سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

دیشب طی مراسمی در حوزه هنری

بیست و سومین جشنواره تئا‌تر سوره ماه برگزیدگان خود را شناخت

اختتامیه جشنواره تئاتر سوره ماه

سینماپرس: بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه با معرفی برگزیدگان به كار خود پایان داد.

به گزارش سینماپرس، اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئا‌تر سوره ماه با حضور جمعی از پیشكسوتان تئا‌تر كشور، هنرمندان گروه‌های نمایشی و مخاطبان در تالار اندیشه حوزه هنری با معرفی برگزیدگان برگزار شد.  
در این مراسم پس از تلاوت قرآن كریم و سرود جمهوری اسلامی، رحمت امینی، مدیر مركز هنرهای نمایشی و دبیر هنری بیست و سومین جشنواره تئا‌تر سوره ماه بر صحنه حاضر شد و طی سخنانی برای حاضرین گفت: تشكر ویژه از تمامی كسانی كه این جشنواره ارزنده ایران زمین را به سرانجام رسانده‌اند، از ستاد اجرایی و مدیران حوزه هنری و هنرمندان دارم. بیشترین تشكر خود را معطوف هنرمندانی می كنم كه به فراخوان ما پاسخ مثبت دادند و به جشنواره آمدند. از مركز محافل نیز تشكر می‌كنم كه در برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و این جشنواره زحمات فراوانی كشیدند و در پایان نیز از جناب آقای مومنی شریف رئیس حوزه هنری و جناب آقای حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری تشكری بسیار ویژه‌ای می‌كنم كه همیشه حامی و یاور ما هستند.  
وی ادامه داد: از زمان حضورم در مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری یك هدف كلی داشته‌ام كه طی این سه دوره گام به گام به سمت هدف رفته‌ایم، این توانسته‌های ما است و نه خواسته‌های ما، ما در حال حركت به سمت خواسته‌هایمان هستیم و در ‌‌نهایت به سطح ایده آل آن خواهیم رسید هر چند هم اكنون بخش عمده‌ای از اهداف خود رسیده‌ایم. این جشنواره منطبق با ارزش‌های انسانی، اسلامی و دینی مطابق با اصول مشترك انسانی است. در این جشنواره بسیار خرسندم كه بخش‌های بچه‌های مسجد، تجربه‌های جوان و تئا‌تر خیابانی را دوباره احیا كرده‌ایم. همچنین در جشنواره تئا‌تر سوره ماه به پژوهش و آموزش و نشست‌های تخصصی توجه خاصی داشته‌ایم.  
سپس مجری برنامه از شهرام كرمی و مجید امرایی برای پیوستن به رحمت امینی دعوت كرد تا بر روی صحنه حاضر شوند و به اهدای جوایز جشنواره «مسابقه ادبیات نمایشی و پژوهشی تئا‌تر خیابانی» كه برای اولین بار توسط حوزه هنری برگزار شده است، بپردازند.  
در بخش «تألیف و پژوهش» كریم خاوری و تحسین مصطفی به صورت مشترك تقدیر شدند و لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۶ میلیون ریال به آن‌ها تعلق گرفت. در بخش جایزه هئیت داوران لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به مجید كیانیان رسید.  
همچنین در بخش «طرح و ایده» هادی عطایی برای ایده‌پردازی و طرح نمایش «خرنگار بی‌خبر» حائز رتبه سوم شد و به وی لوح تقدیر و جایزه نقدی تعلق گرفت.  
در رتبه دوم علی اصغر خلیل‌زاده از استان سمنان با طرح و ایده «آدم آدم است» لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را از آن خود كرد و در‌‌نهایت و در رتبه نخست، لوح تقدیر و جایزه نقدی به طرح و ایده «جولیوس و سزار» از اصغر گروسی تعلق گرفت.  
مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری به زودی مقالات و طرح و ایده‌های بر‌تر را به همراه چند عنوان دیگر در دو كتاب به چاپ خواهند رساند.  

