جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

در گفتگو با سینماپرس

نجفی: برای «اسب ها همچنان می تازند» در خواست پروانه نمایش داده‌ام/ «شرفناز» به جشنواره فیلم فجر نمی‌رسد

حسن نجفی کارگردان در نشست خبری فیلم آسمان هشتم

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما از ادامه صداگذاری و ساخت موسیقی «شرفناز» خبر داد و گفت: به تازگی برای فیلم سینمایی «اسب ها همچنان می تازند» نیز در خواست پروانه نمایش داده ایم.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «اسب ها همچنان می تازند» اظهار داشت: تمام مراحل فنی این فیلم انجام شده است. علی حشمت نیا، تدوین و حسین قورچیان صداگذاری این فیلم را انجام داده اند  و به تازگی برای این فیلم در خواست پروانه نمایش کرده ایم.

کارگردان «آسمان هشتم» در ادامه افزود: امیدواریم با صدور پروانه نمایش بتوانیم این فیلم را در فصل خوبی به نمایش عمومی درآوریم هر چند که مقوله اکران بحث پیچیدهای است و مسائل نانوشته ای در آن وجود دارد.

در «اسب‌ها همچنان می‌تازند» سعید راد، پوریا پورسرخ، بهاره افشاری، الهام چرخنده، شیوا مکینیان، ضرغام استادی اصل، مهتاب شکریان، صبا سهیلی، سمیه رمضانی، امیررضا گیتی بان، منیژه مهتاج الفضل، یزدان آخوندی و آرشان استادی اصل به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم داستانی اجتماعی دارد و درباره «بایرام» مردی است که با شنیدن خبری برای گرفتن انتقام راهی تهران می شود و خیابان های تهران صحنه تاخت وتاز اوست.

کارگردان «آسمان هشتم» همچنین در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «شرفناز» نیز گفت: هم اکنون حسین علیزاده مشغول ساخت موسیقی و حسین قورچیان مشغول صداگذاری همزمان این فیلم هستند اما کارهای ویژوال افکت این فیلم باقی مانده و بعید می دانم که بتوانیم این فیلم را به سی و سومین جشنواره فیلم فجر برسانیم اما به هر گروه تلاش دارند تا «شرفناز» یک اثر آبرومندی شود.

حمیرا ریاضی، ضرغام استادی اصل، علی اوسیوند، ایوب افشار، سعید گل بچه، خلیل خانی و یاسمن اوسیوند همراه با تعدادی از هنرمندان بومی منطقه بازیگران اصلی این فیلم هستند.

این فیلم چندی قبل با عنوان «راحله» از اداره نظارت و ارزشیابی مجوز ساخت گرفته بود که بعدا به «شرفناز» تغییر نام داد.

تهیه کنندگی «شرفناز» را در ابتدا جمال شورجه بر عهده داشت که در آغاز فیلمبرداری این فیلم تهیه کنندگی نیز به حسن نجفی واگذار شد.

عوامل اصلی این پروژه عبارتند از:

مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، صدابردار: فرخ فدایی، صداگذاری: حسین قوچیان، تدوین: حسین جشمت‌نیا، جلوه‌های ویژه: رضا ترکمان، مدیر تولید: میترا احمدی، طراح چهره پردازی: علیرضا جوادپور، عکاس: فاتح شافعی.

بنابراین گزارش، حسن نجفی در سال ۱۳۴۵ در تبريز متولد شد. او فعاليت هنری خود را با داستان نويسی آغاز كرد و در سال ۱۳۵۷ اولين حضور خود را در تئاتر تجربه كرد. در سال ۱۳۶۲ با نمايش «نيستان اول» كار حرفه ای تئاتر را آغاز كرد و در سال ۱۳۶۴ اولين فيلم كوتاه مستند خود را ساخت. پس از سال های ۷۶-۷۱ به اجرای خيابانی تئاتر، ساخت كليپ، و تله تئاتر پرداخت كه حائز چند جايزه نيز شد. او همچنين از سال ۱۳۷۳ كار در تلويزيون را نيز آغاز كرد و با مجموعه : «بمان و با من بخوان»، «سرزنش»، «پاتوق»، «ميقات» و «آبی آفتابی» به ادامه فعاليت هنري خود پرداخت. حسن نجفی در سال ۱۳۷۶ به عرصه سينما راه يافت و در فيلم «تولد يك پروانه» در سمت دستيار كارگردان به ايفای نقش پرداخت. لازم به ذكر است كه او صاحب تأليفات متعددی همچون: «زوزه»، «حنانه»، «آگراند سيمان» و مجموعه داستان «و چراغ همچنان قرمز است» نيز می باشد.

سه فیلم سینمایی «اسب ها همچنان می تازند»، «آسمان هشتم» و «سهم گمشده» در کارنامه کارگردانی حسن نجفی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.