یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

دعوت «سرشار» از هنرمندان برای ارسال ایده‌های تولید فیلم و پویانمایی به حوزه هنری کودک و نوجوان

حوزه هنری کودک و نوجوان*

سینماپرس: حوزه هنری کودک و نوجوان، به راه‌‌اندازی کارگروه‌های پرورش ایده با هدف غنی‌سازی محتوای فیلم‌ها و مجموعه‌های پویانمایی اقدام کرده است.

به گزارش سینماپرس، محمد سرشار رییس حوزه هنری کودک و نوجوان، با اعلام این خبر، گفت: یکی از آسیبهای موجود در هنر پویانمایی کشور، ضعف در ایده‌پردازی و سناریونویسی است که حوزه هنری کودک و نوجوان برای حل این اشکال جدی، فرآیند تازه‌ای را برای ایده‌پردازی تا تبدیل آن به سناریو طراحی و اجرا کرده است.

وی افزود: در این فرآیند، براساس منظومه رشد اسلامی، محورهای کلان نیازها یا خواسته‌های مخاطب کودک و نوجوان تعیین می‌گردد و به تناسب اقتضائات آفرینش اثر هنری برای این رده سنی و قوت‌ها و ضعفهای تکنیکهای مختلف تولید انیمیشن، ایده‌های دریافتی با حجم حدود ۳۰۰ کلمه، برای تولید فیلم یا مجموعه پویانمایی، دسته‌بندی می‌گردد.

سرشار ادامه داد: در گام دوم، برای پرورش ایده‌هایی که قابلیت لازم را برای این کار دارند، کارگروه‌هایی با حضور داستان‌نویسان، فیلمنامه‌نویسان، روانشناسان و ـ به تناسب برخی ایده‌ها ـ تاریخ‌دانان و ...، تشکیل می‌شود که ایده‌های اولیه را در قالب طرحهای پیش‌رفته با حجم یک پنجم سناریوی نسخه نهایی، توسعه می‌دهند و می‌پرورانند.

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان اظهار داشت: در گام سوم، طرح‌های پیشرفته قوی‌تر، براساس اولویتهای موضوعی یا سفارشهای اشخاص حقوقی مرتبط، به سناریو تبدیل می‌گردند تا امکان جذب سرمایه برای آفرینش اثر پویانمایی براساس سناریوهای نوشته‌شده مهیا گردد.

محمد سرشار اعلام کرد: براساس این فرآیند، نگارش سناریوی یک فیلم سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی پویانمایی آغاز گردیده و تا پایان سال جاری، ده طرح پیشرفته آماده تبدیل به سناریو، براساس ایده‌های ارسال‌شده به حوزه هنری کودک و نوجوان تولید خواهد شد.

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان در پایان گفت: در همین راستا، از هنرمندان، فعالان فرهنگی و اصحاب فکر دعوت به عمل می‌آید تا با ارسال ایده‌های خود در قالب یک متن دستکم حدوداً ۳۰۰ کلمه به رایانامه info@hhkoodak.ir   به همراه مشخصات خود، ضمن ثبت ایده‌هایشان، فرصت تبدیل آنها به فیلمهای کوتاه، مجموعه‌های تلویزیونی یا فیلمهای سینمایی پویانمایی را ایجاد کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.