در ادامه مراسم با حضور كیوان صباغ و محمدرضا آزاد از اعضای هئیت داروان بخش تجربه‌های جوان بیست و سومین جشنواره تئا‌تر سوره ماه، جوایز این بخش از جشنواره به شرح ذیر اهدا شد: 
در بخش كارگردانی هیئت داوران با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی به الهام چنانی برای نمایش «بچه‌های خاكستری» از استان بوشهر، وی را حائز رتبه بر‌تر معرفی كرد. همچنین هیأت داوران این بخش از زمان اركمان كارگردان نمایش «سوفیای من» با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی تقدیر به عمل آورد.  
در بخش نویسندگی امید نیاز با نمایشنامه «بچه‌های خاكستری» از استان بوشهر حائز رتبه بر‌تر شناخته شد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به وی اهدا شد. در این بخش از سید صادق فاضلی برای نویسندگی نمایش «گلزخم» از استان همدان با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی قدردانی شد.  
در بخش بازیگری مرد هیأت داوران با اهدای دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به علی سنامیری برای بازی در نمایش «بچه‌های خاكستری» از استان بوشهر، وی را حائز رتبه بر‌تر شناخت. همچنین در این بخش از علی نبی‌پور بازیگر نمایش «بچه‌های خاكستری» از استان بوشهر تقدیر و لوح تقدیر و مبلغ ۸/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی به وی اهدا شد.  
در بخش بازیگری زن رتبه بر‌تر به فروزان حسینی برای نمایش «گلزخم» اختصاص داده شد و با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی از وی قدردانی شد. در این بخش همچنین هیأت داوران از الناز لطیف بازیگر نمایش «سوفیای من» با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۸/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی تقدیر كرد
در بخش طراحان صحنه ازحسین اسدی طراح نمایش «بچه‌های خاكستری» با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی تقدیر و وی به عنوان حائز رتبه بر‌تر شناخته شد. رتبۀ برتراین بخش به محمد رضا بهرامی برای طراحی نمایش «سوفیای من» رسید و با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۸/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی از وی تقدیر به عمل آمد.  
در بخش موسیقی هیأت داوران، حسین افروز را برای موسیقی نمایش «سوفیای من» از استان یزد حائز رتبه بر‌تر شناخت و با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی از وی قدردانی كرد. در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی ۸/۰۰۰/۰۰۰ ریالی از سمیه حیدری برای انتخاب كاربردی صحیح موسیقی در نمایش «گلزخم» تقدیر شد.

با اهدای جوایز بخش تجره‌های جوان و نمایش فیلم بزرگداشت محمدرضا آزاد، مراسم بزرگداشت وی با حضور یدالله وفاداری و كوروش زارعی برگزار شد.  

پس از پخش گزارش تصویری از جشنواره، مجری برنامه با دعوت از مریم معترف، فرشاد منظوفی نیا و مهرداد رایانی مخصوص دعوت كرد تا با حضور بر صحنه، جوایز تقدیری رتبه‌های سوم در تمام بخش‌ها را اهدا كنند: 
در بخش موسیقی 
حامد حبیب‌زاده برای موسیقی نمایش «آی» از استان تهران
عباس محمدی برای موسیقی نمایش «چر» از استان لرستان
رامین قاسمی برای موسیقی نمایش «كافه سایه» از استان اردبیل
حسین اصیلی برای موسیقی نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟ » از استان هرمزگان
رتبه سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ریال جایزه نقدی برای موسیقی نمایش «آی» به حامد حبیب‌زاده از استان تهران تعلق گرفت.  
در بخش طراحی صحنه
كاندیدا‌ها
روح الله امامی برای طراحی صحنه نمایش «چر» از استان لرستان
محمدرضا بهرامی برای طراحی صحنه نمایش «كبوتران چاهی» از استان یزد
محمد رسائلی برای طراحی صحنه نمایش «عبور از مه» از استان گیلان 
مجید واحدی‌زاده برای طراحی صحنه نمایش «كافه سایه» از استان اردبیل 
حسن سبحانی برای طراحی صحنه نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟ » از استان هرمزگان
مرتضی نجفی برای طراحی صحنه نمایش «این عكس كه می‌ماند» از استان قزوین
رتبه سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای طراحی صحنه نمایش «این عكس كه می‌ماند» به مرتضی نجفی از استان قزوین تعلق گرفت.  
در بخش نمایشنامه نویسی
كاندیدا‌ها

