یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

پیش از شروع تصویربرداری؛

مرتضی ساعدی موسیقی مستند «تهران بانو» را در آمریکا می‌سازد

مرتضی ساعدی

سینماپرس: موسیقی مستند بلند «تهران بانو» (خونه ۲) پیش از آغاز تصویربرداری توسط «مرتضی ساعدی» در آمریکا ساخته می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از  روابط عمومی فیلم؛ مستند بلند «تهران بانو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «خدایار قاقانی»، درباره تاریخ شکل‌گیری طبقه متوسط در تهران از دوره پهلوی اول تا به امروز است و در حال حاضر آخرین مراحل تحقیقاتی و پژوهش را پشت سر می‌گذراند. 

موسیقی این اثر مستند به دلیل اینکه فرمی كاملا وابسته به صدا و موسیقی دارد، توسط «مرتضی ساعدی» و بر اساس پژوهش صورت گرفته، در آمریکا ضبط می‌شود.

«تهران بانو» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و تاکنون حضور داوود عباسی (مدیر تصویربرداری)، مرتضی ساعدی (آهنگساز)، عرفان ابراهیمی (امور صدا) و مریم قربانی‌نیا (مسوول ارتباط با رسانه‌ها) قطعی شده است.

مستند «تهران بانو» دومین قسمت از سه‌گانه «خونه» است که قسمت اول آن با حضور آیدین آغداشلو، محمدرضا اصلانی، اشکان امینیان، سیدعبدلله انوار، لوریک ترهوانسیان، زنده‌یاد فریدون حافظی، نصرالله حدادی، ویگن داودی، محمدعلی سپانلو، همایون شهنواز، محمدرضا مدنی، زنده‌یاد شهین مستوفی‌الممالکی، ناصر ملک‌مطیعی، علی معلم، لیلا معیری، سید علیرضا میرعلینقی، زنده‌یاد احسان نراقی، جهانگیر هدایت و امیرهمایون ابراهیمی درباره عمارت قدیمی میرزا حسن مستوفی در چال حصار (گلوبندک) ساخته شد.

«مرتضی ساعدی» که به تازگی به آمریکا مهاجرت کرده است، پیش از این، ساخت موسیقی آثاري همچون مستندهای «راویان تاریخ»، «گواهان تاريخ» و «دستگاه» (خسرو سينایی)، «آخرين روزهاي زمستان» (مهرداد اسکويی)، پويانمايی‌های «نورالدین پسر ایران» (میثم حسینی) و «رستم و برزو» (نيما ميگلی) و سريال‌های تلويزيوني «آواز در باران» (صدرالدين شجره و قاسم جعفری) و «مهرآباد» (فرید سجادی‌حسینی) را در کارنامه کاری خود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.