یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

در بخش بین الملل جشنواره سینما حقیقت

مرکز گسترش جای خالی آثار فیلمسازان داخلی درباره جنگ‌های منطقه را با مستندهای خارجی پر می‌کند!؟

آرم سینما حقیقت*

سینماپرس: «در قلب شرق» عنوان یکی از بخش‌های بین‌المللی هشتمین دوره جشنواره سینماحقیقت است که در آن مستندهایی با موضوع جنگ اخیر غزه و سوریه و عراق به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سینماپرس، پس از پایان جنگ اخیر غزه فیلم های مستند از کشورهای مختلف جهان که درباره مظلومیت مردم غزه ساخته شده است برای نخستین بار طی این مدت روی پرده خواهد رفت.

بخش بین‌المللی «در قلب شرق» از برنامه های متنوع این دوره جشنواره سینماحقیقت است که به نمایش تازه ترین آثار مستندسازان جهان پیرامون وقایع جاری فلسطین، سوریه و عراق می پردازد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

بر اساس گزارش سینماپرس این در حالیست که بر مینای اطلاعات مندرج در سایت این مرکز سهم اینگونه مستندها در مجموع طرحهای مصوب این مرکز از سال گذشته تاکنون بسیار ناچیز و حتی در حد یک یا دو فیلم آنهم با موضوع دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.

شایسته بود مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در جایگاه تولیت ساخت آثار مستند در همه موضوعات از جمله وقایع و حوادث تلخ کشورهای منطقه و حضور داعش و تکفیری ها در کشورهایی چون عراق و سوریه، بیش از گذشته وارد عمل شده و در کنار سایر ژانرهای مستند با موضوعات تاریخی، آیینی، زیست محیطی، بیوگرافی و... با جلب نظر مستندسازان جسوری که قدرت حضور در این مناطق را دارند نسبت به سفارش اینگونه آثار ضروری و استراتژیک اقدام می نمود تا جشنواره سینما حقیقت عاری از حضور آثار فیلمسازان داخلی در این زمینه نباشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.