سید محمد مساوات برای نمایشنامه «آی» از استان تهران
رسول بانگین برای نمایشنامه «فرشته‌ها» از استان آذربایجان غربی
ناصر حبیبیان برای نمایشنامه «چر» از استان لرستان
مجید كاظم‌زاده مژدهی برای نمایشنامه «عبور از مه» از استان گیلان
یونس حیدری برای نمایشنامه «سرخورده» از استان بوشهر
ابراهیم عادل نیا برای نمایشنامه «كافه سایه» از استان اردبیل
رتبه سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ریال جایزه نقدی برای نمایشنامه «كافه سایه» به ابراهیم عادل نیا از استان اردبیل تعلق گرفت.  
در بخش بازیگری زن
كاندیدا‌ها
شی ما ملكیان برای بازی در نمایش «چر» از استان لرستان
مریم طاهری برای بازی در نمایش «چر» از استان لرستان
بهار دالوند برای بازی در نمایش «كافه سایه» از استان اردبیل 
سولماز ندایی برای بازی در نمایش «صبرا» از استان سمنان
آذر سماواتی برای بازی در نمایش «بهشت با طعم چای تلخ» از استان تهران
مرجان پارسا كیا برای بازی در نمایش «گفتگوی خانوادگی» از استان خوزستان
رتبه سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای بازی در نمایش «كافه سایه» به بهار دالوند از استان اردبیل تعلق گرفت.  
در بخش بازیگری مرد
كاندیدا‌ها

احسان عباس‌زاده برای بازی در نمایش «فرشته‌ها» از استان آذربایجان غربی 
محمد رسائلی برای بازی در نمایش «عبور از مه» از استان گیلان
مجید واحدی‌زاده برای بازی در نمایش «كافه سایه» از استان اردبیل 
سعید سارانی برای بازی در نمایش «سرگذشت درگذشت چشم» از استان سیستان و بلوچستان
فرشید سلامت برای بازی در نمایش «كافه سایه» از استان اردبیل 
سعید بادینی برای بازی در نمایش «سرگذشت درگذشت چشم» از استان سیستان و بلوچستان
رتبه سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای بازی در نمایش «كافه سایه» به مجید واحدی‌زاده از استان اردبیل تعلق گرفت.  
در بخش كارگردانی 
كاندیدا‌ها
عبدالرضا شیبانی برای كارگردانی نمایش «آی» از استان تهران 
احسان ملكی برای كارگردانی نمایش «چر» از استان لرستان
مجید كاظم‌زاده مژدهی برای كارگردانی نمایش «عبور از مه» از استان گیلان 
عباسعلی كیخایی برای كارگردانی نمایش «سرگذشت درگذشت چشم» از استان سیستان و بلوچستان
مجید واحدی‌زاده برای كارگردانی نمایش «كافه سایه» از استان اردبیل 
حسن سبحانی برای كارگردانی نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟ » از استان هرمزگان    
رتبه سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای كارگردانی نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟ » به حسن سبحانی از استان هرمزگان تعلق گرفت.  
در ادامه برنامه پس از پخش فیلم بزرگداشت سعید تشكری و با دعوت از مجری برنامه و حضور دولت آبادی و سید اشرف طباطبایی بر روی صحنهف از این هنرمند پر تلاش عرصه تئا‌تر تقدیر شد. تشكری پس ازحضور بر صحنه گفت: پیش از آنكه این جایزه را بگیرم خوشحالم كه برای خداحافظی‌ام از تئا‌تر اینجا هستم.  


