جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

نام‌آشناترین و گرانترین فیلمنامه‌های تاریخ سینما + پوستر

سینماخبر: فیلمنامه هایی هستند که به خوبی از تراوشات ذهن نویسنده ایجاد شده و به دنبال آن استودیوها برای خرید آن مبالغ هنگفتی پرداخت کرده اند.

فیلمنامه یا اسکریپت انعکاسی از استعداد و هنر یک نویسنده است. اسکریپت می تواند برای فیلم سینمایی، تاتر و یا یک برنامه تلویزیونی نوشته شود. آن می تواند اصلی و اقتباسی (بر اساس کتاب یا داستان واقعی) باشد. در سینما فیلمنامه یکی از اصلی ترین ارکان ساخت فیلم است. در فیلمنامه است که حرکات، دیالوگها، احساسات و عملکرد کاراکتر فیلم مشخص می شود. در حال حاضر برنامه های نرم افزاری هستند که نویسنده فیلمنامه را یاری می کنند؛ اما فیلمنامه هایی هم هستند که به خوبی از تراوشات ذهن نویسنده ایجاد شده و به دنبال آن استودیوها برای خرید آن مبالغ هنگفتی پرداخت کرده اند.

تعدادی از نام آشناترین و گرانترین فیلمنامه های تاریخ سینما به شرح زیر است:

دِژاوو- ۵ میلیون دلار

دِژاوو فیلمی به قلم بیل مارسیلی و تریو روسیو است که تونی اسکات کارگردانی آن را برعهده داشت. داستان فیلم با بازی دنزل واشنگتن و پائولا پیتون از عناصر پرهیجان، تخیلی و رومانتیک برخوردار است و جریان مامورAFT است که به گذشته سفر می کند تا از مرگ زنی که دوستش دارد، جلوگیری کند.

اتاق پناهگاه- ۴ میلیون دلار

اتاق پناهگاه فیلمی به قلم دیوید کوپ و کارگردانی دیوید فینچر است که بر اساس تیتر روزنامه  تولید شده است. داستان فیلم با بازی جودی فاستر و کریستین استوارت جریان مادر و دختری است که اتاقی با ضریب امنیت بالا در خانه دارند و با حضور سارقان در خانه با آنجا پنا می برند.

بوسه آخر شب- ۴ میلیون دلار

بوسه آخر شب فیلمنامه ای به قلم شین بلک است و رنی هارلین کارگردانی آن را برعهده داشته است. فیلم با بازی جینا دیویس و ساموئل ال جکسون مادری تنها با گذشته نامعلوم را به تصویر می کشد.

شبهای تالادیگا- ۴ میلیون دلار

آدام مک کی کارگردانی این فیلم را با فیلمنامه ای از خودش بر عهده داشته است.داستان فیلم با بازی ویل فارلزندگی و شرح حال ریکی بابی راننده موفق ناسکار است.

مرد دارویی- ۳ میلیون دلار

مرد دارویی فیلمی به کارگردانی جان مک تریان است که بر اساس فیلمنامه ای به قلم سالی رابینسون و تام شولمن ساخته شده است. داستان فیل با بازی شاون کانری و لورین باراکو جریان زیست شناسی به نام را کرین است که برای پیدا کردن زیست شناسی مفقود شده به نام رابرت کمپل راهی جنگلهای آمازون می شود.

 

موتزارت و وال- ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار

موتزارت و وال که با عنوان دیوانه عشق در اروپا به نمایش درآمد، داستانی کمدی و رومانتیک به قلم رونالد باساست که جریان عاشقانه دو بیمار مبتلا به سندرم اسپرگررا به تصویر می کشد.

داستان شوالیه- ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار

برایان هگلند نویسنده برگزیده اسکار این فیلمنامه را بر اساس کتابی با همین عنوان نوشته است. داستان فیلم با بازی هیث لجر رقابتهای شوالیه ای را به تصویر می کشد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.