این فرصت را پیدا می‌کند حرم این امام بزرگوار را زیارت کند.

 شاه حاتمی ادامه داد: شخصیت اصلی فیلم در هند یک پسر بچه هندی است که همه چیز حول و حوش این کاراکتر که نامش «علی» است می‌چرخد و این شخصیت به صورت قاچاقی از هند به ایران سفر می کند و در ایران با مشکلات مواجه می شود تا اینکه وی به خواسته اش می‌رسد و حرم حضرت امام رضا (ع) را زیارت می‌کند.  

کارگردان « خوش رکاب» در خصوص پخش فیلم به زبان هندی گفت: این سریال در ۱۰ تا ۱۳ قسمت به سفارش شبکه قرآن و معاونت سیما تولید می‌شود و اگر این امکان وجود داشته باشد، با شبکه های دیگر نیز برای پخش آن وارد مذاکره خواهیم شد البته لازم به ذکر است که تمامی صحبت های این فیلم به زبان هندی است و باید برای پخش در ایران دوبله شود.

از جمله عوامل این فیلم می‌توان به نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: علی شاه حاتمی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا رجایی مقدم، برنامه ریز و دستیار کارگردان: ابراهیم شفیعی، منشی صحنه: جمشید خندان، طراح صحنه و لباس: غفار رضایی،  مدیر تولید: داوود ناظمی، مدیر تدارکات: عسگر جبار پور، ویژوال افکت : بهرام جعفری، طراح گریم: آرش فرد، صدابردار: آرش نوین نژاد، مشاورتولید سریال: حسن بلخاری و نظارت تولید:محمد حسین حقیقی اشاره کرد.

محمد کاسبی، سهند جاهدی، یوسف مرادیان و بازیگر هندی جانوسینک از جمله بازیگران این سریال هستند.

لازم به ذکر است: علی شاه‌ حاتمی سال ۱۳۳۹ در شهر تهران به دنیا آمد. وی فعالیت هنری را در سینما با بازیگری و کارگردانی در فیلم های کوتاه آغاز کرد. از دیگر فعالیت های علی شاه حاتمی می توان به ساخت سریال‌های تلویزیونی اشاره کرد؛ سریال تلویزیونی «خوش‌ رکاب» از پر مخاطب‌ ترین سریال‌های او به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.