همچنین با دعوت مجری از عزت الله مهرآوران، حسین طاهری مدیر مركز هنرهای نمایشی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهانبخش سلطانی اهدای جوایز رتبه‌های دوم تمامی بخش‌ها به افراد بر‌تر به شرح ذیل صورت گرفت: 
رتبه‌های دوم بخش اصلی 
در بخش موسیقی
لوح تقدیر و مبلغ ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای موسیقی نمایش «چر» به عباس محمدی از استان لرستان تعلق گرفت
در بخش طراحی صحنه
لوح تقدیر و مبلغ ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای طراحی صحنه نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟ » به حسن سبحانی مینابی از استان هرمزگان تعلق گرفت
در بخش نمایشنامه نویسی 
لوح تقدیر و مبلغ ۲۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای نمایشنامه «چر» به ناصر حبیبیان از استان لرستان تعلق گرفت
در بخش بازیگری زن
لوح تقدیر و مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای بازی در نمایش «چر» به مریم طاهری از استان لرستان تعلق گرفت
در بخش بازیگری مرد
لوح تقدیر و مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای بازی در نمایش «سرگذشت درگذشت چشم» به سعید بادینی از استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفت
در بخش كارگردانی
لوح تقدیر و مبلغ ۲۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای كارگردانی نمایش «كافه سایه» به مجید واحدی‌زاده از استان اردبیل تعلق گرفت
پس از اهدای جوایز رتبه‌های دوم تمام بخش‌ها و پس از پخش فیلم بزرگداشت صادق عاشورپور، با حضور محمد حسین بختیاری و داوود فتحعلی بیگی بر ر. ی صحنه از صادق عاشورپور به خاطر یك عمر فعالیت هنری در زمینه تئا‌تر تقدیر شد.  
پس از برگزاری مراسم بزرگداشت، مجری برنامه از ایرج راد، سیاوش طهمورث و داریوش مودبیان دعوت كرد تا با حضور بر صحنه جوایز رتبه‌های اول تمام بخش‌ها را به شرح ذیل اهدا نمایند: 
رتبه‌های اول بخش اصلی 
در بخش موسیقی
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای موسیقی نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟ » به حسین اصیلی از استان هرمزگان تعلق گرفت
در بخش طراحی صحنه
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی برای طراحی صحنه نمایش «چر» به روح الله امامی از استان لرستان تعلق گرفت
در بخش نمایشنامه نویسی 
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ریال جایزه نقدی برای نمایشنامه «عبور از مه» به مجید كاظم‌زاده مژدهی از استان گیلان تعلق گرفت
در بخش بازیگری زن
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۵/۰۰۰/۰۰۰ برای بازی در نمایش «چر» به شی ما ملكیان از استان لرستان تعلق گرفت
در بخش بازیگری مرد
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۵/۰۰۰/۰۰۰ برای بازی در نمایش «عبور از مه» به محمد رسائلی از استان گیلان تعلق گرفت
در بخش كارگردانی
رتبه اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ریال جایزه نقدی برای كارگردانی نمایش «چر» آقای احسان ملكی از استان لرستان تعلق گرفت.  
در این بخش لوح تقدیر ویژه هئیت داوران برای كارگردانی نمایش «سرگذشت درگذشت چشم» به عباسعلی كیخایی از استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.  


شایان ذكر است چهار نمایش «عبور از مه» به كارگردانی مجید كاظم‌زاده از استان گیلان، «چر» به كارگردانی احسان ملكی از استان لرستان، «كافه سایه» به كارگردانی مجید واحدی‌زاده از استان اردبیل و «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید؟ » به كارگردانی حسن سبحانی از استان هرمزگان از سوی بیست و سومین جشنواره تئا‌تر سوره ماه به دبیرخانه جشنواره تئا‌تر فجر معرفی می‌شوند.  
 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.