چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰

سخنان صریح رهبر انقلاب درباره فتنه و فتنه‌گران ۸۸ و چند سوال ساده ولی بسیار مهم از رئیس سازمان سینمایی کشور

حجت الله ایوبی در جمع خبرنگاران

سینماپرس: جناب ایوبی! با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فتنه و فتنه گران خطوط قرمز نظام هستند حال چه پاسخ قانع کننده ای برای توجیه اعطای مجوز نمایش به فیلمهای حامی فتنه ۸۸ دارید؟

بر اساس گزارش سینماپرس، جملات مشروحه ذیل از جمله توصیه های مقام معظم رهبری به رئیس جمهور محترم و اعضای هیأت دولت است که مروری بر آن علاوه بر همگان بر جناب ایوبی به عنوان متولی سینمای کشور از ضروریات این روزهاست، شاید که پاسخ مناسبی برای سوالات سینماپرس در ذیل این سخنان داشته باشند:

 از توصیه ها حضرت آیت الله خامنه ای عبور دولت از جناح بندی ها در مسائل سیاسی بود که ایشان تأکید کردند: علائق اعضای دولت به برخی جناح های سیاسی اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح بندیها شوند.

ایشان افزودند: در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای توصیه دیگر خود را به رعایت سعه صدر و آرامش در قبال انتقادهای منصفانه اختصاص دادند و گفتند: آقای رئیس جمهور از برخی انتقادها ناراحتند که البته در برخی موارد هم واقعاً حق با ایشان است و برخی انتقادها، تند و گاهی غیرمنصفانه هستند.

ایشان افزودند: لزومی ندارد که انسان بخواهد به هر مطلب یا انتقادی، پاسخ دهد زیرا در برخی موارد سکوت بهتر است ضمن آنکه هر حرفی هم که بر ضد ما زده شود اینگونه نیست که حتماً در ذهن افراد جامعه تأثیر بگذارد و مورد قبول قرار گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: انتقاد باید باشد اما انتقاد باید با لحن خوب و منصفانه باشد و هدف از آن نیز بی آبرویی و سبک کردن طرف مقابل نباشد که این روش قطعاًَ غلط است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: پاسخ به انتقادها هم باید منطقی و با خونسردی داده شود.

ایشان با تأکید بر اینکه انتقادهای منصفانه دشمنی نیست بلکه کمک به دولت است، گفتند: یکی از مسائل بسیار مهم کنونی، آرامش روانی موجود در جامعه است که باید حفظ شود.

رعایت انصاف در انتقاد از اقدامات و سیاستهای دولتهای گذشته، توصیه دیگر رهبر انقلاب اسلامی به اعضای دولت بود.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: همواره دولتها نسبت به دوره های گذشته خود منتقد بوده اند که ایرادی هم ندارد اما این انتقاد نباید حالت اغراق آمیز و تخریب پیدا کند زیرا در روحیه مردم تأثیر بد می گذارد و آنان را نسبت به آینده نیز نامطمئن می کند.

ایشان با اشاره به برخی اظهارنظرهای مبالغه آمیز و غیرمنصفانه درخصوص دولت های گذشته افزودند: اگر در این اظهار نظرها بی انصافی شود، قطعاً در آینده نیز نسبت به عملکرد ما هم بی انصافی خواهد شد. اگر برخی سیاست ها یا عملکردهای دوره گذشته را قبول نداریم، بهترین شیوه، اصلاح آن در عمل است و این روش، بهتر از اظهار نظر است.

حال با این سخنان صریح جا دارد که جناب ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار ساده و شفاف آنهم برای روشن شدن اذهان عمومی و علاقمندان حوزه سینما به چند سوال ذیل پاسخ دهند:

* در میان انبوهی از اعتراضات رسانه ها و نمایندگان ملت با چه استدلالی نسبت به اکران فیلم«عصبانی نیستم» که با محوریت حمایت از جریان فتنه ۸۸ در یک فرایند غیرقانونی تولید و مجوز نمایش دریافت نموده است اقدام کرده اید؟

* تمایل و اصرار شما برای ساخت فیلم توسط فیلمسازانی که به وضوح در جریان فتنه ۸۸ حضور داشته و حتی متن بیانیه های دفاعی آنان در حمایت از این جریان آشوبگر و انحرافی نیز موجود می باشد به چه دلیل است و آیا حمایت و یا حضور جنابعالی به عنوان نماینده حاکمیت نظام جمهوری اسلامی در پشت صحنه فیلم های آنان نوعی دهن کجی به مطالبات نظام در جهت جلب نظر فتنه‌گران تعبیر نمی شود؟

* آیا حضور آقای«ک -ن» که براساس شنیده ها دارای پرونده امنیتی در جریان فتنه ۸۸  بوده است و در حال حاضر به رغم تذکرات متعدد رسانه ها به عنوان یکی از مشاورین سازمان سینمایی همچنان در مجموعه تحت نظارت جنابعالی مشغول بکار است را تکذیب می نمایید؟

* آیا در انتشار نتیجه نظرسنجی از برخی خبرنگاران و منتقدین سینمایی در یکی از خبرگزاری‌های منتسب به جریان اصلاح طلب، که در آن فیلم«آشغالهای دوست داشتنی» که با تغییر برخی سکانسها در هیاهوی تغییر مدیریت دوره دهم و یازدهم، در حال حاضر به فیلمی در حمایت از فتنه ۸۸ تبدیل شده و در نظر سنجی به عنوان بهترین فیلم به اصطلاح توقیفی معرفی شده است، شما و همکارانتان در سازمان سینمایی به راستی هیچ نقشی نداشته‌اید؟

* آیا با توجه به تلاشهای زیرساختی انجام گرفته در دوران مدیریت سینمایی گذشته از جمله تشکیل شورایعالی سینما، تشکیل سازمان سینمایی، آغاز نهضت دیجیتالی کردن سالن های سینمایی، ساماندهی جشنواره ها، تولید آثار فاخر ارزشی همچون «چ» که امروز در مراسمی، خود بر زیبایی وافر آن تأکید داشتید و نمونه های بسیاری از این دست، شما و مدیرانتان به توصیه رهبر انقلاب توجه داشته و در قبال تشریح این همه زحمات صادقانه، رعایت انصاف را نموده اید؟

* آیا تاکنون با رسانه های منتقد که بطور تخصصی و کاملأ کارشناسی عملکرد و فعالیتهای سینمایی کشور را رصد نموده و آن را در جهت بهبود تلاشهای جنابعالی و همکارانتان هر چند با زبانی تلخ و گزنده ولی منتقدانه و دلسوزانه مطرح می نمایند تعامل داشته اید؟ یا اینکه ترجیح می دهید در جلسات خود با نمایندگان رسانه های گروهی با سایتهایی که هیچ مرجع قانونی آنها را تأیید نمی نمایند نشست و برخاست کنید تا رسانه های قانونی و منتقدان واقعی؟!

* آیا اساساَ جنابعالی و همکاران محترمتان در سازمان سینمایی به امر مهم «پاسخگویی» در برابر اذهان عمومی و توجه به انتظارات مخاطبان خود قائل هستید و از دغدغه ها و پرسشهای نگران کننده بسیاری از فعالان سینما و نیز انتقادات در پشت درهای بسته اتاق‌های خود اطلاع دارید و فکری به حال اصلاح امور و رفع نقصان‌ها می نمایید؟

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.